Dr. Öğr. Üyesi MÜNEVVER BAŞMAN


Atatürk Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü

Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Anabilim Dalı


WoS Araştırma Alanları: Sosyal Bilimler (Soc)


Avesis Araştırma Alanları: Sosyal ve Beşeri Bilimler

Metrikler

Yayın

41

Yayın (WoS)

4

Yayın (Scopus)

5

Atıf (Scopus)

1

H-İndeks (Scopus)

1

Atıf (Scholar)

29

H-İndeks (Scholar)

2

Atıf (TrDizin)

1

H-İndeks (TrDizin)

1

Atıf (Diğer Toplam)

3

Proje

1

Açık Erişim

13
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

2014 - 2018

2014 - 2018

Doktora

Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ölçme ve Değerlendirme, Türkiye

2011 - 2014

2011 - 2014

Yüksek Lisans

Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ölçme ve Değerlendirme, Türkiye

2009 - 2011

2009 - 2011

Yüksek Lisans

University of Leeds, School of Education, Mathematics Education, Birleşik Krallık

2003 - 2008

2003 - 2008

Lisans

Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi, Türkiye

Yaptığı Tezler

2018

2018

Doktora

Matematik başarısında cinsiyet ve duyuşsal özelliklerin etkileşimine göre Rasch ağacı yöntemi ile değişen madde fonksiyonunun belirlenmesi

Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ölçme ve Değerlendirme

2014

2014

Yüksek Lisans

Likert tipi ölçeklerde kayıp verilere değer atamada yapay sinir ağlarının kullanımı

Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ölçme ve Değerlendirme

Araştırma Alanları

Sosyal ve Beşeri Bilimler

Akademik Ünvanlar / Görevler

2018 - Devam Ediyor

2018 - Devam Ediyor

Araştırma Görevlisi Dr.

Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü

2011 - Devam Ediyor

2011 - Devam Ediyor

Araştırma Görevlisi

Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü

Verdiği Dersler

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

Eğitim İstatistiği

Lisans

Lisans

Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme

Eğitimde Proje Hazırlama

Bilimsel Araştırma Yöntemleri

Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme

Akademik Yazım

İstatistik I

Makaleler

Tümü (12)
SCI-E, SSCI, AHCI (2)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (4)
ESCI (2)
Scopus (5)
TRDizin (6)
Diğer Yayınlar (2)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2021

2021

1. Değişen madde fonksiyonuna farklı bir bakış açısı: göz izleme

BAŞMAN M., TUNÇ E. B., KOTAN S., ULUMAN MERT M.

VII. Uluslararası Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Kongresi, Ankara, Türkiye, 1 - 04 Eylül 2021, (Özet Bildiri)

2019

2019

2. Özel Eğitim Çalışanlarının Genel Özyeterlik Ve Duyguları Arasındaki İlişkide Huzurun Aracı Rolü

Yaman K. G., Başman M., Demiray G.

ELMIS-2019-Özel Eğitim Konferansı, Girne, Kıbrıs (Kktc), 25 - 27 Eylül 2019, ss.40, (Özet Bildiri) Creative Commons License Sürdürülebilir Kalkınma

2019

2019

3. Chabot Duygusal Ayrışma Ölçeği’xxnin Psikometrik Özellikleri

ÇELİK H., BAŞMAN M., TEKİN I., AYDOĞDU B. N.

VI.th International EurasianEducational Research Congress, Ankara, Türkiye, 19 - 22 Haziran 2019, (Özet Bildiri)

2018

2018

4. ANCOVA-MANCOVA analizleri ve kullanıldığı çalışmalar üzerine bir inceleme

TUNÇ E. B., ULUMAN M., BAŞMAN M., AVCU A.

X. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Nevşehir, Türkiye, 27 - 30 Nisan 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

5. Ölçek geliştirme sürecinde Madde Tepki Kuramı ve Klasik Test Kuramı uygulamalarının karşılaştırılması

BAŞMAN M., AVCU A., ULUMAN M., TUNÇ E. B.

X. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Nevşehir, Türkiye, 27 - 30 Nisan 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

6. Kişilerarası Duygu Düzenleme Ölçeği’nin Türk Kültürüne Uyarlanması

Saruhan V., Başman M., Ekşi H.

Vth International Eurasian Educational Research Congress, Antalya, Türkiye, 2 - 05 Mayıs 2018, ss.1110-1111, (Özet Bildiri) Creative Commons License

2018

2018

7. Ölçek geliştirme sürecinde madde tepki kuramı ve klasik test kuramı uygulamalarının karşılaştırılması

Başman M., Avcu A., Uluman M., Tunç E. B.

X. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Nevşehir, Türkiye, 27 - 30 Nisan 2018, ss.135, (Özet Bildiri) Creative Commons License

2018

2018

8. Ancova-Mancova Analizleri ve Kullanıldığı Çalışmalar Üzerine Bir İnceleme

Tunç E. B., Uluman M., Başman M., Avcu A.

X. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Nevşehir, Türkiye, 27 - 30 Nisan 2018, ss.134-135, (Özet Bildiri) Creative Commons License

2017

2017

9. Lisansüstü tezlerde varsayım kullanımı

BAŞMAN M., ULUMAN MERT M., TUNÇ E. B.

6th World Congression Educational and Instructional Studies WCEIS - 2017, Antalya, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

10. LİSANSÜSTÜ TEZLERDE VARSAYIM KULLANIMI

Başman M., Uluman M., Tunç E. B.

