Eğitim Bilgileri
2010 - 2015
2010 - 2015Doktora
Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye
2007 - 2009
2007 - 2009Yüksek Lisans
Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitimde Ölçme Ve Değerlendirme (Yl) (Tezli), Türkiye
Yaptığı Tezler
2015
2015Doktora
Çok değişkenlik kaynaklı Rasch ölçme modeli ve hiyerarşik puanlayıcı modeli ile kestirilen parametrelerin karşılaştırılması
Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü
Yabancı Diller
B2 Orta Üstü
B2 Orta Üstüİngilizce
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Eğitim
Akademik Ünvanlar / Görevler
2012 - Devam Ediyor
2012 - Devam EdiyorDr. Öğr. Üyesi
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
Akademi Dışı Deneyim
2019 - 2019
2019 - 2019Staff Mobility for Teaching
Faculty of Escola Superior de Educaçao de Fafe, Staff Mobility for Teaching
2013 - 2014
2013 - 2014Visiting Scholar
Ohio State University, Visiting Scholar
Makaleler
Tümü (22)
SCI-E, SSCI, AHCI (2)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (4)
ESCI (2)
Scopus (3)
TRDizin (9)
Diğer Yayınlar (11)
2023
20231. TALIS 2018 verileriyle öğretmenlerin öğrenmenin değerlendirilmesi ve geri bildirimlere yönelik görüşlerinin incelenmesi: Finlandiya, Singapur ve Türkiye örneği
uluman m.
Kocaeli Üniversitesi Eğitim Dergisi (Online)
, cilt.6, sa.2, ss.598-616, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
20232. Examination of Differential Item Function for Resilience Scale Items with Latent Classes Based on Intolerance of Uncertainty
Tunc E. B., uluman m.
Spiritual Psychology and Counseling
, cilt.8, sa.3, ss.367-386, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
20233. Determining the variables explaining academic amotivation
ULUMAN MERT M., TUNÇ E. B.
International Journal of Education Technology and Scientific Researches , cilt.8, sa.24, ss.2649-2672, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
20234. The mediating role of academic self-efficacy between the answer-copying tendency and the fear of negative evaluation
uluman m., Tunc E. B.
International Journal of Assessment Tools in Education
, cilt.10, sa.3, ss.594-612, 2023 (ESCI)
2023
20235. The Effectiveness of a Classroom Assessment Technique (CAT) in Measurement and Evaluation Classroom and Perceptions of Experimental Group towards CAT
uluman m.
Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi
, cilt.58, sa.58, ss.166-185, 2023 (TRDizin)
2022
20226. RELATIONSHIPS BETWEEN HOSTILITY, RESILIENCE AND INTOLERANCE OF UNCERTAINTY: A STRUCTURAL EQUATION MODELING
Parlak S., TUNÇ E. B., ERYİĞİT D., ULUMAN MERT M.
JOURNAL OF EVIDENCE-BASED PSYCHOTHERAPIES
, cilt.22, sa.1, ss.1-20, 2022 (SSCI)
2021
20217. Validity and Reliability of the Solidarity in Pandemics Scale
Uluman M., Eryiğit D., Tunç E. B., Parlak Erçelik S.
International Journal of Psychology and Educational Studies , cilt.8, sa.3, ss.230-241, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
20218. Validity and reliability of the solidarity in pandemics scale
ULUMAN M., ERYİĞİT D., TUNÇ E. B., PARLAK ERÇELİK S.
INTERNATIONAL JOURNAL OF PSYCHOLOGY AND EDUCATIONAL STUDIES , cilt.8, sa.3, ss.230-241, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
20219. Development of the Hostility n Pandemic Scale (HPS): A Validity and Reliability Study
TUNÇ E. B., Parlak S., ULUMAN MERT M., ERYİĞİT D.
INTERNATIONAL JOURNAL OF ASSESSMENT TOOLS IN EDUCATION
, cilt.8, sa.3, ss.475-486, 2021 (ESCI)
2018
201810. Revisiting the Effect of Item Purification on Differential Item Functioning; Real Data Findings
TUNÇ E. B., ULUMAN M., AVCU A.
