Eğitim Bilgileri
2014 - 2018
2014 - 2018Doktora
Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ölçme ve Değerlendirme, Türkiye
2011 - 2014
2011 - 2014Yüksek Lisans
Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ölçme ve Değerlendirme, Türkiye
2009 - 2011
2009 - 2011Yüksek Lisans
University of Leeds, School of Education, Mathematics Education, Birleşik Krallık
2003 - 2008
2003 - 2008Lisans
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi, Türkiye
Yaptığı Tezler
2018
2018Doktora
Matematik başarısında cinsiyet ve duyuşsal özelliklerin etkileşimine göre Rasch ağacı yöntemi ile değişen madde fonksiyonunun belirlenmesi
Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ölçme ve Değerlendirme
2014
2014Yüksek Lisans
Likert tipi ölçeklerde kayıp verilere değer atamada yapay sinir ağlarının kullanımı
Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ölçme ve Değerlendirme
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Akademik Ünvanlar / Görevler
2018 - Devam Ediyor
2018 - Devam EdiyorAraştırma Görevlisi Dr.
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
2011 - Devam Ediyor
2011 - Devam EdiyorAraştırma Görevlisi
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
Makaleler
Tümü (12)
SCI-E, SSCI, AHCI (2)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (4)
ESCI (2)
Scopus (5)
TRDizin (6)
Diğer Yayınlar (2)
2025
20251. The Mediating Role of Psychological Well-Being in the Relationship Between Leisure Activity Satisfaction and Attitudes Towards the Teaching Profession Posredujuća uloga psihološke dobrobiti između zadovoljstva aktivnostima u slobodno vrijeme i stavova prema učiteljskoj profesiji
Arabaci K., CENGİZ R., GÜNAY E., BAŞMAN M., KAYA N. B.
Croatian Journal of Education
, cilt.27, sa.1, ss.9-37, 2025 (SSCI)
2025
20252. Satisfaction with learning materials in relation to volitional competence and behavioral intention in open and flexible learning environments
AYDEMİR M., BAŞMAN M., UĞURHAN Y. Z. C., HAMUTOĞLU N. B.
Distance Education
, cilt.46, sa.4, ss.691-717, 2025 (SSCI, Scopus)
2024
20243. Cultural intelligence and attitudes towards multicultural education: Mediating role of intercultural sensitivity
Başman M., Bayram D.
EDUCATIONAL PROCESS : INTERNATIONAL JOURNAL , cilt.13, sa.3, ss.177-189, 2024 (Scopus)
2024
20244. Toksik Erkeklik Ölçeğinin Geliştirilmesi: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
Başman M., Turgut S., Serezli K.
Fe Dergi
, cilt.16, sa.1, ss.83-109, 2024 (Hakemli Dergi)
2024
20245. Measurement Invariance of Achievement Motives Model: PISA 2018 Turkey Sample
Başman M.
Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Dergisi
, cilt.15, sa.1, ss.18-34, 2024 (ESCI)
2023
20236. A Comparison of the efficacies of differential item functioning detection methods
BAŞMAN M.
INTERNATIONAL JOURNAL OF ASSESSMENT TOOLS IN EDUCATION
, cilt.10, sa.1, ss.145-159, 2023 (ESCI)
2020
20207. Identification of Differential Item Functioning on Mathematics Achievement According to the Interactions of Gender and Affective Characteristics By Rasch Tree Method
Başman M., Kutlu Ö.
International Journal of Progressive Education
, cilt.16, sa.2, ss.205-217, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
20208. Üniversite öğrencilerinin mutluluk korkusu ve duygularını ifade etmebecerileri arasındaki ilişkide öz duyarlılığın aracı rolü
Ekşi H., İkiz K., Başman M.
Kastamonu Eğitim Dergisi
, cilt.28, sa.2, ss.820-829, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
20209. A study for the prediction of the social anixety level of university students through emotional intelligence features
Aslan A. E., Kalkan N., Başman M., Yaman K. G.
Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi , cilt.10, sa.57, ss.201-228, 2020 (Scopus)
2019
201910. Kişilerarası duygu düzenleme ölçeği’ nin Türkçe’ye uyarlanması
Saruhan V., Başman M., Ekşi H.
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.19, sa.3, ss.1090-1101, 2019 (Hakemli Dergi)
2018
201811. Eğitim bilimleri alanındaki lisansüstü tezlerde varsayım kullanımı
BAŞMAN M., ULUMAN M., TUNÇ E. B.