6thWorld Congresson Educational andInstructional StudiesWCEIS - 2017, Antalya, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2017, ss.67, (Özet Bildiri) Creative Commons License

2016

2016

11. Dershanelerin Kapatılma Süreci Kollektif Bir Durum Çalışması

Saatçioğlu Ö., Başman M., Aydın Elmas S.

3.Uluslararası Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi (EJER), Muğla, Türkiye, 31 Mayıs - 03 Temmuz 2016, ss.317-324, (Tam Metin Bildiri) Creative Commons License

2016

2016

12. Dershanelerin Kapatılması Sürecine Yönelik Öğrenci ve Öğretmen Görüşleri

Başman M., Aydın Elmas S., Saatçioğlu Ö., Tavşancıl E.

XVIII. ULUSLARARASI AMSE-AMCE-WAER KONGRESİ, Eskişehir, Türkiye, 30 Mayıs - 02 Haziran 2016, ss.160, (Özet Bildiri) Creative Commons License

2016

2016

13. Türk Eğitim Sistemi İçerisinde Dershaneler Çıkmazı

Aydın Elmas S., Saatçioğlu Ö., Başman M.

8. ULUSLARARASI EĞİTİM ARAŞTIRMALARI KONGRESİ, Çanakkale, Türkiye, 5 - 08 Mayıs 2016, ss.635-650, (Tam Metin Bildiri) Creative Commons License

Kitaplar

2019

2019

2. EĞİTİM POLİTİKALARI - Kuramlar, Yöntemler, Göstergeler, Etkiler ve Uygulamalar

BAKİOĞLU A., ÇETİN A., KORUMAZ M., BAŞMAN M., KARADUMAN P., YAZICI E., et al.

EĞİTİM POLİTİKALARI - Kuramlar, Yöntemler, Göstergeler, Etkiler ve Uygulamalar, Bakioğlu Ayşen, Korumaz Mithat, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.489-523, 2019

2019

2019

3. Aşamalı doğrusal modeller

Bakioğlu A., Başman M.

Eğitim politikaları: kuramlar, yöntemler, göstergeler, etkiler ve uygulamalar, Bakioğlu Ayşen, Korumaz Mithat, Editör, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, ss.177-199, 2019 Sürdürülebilir Kalkınma

2018

2018

4. Nicel veri toplama

Başman M.

Eğitim araştırmaları nicel ve nitel araştırmanın planlanması, yürütülmesi ve değerlendirilmesi, Ekşi Halil, Editör, EDAM, İstanbul, ss.187-227, 2018

2018

2018

5. Nicel veri toplama

Başman M.

Eğitim araştırmaları nicel ve nitel araştırmanın planlanması, yürütülmesi ve değerlendirilmesi , Halil Ekşi, Editör, EDAM, İstanbul, ss.187-227, 2018

2018

2018

6. Ölçme sürecinde aranan özellikler: Geçerlik

Başman M.

Psikolojide ve Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme, Otrar Mustafa, Editör, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, ss.154-199, 2018

2018

2018

7. Ölçme sürecinde aranan özellikler: Geçerlik

Başman M.

Psikolojide ve Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme, Mustafa Otrar, Editör, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, ss.154-199, 2018

2018

2018

8. Nicel verileri analiz etme ve yorumlama

Başman M.

Eğitim araştırmaları nicel ve nitel araştırmanın planlanması, yürütülmesi ve değerlendirilmesi, Halil Ekşi, Editör, EDAM, İstanbul, ss.228-263, 2018

2018

2018

9. Nicel verileri analiz etme ve yorumlama

BAŞMAN M.

Eğitim araştırmaları nicel ve nitel araştırmanın planlanması, yürütülmesi ve değerlendirilmesi, Ekşi Halil, Editör, EDAM, ss.228-263, 2018

2018

2018

10. Gender stereotypical toy preferences in children 3-5

MOLU F. E., TAYLOR L., YAMAN K. G., BAŞMAN M., TEZEL M.

Early childhood education from an intercultural and bilingual perspective, Huertas-Abril Cristina A., Gómez-Parra María Elena, Editör, IGI Global, ss.243-259, 2018 Sürdürülebilir Kalkınma

2018

2018

11. Early Childhood Education From an Intercultural and Bilingual Perspective

MOLU F. E., Taylor L. M., YAMAN K. G., BAŞMAN M., Tezel M.

Early Childhood Education From an Intercultural and Bilingual Perspective, Elena Gomez Parra, Cristina A. Huertas Abril, Editör, IGI GLOBAL, ss.249-266, 2018 Sürdürülebilir Kalkınma

2016

2016

12. EĞİTİM SİSTEMİNDEKİ 4+4+4 YAPILANMASINA İLİŞKİN BRANŞ ÖĞRETMENLERİNİN GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ

Avcu A., Başman M.

4+4+4 Yapılanmasına İlişkin Kapsamlı Bir Çalışma, Ayşen Bakioğlu, Editör, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, ss.117-132, 2016

2016

2016

13. Kalabalık sınıflarda ölçme ve değerlendirme

BAŞMAN M., BAKİOĞLU A.

Kalabalık sınıflar kalabalık okullar teori-uygulama, , Editör, NOBEL, ss.97-118, 2016

2013

2013

14. Düşünme ve öğrenme seviyeleri için dereceleri yeniden tanımlama

Başman M.

Kritik düşünce: Yaşamınızın ve öğrenmenizin sorumluluğunu üstlenmek için araçlar , E. Aslan & G. Sart, Editör, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, ss.187-196, 2013

Desteklenen Projeler