INTERNATIONAL ONLINE JOURNAL OF EDUCATIONAL SCIENCES , cilt.10, sa.5, ss.139-147, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
201811. Revisiting the Effect of Item Purification on Differential Item Functioning Real Data Findings
Tunç E. B., Uluman M., Avcu A.
Revisiting the Effect of Item Purification on Differential Item Functioning Real Data Findings. , cilt.10, ss.139-147, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
201812. Eğitim bilimleri alanındaki lisansüstü tezlerde varsayım kullanımı
BAŞMAN M., ULUMAN M., TUNÇ E. B.
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.18, sa.2, ss.736-751, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
201813. Eğitim bilimleri alanındaki lisansüstü tezlerde varsayım kullanımı
Başman M., Uluman M., Tunç E. B.
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.18, sa.2, ss.736-751, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
201814. Eğitim Bilimleri Alanındaki Lisansüstü Tezlerde Varsayım Kullanımı
BAŞMAN M., ULUMAN M., TUNÇ E. B.
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.18, ss.736-751, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
201815. HOW THE ORDER OF THE ITEMS IN A BOOKLET AFFECTS ITEM FUNCTIONING: EMPRICAL FINDINGS FROM COURSE LEVEL DATA?
AVCU A., TUNÇ E. B., ULUMAN M.
European Journal of Education Studies , cilt.3, ss.227-238, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
201816. ÖĞRETMEN ADAYLARININ AÇIK UÇLU VE ÇOKTAN SEÇMELİMADDELERE YÖNELİK ALGILARININ METAFORLARARACILIĞIYLA BELİRLENMESİ
TUNÇ E. B., ULUMAN M.
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi , cilt.17, ss.180-194, 2018 (Hakemli Dergi)
2017
201717. A Comparison of Rubrics and Graded Category Rating Scales with Various Methods Regarding Raters' Reliability
DOĞAN C. D., ULUMAN M.
EDUCATIONAL SCIENCES-THEORY & PRACTICE
, cilt.17, sa.2, ss.631-651, 2017 (SSCI)
2017
201718. Çok Değişkenlik Kaynaklı Rasch Ölçme Modeli ve Hiyerarşik Puanlayıcı Modeli İle Kestirilen Puanlayıcı Parametrelerinin Karşılaştırılması
ULUMAN M., TAVŞANCIL E.
İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi , cilt.6, ss.777-798, 2017 (Hakemli Dergi)
2016
201619. Comparison of Factor Score Computation Methods In Factor Analysis
ULUMAN M., DOĞAN C. D.
AUSTRALIAN JOURNAL OF BASIC ANDAPPLIED SCIENCES , cilt.10, ss.143-151, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
201620. İSTATİSTİKSEL VERİ ANALİZİNDE R YAZILIMI ve KULLANIMI
DOĞAN C. D., ULUMAN M.
İlköğretim Online
, cilt.15, ss.615-634, 2016 (Hakemli Dergi)
2009
200921. ÖĞRETMEN ADAYLARININ BİLİMSEL ARAŞTIRMA ÖZYETERLİKLERİNİN İNCELENMESİ
NARTGÜN Z., ULUMAN M., AKIN ARIKAN Ç., çelik t., ÇEVİK KANSU C., şanlı h., et al.
Sakarya University Journal of Education , cilt.17, ss.334-344, 2009 (Hakemli Dergi)
2009
200922. Sınıf İçi Durum Belirleme Tekniklerine Dayalı Öğretimin Öğretmen Adaylarının Başarısı Üzerindeki Etkisinin İncelenmesi
NARTGÜN Z., ULUMAN M.
Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi , cilt.6, ss.626-650, 2009 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2021
20211. Değişen madde fonksiyonuna farklı bir bakış açısı: göz izleme
BAŞMAN M., TUNÇ E. B., KOTAN S., ULUMAN MERT M.
VII. Uluslararası Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Kongresi, Ankara, Türkiye, 1 - 04 Eylül 2021, (Özet Bildiri)
2019
20192. Öğretmen adaylarının çocuk ihmali ve istismarına yönelik bilgi ve farkındalık düzeylerinin empati düzeyi ve belirli değişkenlere göre incelenmesi
ŞENOL A., Türkücü R., ULUMAN M.