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.18, sa.2, ss.736-751, 2018 (Hakemli Dergi)
2014
201412. Intercultural Education and Incoming-Outcoming of Erasmus Student Study Exchange: Marmara Universıty Students
Molu F. E., Başman M., Eryiğit D., Tunç E. B., Yaman K. G.
International Journal for 21st Century Education
, cilt.1, sa.1, ss.21-33, 2014 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2021
20211. Değişen madde fonksiyonuna farklı bir bakış açısı: göz izleme
BAŞMAN M., TUNÇ E. B., KOTAN S., ULUMAN MERT M.
VII. Uluslararası Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Kongresi, Ankara, Türkiye, 1 - 04 Eylül 2021, (Özet Bildiri)
2019
20192. Özel Eğitim Çalışanlarının Genel Özyeterlik Ve Duyguları Arasındaki İlişkide Huzurun Aracı Rolü
Yaman K. G., Başman M., Demiray G.
ELMIS-2019-Özel Eğitim Konferansı, Girne, Kıbrıs (Kktc), 25 - 27 Eylül 2019, ss.40, (Özet Bildiri)
2019
20193. Chabot Duygusal Ayrışma Ölçeği’xxnin Psikometrik Özellikleri
ÇELİK H., BAŞMAN M., TEKİN I., AYDOĞDU B. N.
VI.th International EurasianEducational Research Congress, Ankara, Türkiye, 19 - 22 Haziran 2019, (Özet Bildiri)
2018
20184. ANCOVA-MANCOVA analizleri ve kullanıldığı çalışmalar üzerine bir inceleme
TUNÇ E. B., ULUMAN M., BAŞMAN M., AVCU A.
X. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Nevşehir, Türkiye, 27 - 30 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
2018
20185. Ölçek geliştirme sürecinde Madde Tepki Kuramı ve Klasik Test Kuramı uygulamalarının karşılaştırılması
BAŞMAN M., AVCU A., ULUMAN M., TUNÇ E. B.
X. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Nevşehir, Türkiye, 27 - 30 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
2018
20186. Kişilerarası Duygu Düzenleme Ölçeği’nin Türk Kültürüne Uyarlanması
Saruhan V., Başman M., Ekşi H.
Vth International Eurasian Educational Research Congress, Antalya, Türkiye, 2 - 05 Mayıs 2018, ss.1110-1111, (Özet Bildiri)
2018
20187. Ölçek geliştirme sürecinde madde tepki kuramı ve klasik test kuramı uygulamalarının karşılaştırılması
Başman M., Avcu A., Uluman M., Tunç E. B.
X. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Nevşehir, Türkiye, 27 - 30 Nisan 2018, ss.135, (Özet Bildiri)
2018
20188. Ancova-Mancova Analizleri ve Kullanıldığı Çalışmalar Üzerine Bir İnceleme
Tunç E. B., Uluman M., Başman M., Avcu A.
X. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Nevşehir, Türkiye, 27 - 30 Nisan 2018, ss.134-135, (Özet Bildiri)
2017
20179. Lisansüstü tezlerde varsayım kullanımı
BAŞMAN M., ULUMAN MERT M., TUNÇ E. B.
6th World Congression Educational and Instructional Studies WCEIS - 2017, Antalya, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2017, (Özet Bildiri)
2017
201710. LİSANSÜSTÜ TEZLERDE VARSAYIM KULLANIMI
Başman M., Uluman M., Tunç E. B.
6thWorld Congresson Educational andInstructional StudiesWCEIS - 2017, Antalya, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2017, ss.67, (Özet Bildiri)
2016
201611. Dershanelerin Kapatılma Süreci Kollektif Bir Durum Çalışması
Saatçioğlu Ö., Başman M., Aydın Elmas S.
3.Uluslararası Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi (EJER), Muğla, Türkiye, 31 Mayıs - 03 Temmuz 2016, ss.317-324, (Tam Metin Bildiri)
2016
201612. Dershanelerin Kapatılması Sürecine Yönelik Öğrenci ve Öğretmen Görüşleri
Başman M., Aydın Elmas S., Saatçioğlu Ö., Tavşancıl E.
XVIII. ULUSLARARASI AMSE-AMCE-WAER KONGRESİ, Eskişehir, Türkiye, 30 Mayıs - 02 Haziran 2016, ss.160, (Özet Bildiri)
2016
201613. Türk Eğitim Sistemi İçerisinde Dershaneler Çıkmazı
Aydın Elmas S., Saatçioğlu Ö., Başman M.
