Genel Bilgiler

Kurum Bilgileri: Atatürk Eğitim Fakültesi, Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü, Müzik Eğitimi Anabilim Dalı
Araştırma Alanları: Eğitim

Metrikler

Yayın

34

H-İndeks (WoS)

1

Atıf (Scopus)

5

H-İndeks (Scopus)

2

Tez Danışmanlığı

4

Açık Erişim

4
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Biyografi

Duygu PİJİ KÜÇÜK

Müzik eğitimine 1988’de TRT İstanbul Radyosu Çoksesli Çocuk Korosu’nda başladı. 1993 yılında İstanbul Avni Akyol Güzel Sanatlar Lisesi’nin, 1997 yılında Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Müzik Eğitimi Bölümü’nün öğrencisi oldu.  Lise ve üniversite eğitimi boyunca piyano çalışmalarını Fahri Pekiner, Ali Darmar ve Prof. Dilek Batıbay ile sürdürdü. Ayrıca Prof. Leyla Pınar ile barok eserlerin stili ve klavsen çalışmaları yaptı. 2001 yılında fakülte birincisi olarak Marmara Üniversitesi Müzik Eğitimi Anabilim Dalı’ndan, 2003 yılında Yüksek Lisans Programı’ndan, 2006 yılında Doktora Programı’ndan mezun oldu. 2004 yılında Marmara Üniversitesi Müzik Eğitimi Anabilim Dalı’nda Araştırma Görevlisi kadrosunda göreve başlayan Piji Küçük, 2015 yılında Doçent, 2021 yılında Profesör ünvanı aldı. Eğitim müziği alanına yönelik; 2015 yılında Prof. Dr. Levent Deniz ile hazırladığı “Haydi Çocuklar Söyleyelim” adlı kitabı,  2019 yılında Eşlik Çalma dersini alan öğrencilerinin yazdığı özgün çocuk şarkılarından oluşan ve editörlüğünü yaptığı “Çocuklar Şarkı Söyler” adlı kitabı, 2020 yılında ise Pınar Piji ile “Ellerimiz Birleşince” adlı kitabı yayınlandı. 2021 yılında Berklee College of Music bünyesinde yer alan "Jazz Improvisation" sertifika programını tamamladı. 1998-2022 yılları arasında Marmara Üniversitesi Çoksesli Korosu’nun korrepetitörü olarak ulusal ve uluslararası çok sayıda koro festivali ve yarışmasında görev aldı. Öğretim üyeliğinin yanı sıra, 2017 yılından itibaren TRT İstanbul Radyosu Çoksesli Çocuk Korosunun korrepetitörlüğünü yapmaktadır.

Lisans ve lisansüstü düzeyde Piyano Eğitimi, Piyano Eşlik, Orkestra/Oda Müziği, Okul Müziği Dağarı ve Müzik Kültürü derslerini vermektedir. Araştırma alanları ise, müzik eğitiminde özyeterlik, çalışma alışkanlıkları, sınav kaygısı, eleştirel düşünme, iletişim becerisi, problem çözme becerisi, yaratıcılık gibi sosyal psikoloji alanındaki araştırmalar ile piyano eşlik ve koro eğitimine yönelik ölçek geliştirme çalışmalarıdır. 

İletişim