9. Uluslararası Yükseköğretimde Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Araştırmaları Kongresi, İstanbul, Türkiye, 15 - 17 Kasım 2019, (Özet Bildiri)
2018
20183. Ölçek geliştirme sürecinde Madde Tepki Kuramı ve Klasik Test Kuramı uygulamalarının karşılaştırılması
BAŞMAN M., AVCU A., ULUMAN M., TUNÇ E. B.
X. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Nevşehir, Türkiye, 27 - 30 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
2018
20184. ANCOVA-MANCOVA analizleri ve kullanıldığı çalışmalar üzerine bir inceleme
TUNÇ E. B., ULUMAN M., BAŞMAN M., AVCU A.
X. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Nevşehir, Türkiye, 27 - 30 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
2018
20185. Ancova-Mancova Analizleri ve Kullanıldığı Çalışmalar Üzerine Bir İnceleme
Tunç E. B., Uluman M., Başman M., Avcu A.
X. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Nevşehir, Türkiye, 27 - 30 Nisan 2018, ss.134-135, (Özet Bildiri)
2018
20186. Ölçek geliştirme sürecinde madde tepki kuramı ve klasik test kuramı uygulamalarının karşılaştırılması
Başman M., Avcu A., Uluman M., Tunç E. B.
X. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Nevşehir, Türkiye, 27 - 30 Nisan 2018, ss.135, (Özet Bildiri)
2017
20177. Measurement and evaluation course: Face-to-face instruction versus web based distance education
ULUMAN MERT M., TUNÇ E. B.
2017 Paris International Academic Conference Business Economics Education Social Sciences, Paris, Fransa, 25 - 28 Haziran 2017, (Özet Bildiri)
2017
20178. Measurement and Evaluation Course: Face-to-Face Instruction versus Web Based DistanceEducation
ULUMAN M., TUNÇ E. B.
2017 Paris International Academic ConferenceBusiness EconomicsEducation Social Sciences, 25 - 28 Haziran 2017, (Özet Bildiri)
2017
20179. Lisansüstü tezlerde varsayım kullanımı
BAŞMAN M., ULUMAN MERT M., TUNÇ E. B.
6th World Congression Educational and Instructional Studies WCEIS - 2017, Antalya, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2017, (Özet Bildiri)
2017
201710. Değişen madde fonksiyonu ve iteratif madde arındırma
TUNÇ E. B., ULUMAN MERT M., AVCU A.
6th World Congression Educational and Instructional Studies WCEIS - 2017, Antalya, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2017, (Özet Bildiri)
2016
201611. DEĞİŞEN MADDE FONKSİYONU VE İTERATİF MADDE ARINDIRMA
TUNÇ E. B., ULUMAN M., AVCU A.
6thWorld Congresson Educational andInstructional StudiesWCEIS - 2017, 26 Ekim 2016 - 28 Haziran 2017, (Özet Bildiri)
2017
201712. LİSANSÜSTÜ TEZLERDE VARSAYIM KULLANIMI
Başman M., Uluman M., Tunç E. B.
6thWorld Congresson Educational andInstructional StudiesWCEIS - 2017, Antalya, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2017, ss.67, (Özet Bildiri)
2017
201713. Sınıf Yükseltmeye İlişkin Öğretmen ve Veli Görüşleri
AKIN ARIKAN Ç., ULUMAN M.
EJER 2017, Muğla, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2016
201614. The Effect of Mediator Variants on the Relation Between Teacher Moral and Student Achievement PISA 2012 Turkey
USTA H. G., ULUMAN M.
INTERNATIONAL TEST COMISSION CONFERANCE, VONCOUVER, Kanada, 1 - 04 Temmuz 2016, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2019
20191. Değerlendirme ve Eğitimde Karar Verme
Otrar M., Kaya M., USTA H. G., ESER M. T., AKSU G., TUNÇ E. B., et al.
Psikolojide ve Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme-Çeviri(Measurement and Evaluation in Psychology and Education), Mustafa Otrar, Editör, Nobel Yayın evi, ss.221-246, 2019
2016
20162. Öğretim Amaç ve Hedeflerinin Tanımlanması
ULUMAN M., BAHAR M.
Öğrencilerin Eğitsel Değerlendirmesi, BAYRAM BIÇAK, MUSTAFA BAHAR, SERKAN ÖZEL, Editör, NOBEL AKADEMIK YAYINCILIK, Ankara, ss.17-33, 2016