8. ULUSLARARASI EĞİTİM ARAŞTIRMALARI KONGRESİ, Çanakkale, Türkiye, 5 - 08 Mayıs 2016, ss.635-650, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2019
20191. Eğitim Politikaları
BAKİOĞLU A., KORUMAZ M., KARSANTIK İ., DİDİN ALA Ş. N., FAYDA KINIK F. Ş., AKSAR M., et al.
Nobel, 2019
2019
20192. EĞİTİM POLİTİKALARI - Kuramlar, Yöntemler, Göstergeler, Etkiler ve Uygulamalar
BAKİOĞLU A., ÇETİN A., KORUMAZ M., BAŞMAN M., KARADUMAN P., YAZICI E., et al.
EĞİTİM POLİTİKALARI - Kuramlar, Yöntemler, Göstergeler, Etkiler ve Uygulamalar, Bakioğlu Ayşen, Korumaz Mithat, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.489-523, 2019
2019
20193. Aşamalı doğrusal modeller
Bakioğlu A., Başman M.
Eğitim politikaları: kuramlar, yöntemler, göstergeler, etkiler ve uygulamalar, Bakioğlu Ayşen, Korumaz Mithat, Editör, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, ss.177-199, 2019
2018
20184. Nicel veri toplama
Başman M.
Eğitim araştırmaları nicel ve nitel araştırmanın planlanması, yürütülmesi ve değerlendirilmesi, Ekşi Halil, Editör, EDAM, İstanbul, ss.187-227, 2018
2018
20185. Nicel veri toplama
Başman M.
Eğitim araştırmaları nicel ve nitel araştırmanın planlanması, yürütülmesi ve değerlendirilmesi , Halil Ekşi, Editör, EDAM, İstanbul, ss.187-227, 2018
2018
20186. Ölçme sürecinde aranan özellikler: Geçerlik
Başman M.
Psikolojide ve Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme, Otrar Mustafa, Editör, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, ss.154-199, 2018
2018
20187. Ölçme sürecinde aranan özellikler: Geçerlik
Başman M.
Psikolojide ve Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme, Mustafa Otrar, Editör, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, ss.154-199, 2018
2018
20188. Nicel verileri analiz etme ve yorumlama
Başman M.
Eğitim araştırmaları nicel ve nitel araştırmanın planlanması, yürütülmesi ve değerlendirilmesi, Halil Ekşi, Editör, EDAM, İstanbul, ss.228-263, 2018
2018
20189. Nicel verileri analiz etme ve yorumlama
BAŞMAN M.
Eğitim araştırmaları nicel ve nitel araştırmanın planlanması, yürütülmesi ve değerlendirilmesi, Ekşi Halil, Editör, EDAM, ss.228-263, 2018
2018
201810. Gender stereotypical toy preferences in children 3-5
MOLU F. E., TAYLOR L., YAMAN K. G., BAŞMAN M., TEZEL M.
Early childhood education from an intercultural and bilingual perspective, Huertas-Abril Cristina A., Gómez-Parra María Elena, Editör, IGI Global, ss.243-259, 2018
2018
201811. Early Childhood Education From an Intercultural and Bilingual Perspective
MOLU F. E., Taylor L. M., YAMAN K. G., BAŞMAN M., Tezel M.
Early Childhood Education From an Intercultural and Bilingual Perspective, Elena Gomez Parra, Cristina A. Huertas Abril, Editör, IGI GLOBAL, ss.249-266, 2018
2016
201612. EĞİTİM SİSTEMİNDEKİ 4+4+4 YAPILANMASINA İLİŞKİN BRANŞ ÖĞRETMENLERİNİN GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ
Avcu A., Başman M.
4+4+4 Yapılanmasına İlişkin Kapsamlı Bir Çalışma, Ayşen Bakioğlu, Editör, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, ss.117-132, 2016
2016
201613. Kalabalık sınıflarda ölçme ve değerlendirme
BAŞMAN M., BAKİOĞLU A.
Kalabalık sınıflar kalabalık okullar teori-uygulama, , Editör, NOBEL, ss.97-118, 2016
2013
201314. Düşünme ve öğrenme seviyeleri için dereceleri yeniden tanımlama
Başman M.
Kritik düşünce: Yaşamınızın ve öğrenmenizin sorumluluğunu üstlenmek için araçlar , E. Aslan & G. Sart, Editör, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, ss.187-196, 2013
Desteklenen Projeler
2017 - 2020
2017 - 2020Genç Yetişkinlerde Kişilerarası İlişkiler: Aile işlevselliği ve Duygusal Açıdan Ayrışmış Kendiliğin Rolü
Diğer Resmi Kurumlarca Desteklenen Proje
Çelik H. (Yürütücü), BAŞMAN M.