Eğitim Bilgileri
2013 - 2020
2013 - 2020Doktora
İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Pazarlama (Dr), Türkiye
2011 - 2013
2011 - 2013Yüksek Lisans
Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Pazarlama (Yl) (Tezli) (İngilizce), Türkiye
2005 - 2010
2005 - 2010Lisans
Marmara Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Almanca İşletme Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2020
2020Doktora
Organik Tüketimde Tüketici Davranışını Etkileyen Faktörler Üzerine Bir Pilot Araştırma
İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü
2013
2013Yüksek Lisans
Voluntary Simplicity in Turkey: A Segmentation Approach
Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Pazarlama (Yl) (Tezli) (İngilizce)
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
İşletme
Pazarlama
Akademik Ünvanlar / Görevler
2022 - Devam Ediyor
2022 - Devam EdiyorDr. Öğr. Üyesi
Marmara Üniversitesi, İşletme Fakültesi, İşletme Bölümü
2020 - 2022
2020 - 2022Araştırma Görevlisi Dr.
Marmara Üniversitesi, İşletme Fakültesi, İşletme Bölümü
2011 - 2020
2011 - 2020Araştırma Görevlisi
Marmara Üniversitesi, İşletme Fakültesi, Almanca İşletme Bölümü
Yönetimsel Görevler
2024 - Devam Ediyor
2024 - Devam EdiyorBölüm Başkan Yardımcısı
Marmara Üniversitesi, İşletme Fakültesi, İşletme Bölümü
2023 - Devam Ediyor
2023 - Devam EdiyorMezunlarla İlişkiler Komisyonu Üyesi
Marmara Üniversitesi, İşletme Fakültesi, İşletme Bölümü
2021 - 2023
2021 - 2023İntibak/Muafiyet Komisyonu Üyesi
Marmara Üniversitesi, İşletme Fakültesi, İşletme Bölümü
2021 - 2022
2021 - 2022Birim Stratejik Plan Komisyonu Üyesi
Marmara Üniversitesi, İşletme Fakültesi, İşletme Bölümü
2017 - 2021
2017 - 2021Sınav Programı Hazırlama Komisyon Üyesi
Marmara Üniversitesi, İşletme Fakültesi, İşletme Bölümü
2017 - 2021
2017 - 2021Ders Programı Hazırlama Komisyonu Üyesi
Marmara Üniversitesi, İşletme Fakültesi, İşletme Bölümü
2014 - 2015
2014 - 2015Fakülte Kadın ve Erkek Voleybol Takımı Sorumlusu
Marmara Üniversitesi, İşletme Fakültesi, İşletme Bölümü
Yönetilen Tezler
2024
2024Yüksek Lisans
Bağış Kampanyalarında Teleton Yayıncılığının Rolü: Türkiye'de Afet Dönemlerinde Bağış Davranışlarını Belirleyen Dinamikler Üzerine Bir Analiz
Karapınar E. (Danışman)
N.Şenel(Öğrenci)
Makaleler
Tümü (3)
Scopus (1)
TRDizin (3)
2019
20191. Organik Ürün Tüketicilerinin Tipolojisi: Gönüllü Sadelik, Çevre Bilinci ve Değerler Açısından Pazar Bölümlerinin İncelenmesi
Kurtuluş S., Karapınar E., Özkan E.
Tüketici ve Tüketim Araştırmaları Dergisi , cilt.11, 2019 (Hakemli Dergi)
2016
20162. Sinsi (Tuzak) Pazarlamanın Marka Farkındalığı ve Tüketici Davranışları Üzerine Etkisi: 2010 Dünya Şampiyonası Örneği
Kelemci G., Karapınar E.
Dokuz Eylül Üniversitesi, İşletme Fakültesi Dergisi
, cilt.17, ss.185-203, 2016 (Hakemli Dergi)
2015
20153. Understanding Levels of Voluntary Simplicity in Turkey
ERDOĞMUŞ Z. İ., KARAPINAR E.
Bogazici Journal: Review of Social, Economic and Administrative Studies
, cilt.29, ss.1-19, 2015 (Scopus)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2025
20251. A Bibliometric Analysis of Greenwashing Literature in the Fashion Industry Using Vosviewer
Türkoğlu D., Bilgin E., Karapınar E.
11nd International Scientific Research and Innovation Congress, İstanbul, Türkiye, 16 - 17 Ağustos 2025, (Özet Bildiri)
2023
20232. MACRO-INFLUENCERS' EFFECT ON CONSUMER TRUST AND BRAND IMAGE: A PILOT STUDY IN WOMEN PERSONAL CARE PRODUCTS CATEGORY
Karapınar E., Mazı S.
5th International Acharaka Congress on Humanities and Social Sciences , 11 - 13 Kasım 2023, ss.46-54, (Tam Metin Bildiri)
2017
20173. Content Analysis of Advertisings in Turkish Banking Industry
Karapınar E., Uydacı M., Kelemci G., Güsan G.
