Doç. Dr. MÜGE ULUMAN MERT


Atatürk Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü

Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Anabilim Dalı


WoS Araştırma Alanları: Eğitim Ve Eğitim Araştırması, Eğitim Bilimsel Disiplinler


Avesis Araştırma Alanları: Sosyal ve Beşeri Bilimler, Eğitim

Metrikler

Yayın

43

Yayın (WoS)

4

Yayın (Scopus)

3

Atıf (WoS)

8

H-İndeks (WoS)

1

Atıf (Scopus)

10

H-İndeks (Scopus)

2

Atıf (Scholar)

21

H-İndeks (Scholar)

3

Atıf (TrDizin)

1

H-İndeks (TrDizin)

1

Atıf (Diğer Toplam)

5

Açık Erişim

7
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

2010 - 2015

2010 - 2015

Doktora

Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

2007 - 2009

2007 - 2009

Yüksek Lisans

Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitimde Ölçme Ve Değerlendirme (Yl) (Tezli), Türkiye

Yaptığı Tezler

2015

2015

Doktora

Çok değişkenlik kaynaklı Rasch ölçme modeli ve hiyerarşik puanlayıcı modeli ile kestirilen parametrelerin karşılaştırılması

Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü

Yabancı Diller

B2 Orta Üstü

B2 Orta Üstü

İngilizce

Araştırma Alanları

Sosyal ve Beşeri Bilimler

Eğitim

Akademik Ünvanlar / Görevler

2012 - Devam Ediyor

2012 - Devam Ediyor

Dr. Öğr. Üyesi

Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü

Akademi Dışı Deneyim

2019 - 2019

2019 - 2019

Staff Mobility for Teaching

Faculty of Escola Superior de Educaçao de Fafe, Staff Mobility for Teaching

2013 - 2014

2013 - 2014

Visiting Scholar

Ohio State University, Visiting Scholar

Makaleler

Tümü (22)
SCI-E, SSCI, AHCI (2)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (4)
ESCI (2)
Scopus (3)
TRDizin (9)
Diğer Yayınlar (11)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2021

2021

1. Değişen madde fonksiyonuna farklı bir bakış açısı: göz izleme

BAŞMAN M., TUNÇ E. B., KOTAN S., ULUMAN MERT M.

VII. Uluslararası Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Kongresi, Ankara, Türkiye, 1 - 04 Eylül 2021, (Özet Bildiri)

2019

2019

2. Öğretmen adaylarının çocuk ihmali ve istismarına yönelik bilgi ve farkındalık düzeylerinin empati düzeyi ve belirli değişkenlere göre incelenmesi

ŞENOL A., Türkücü R., ULUMAN M.

9. Uluslararası Yükseköğretimde Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Araştırmaları Kongresi, İstanbul, Türkiye, 15 - 17 Kasım 2019, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2018

2018

3. Ölçek geliştirme sürecinde Madde Tepki Kuramı ve Klasik Test Kuramı uygulamalarının karşılaştırılması

BAŞMAN M., AVCU A., ULUMAN M., TUNÇ E. B.

X. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Nevşehir, Türkiye, 27 - 30 Nisan 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

4. ANCOVA-MANCOVA analizleri ve kullanıldığı çalışmalar üzerine bir inceleme

TUNÇ E. B., ULUMAN M., BAŞMAN M., AVCU A.

X. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Nevşehir, Türkiye, 27 - 30 Nisan 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

5. Ancova-Mancova Analizleri ve Kullanıldığı Çalışmalar Üzerine Bir İnceleme

Tunç E. B., Uluman M., Başman M., Avcu A.

X. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Nevşehir, Türkiye, 27 - 30 Nisan 2018, ss.134-135, (Özet Bildiri) Creative Commons License

2018

2018

6. Ölçek geliştirme sürecinde madde tepki kuramı ve klasik test kuramı uygulamalarının karşılaştırılması

Başman M., Avcu A., Uluman M., Tunç E. B.

X. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Nevşehir, Türkiye, 27 - 30 Nisan 2018, ss.135, (Özet Bildiri) Creative Commons License

2017

2017

7. Measurement and evaluation course: Face-to-face instruction versus web based distance education

ULUMAN MERT M., TUNÇ E. B.

2017 Paris International Academic Conference Business Economics Education Social Sciences, Paris, Fransa, 25 - 28 Haziran 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

8. Measurement and Evaluation Course: Face-to-Face Instruction versus Web Based DistanceEducation

ULUMAN M., TUNÇ E. B.

2017 Paris International Academic ConferenceBusiness EconomicsEducation Social Sciences, 25 - 28 Haziran 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

9. Lisansüstü tezlerde varsayım kullanımı

BAŞMAN M., ULUMAN MERT M., TUNÇ E. B.

6th World Congression Educational and Instructional Studies WCEIS - 2017, Antalya, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

10. Değişen madde fonksiyonu ve iteratif madde arındırma

TUNÇ E. B., ULUMAN MERT M., AVCU A.

6th World Congression Educational and Instructional Studies WCEIS - 2017, Antalya, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2017, (Özet Bildiri)

2016

2016

11. DEĞİŞEN MADDE FONKSİYONU VE İTERATİF MADDE ARINDIRMA

TUNÇ E. B., ULUMAN M., AVCU A.

6thWorld Congresson Educational andInstructional StudiesWCEIS - 2017, 26 Ekim 2016 - 28 Haziran 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

12. LİSANSÜSTÜ TEZLERDE VARSAYIM KULLANIMI

Başman M., Uluman M., Tunç E. B.

6thWorld Congresson Educational andInstructional StudiesWCEIS - 2017, Antalya, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2017, ss.67, (Özet Bildiri) Creative Commons License

2017

2017

13. Sınıf Yükseltmeye İlişkin Öğretmen ve Veli Görüşleri

AKIN ARIKAN Ç., ULUMAN M.

EJER 2017, Muğla, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

2016

2016

14. The Effect of Mediator Variants on the Relation Between Teacher Moral and Student Achievement PISA 2012 Turkey

USTA H. G., ULUMAN M.

INTERNATIONAL TEST COMISSION CONFERANCE, VONCOUVER, Kanada, 1 - 04 Temmuz 2016, (Özet Bildiri)

Kitaplar

2019

2019

1. Değerlendirme ve Eğitimde Karar Verme

Otrar M., Kaya M., USTA H. G., ESER M. T., AKSU G., TUNÇ E. B., et al.

Psikolojide ve Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme-Çeviri(Measurement and Evaluation in Psychology and Education), Mustafa Otrar, Editör, Nobel Yayın evi, ss.221-246, 2019

2016

2016

2. Öğretim Amaç ve Hedeflerinin Tanımlanması

ULUMAN M., BAHAR M.

Öğrencilerin Eğitsel Değerlendirmesi, BAYRAM BIÇAK, MUSTAFA BAHAR, SERKAN ÖZEL, Editör, NOBEL AKADEMIK YAYINCILIK, Ankara, ss.17-33, 2016


Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 8

h-indeksi (WOS): 1