4th Annual International Conference on Turkey and Turkish Studies, Athens, Yunanistan, 19 - 22 Haziran 2017, ss.29-30, (Özet Bildiri)
2017
20174. POLİTİK PAZARLAMADA MARKA KİŞİLİĞİ BOYUTLARININ ANALİZİ: TÜRKİYE’DEKI SİYASAL PARTİLER ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA
KELEMCİ SCHNEİDER G., GÜSAN G., KARAPINAR E., Hazır O.
International Congress on Political, Economic and Social Studies_Sarajevo, Bosna_2017, SARAYBOSNA, Bosna-Hersek, 19 - 22 Mayıs 2017, (Tam Metin Bildiri)
2016
20165. The Effects of Ambush Marketing on the Brand Awareness and Consumer Behavior 2010 FIBA World Championship Example
Kelemci Schneider G., Karapınar E.
3rd Annual International Conference on Turkey and Turkish Studies, Athens, Yunanistan, 27 - 30 Haziran 2016, (Tam Metin Bildiri)
2012
20126. Paydaş Gruplar Aile İşletmelerinden Ne İster Paydaş Beklentileri ve Beklentiler Arasındaki İlişkiler
Durgun C., KARAPINAR E.
Ulusal İşletmecilik Kongresi, Türkiye, 10 - 12 Mayıs 2012, (Özet Bildiri)
2009
20097. Schwerpunkte der Innovationsarbeit von KMU in der Türkei Innovationsfähigkeit von KMU messen fördern vernetzen
Zamantılı Nayır D., Karapınar E.
Innovationskonferenz HS Bielefeld, Bielefeld, Almanya, 17 Aralık 2009, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2024
20241. Pazarlama İletişiminde Amaca Yönelik Pazarlama Yaklaşımının Örneklerle İncelenmesi
KARAPINAR E.
Pazarlama İletişimi: Sosyal ve Etik Boyutlar ile Özel Pazarlama Alanları, ŞENTÜRK ESMA EBRU, KARTAL CİHAT, Editör, Eğitim Yayınevi, ss.23-45, 2024
2021
20212. Sosyal Girişimcilikte Teknoloji Kullanımı
KARAPINAR E.
Sosyal Girişimcilik: Disiplinlerarası Bir Yaklaşım, Hava Yaşbay Kobal, Editör, Türkmen Kitabevi, İstanbul, ss.145-155, 2021
2020
20203. Wie sich die digitalen Private Shopping Clubs auf die wahrgenommenen Markennutzen auswirken – eine empirische Analyse für Luxusmarken
Ceritoğlu A. B., Kelemci G., Güsan Köse G., Karapınar E.
Digitalisierung in der Betriebswirtschaft, Pernsteiner,Helmut Schöning,Stephan,Sümer Gögüs,Handan, Editör, Linde Verlag, Linz, ss.101-138, 2020
2018
20184. Karma Yönetim Modeline Dayanan Aile İşletmelerinde Aile Üyesi Olmayan Yöneticilere İlişkin Risk Faktörleri
Karapınar E.
İşletmelerde Risk Yönetimi: Türkiye, Almanya ve Avusturya Karşılaştırması, Handan Sümer Göğüş,Stephan Schöning,Helmut Pernsteiner, Editör, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, İstanbul, ss.255-272, 2018
2017
20175. Politik Pazarlamada Marka Kişiliği Boyutlarının Analizi: Türkiye’deki Siyasal Partiler Üzerine Bir Araştırma
KELEMCİ SCHNEİDER G., GÜSAN G., KARAPINAR E., Hazır O.
Sosyal Araştırmalar, , Editör, Beşköprü Publication, ss.171-198, 2017
2014
20146. Gönüllü Sadelik Akımının Pazarlama Açısından Değerlendirilmesi
ERDOĞMUŞ Z. İ., KARAPINAR E.
Pazarlama Vizyonunu Geliştiren Yeniden Doğan Pazarlar, Mehtap Köktürk, Emine Çobanoğlu, Müge Yalçın, İrem Eren Erdoğmuş, Taşkın Dirsehan, Editör, BETA, ss.173-195, 2014
Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler
2024 - 2025
2024 - 2025Marmara Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi
Editör
2021 - 2024
2021 - 2024Marmara Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi
Yardımcı Editör/Bölüm Editörü
Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler
Kasım 2025
Kasım 2025Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Haziran 2025
Haziran 2025Uluslararası Yönetim Akademisi Dergisi
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Haziran 2024
Haziran 2024ISTANBUL BUSINESS RESEARCH
SCI-E Kapsamındaki Dergi
Haziran 2021
Haziran 2021Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Mayıs 2021
Mayıs 2021Manas Journal of Social Studies
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Mart 2021
Mart 2021Turkish Journal of Marketing
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Burslar
2007 - 2007
2007 - 2007DAAD Stipendien für Sommerschule
Yabancı Ülkelerin Resmi Kurumları
Jüri Üyelikleri
Aralık-2025
Aralık 2025Doktora Yeterlik Sınavı
- İstanbul Üniversitesi
Temmuz-2024
Temmuz 2024Tez Savunma (Yüksek Lisans)
- İstanbul Üniversitesi
Haziran-2024
Haziran 2024Doktora Yeterlik Sınavı
- İstanbul Üniversitesi
Temmuz-2023
Temmuz 2023