Eğitim Bilgileri
2003 - 2008
2003 - 2008Doktora
Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Matematik Öğretmenliği (Dr), Türkiye
2000 - 2003
2000 - 2003Yüksek Lisans
Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Matematik Öğretmenliği (Yl) (Tezli), Türkiye
1996 - 2000
1996 - 2000Lisans
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2008
2008Doktora
Etkinlik temelli öğretim yaklaşımının orantısal akıl yürütmeye dayalı problem çözme başarısına etkisi
Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Matematik Öğretmenliği (Dr)
2003
2003Yüksek Lisans
Etkileşim ünitesiyle sunulan bireyselleştirilmiş matematik öğretim materyalinin başarıya etkisi
Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Matematik Öğretmenliği (Yl) (Tezli)
Araştırma Alanları
Eğitim
İlköğretim
İlköğretim Matematik Öğretmenliği
Ortaöğretim Fen ve Mat. Alanları Öğretmenliği
Akademik Unvanlar / Görevler
2012 - Devam Ediyor
2012 - Devam EdiyorDr.Öğr.Üyesi
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2003 - 2012
2003 - 2012Araştırma Görevlisi
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
Yönetilen Tezler
2024
2024Yüksek Lisans
BİLSEM LİSE MATEMATİK YARDIMCI DERS MATERYALİ ETKİNLİKLERİNİN PURDUE MODELİ VE ETKİNLİK TASARIM PRENSİPLERİNE GÖRE İNCELENMESİ
Küpcü A. R.
C.CAN(Öğrenci)
2023
2023Yüksek Lisans
8. ve 9. sınıf öğrencilerinin matematiksel problem çözme ve kurma sürecindeki yaratıcılıklarının incelenmesi
Küpcü A. R. (Danışman)
H.ÖZ(Öğrenci)
2023
2023Yüksek Lisans
İLKOKUL BİRİNCİ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN MODELLEME ETKİNLİKLERİYLE PROBLEM ÇÖZMEDE YAŞADIKLARI GÜÇLÜKLERİN GİDERİLMESİ: BİR EYLEM ARAŞTIRMASI
Küpcü A. R. (Danışman)
Ö.KANKANAT(Öğrenci)
2023
2023Yüksek Lisans
Matematik Öğrenme Güçlüğü Yaşayan Öğrencilerde Dört İşlem Problemleri ile Baş Etme Becerilerini Desteklemek Amacıyla Tasarlanan Uygulamaların Etkilerinin İncelenmesi
Küpcü A. R. (Danışman)
H.KAÇAR(Öğrenci)
2022
2022Yüksek Lisans
1990-2018 Yılları Arası Türkiye'deki Ortaokul Matematik Öğretim Programlarının Cebir Öğretimi Bağlamında İncelenmesi
Küpcü A. R. (Danışman)
T.Palak(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Etkinlik temelli öğretim yaklaşımlarının 8. sınıf öğrencilerinin doğrusal denklemler konusundaki kavram yanılgılarının giderilmesi üzerine etkisinin incelenmesi
KÜPCÜ A. R. (Danışman)
P.İşçi(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
A-didaktik ortamda yapılan uygulamaların ortaokul öğrencilerinin problem çözme sürecine etkisinin incelenmesi
KÜPCÜ A. R. (Danışman)
İ.Aktaş(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Çoklu temsillerle öğretimin 7. sınıf öğrencilerinin matematiksel anlama seviyelerine ve cebirsel problem çözme sürecine etkisinin incelenmesi
KÜPCÜ A. R. (Danışman)
A.Nur(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Ortaokul matematik öğretmenlerinin cebir öğretimi bilgisi ve ders planlama becerilerinin incelenmesi
KÜPCÜ A. R. (Danışman)
B.Uzel(Öğrenci)
2018
2018Doktora
Matematik öğretmeni adaylarının fark etme becerilerinin video-kulüp uygulamalarıyla gelişim sürecinin incelenmesi
Küpcü A. R. (Danışman)
H.Nur(Öğrenci)
2017
2017Yüksek Lisans
Lise öğrencilerinin karmaşık sayılar konusundaki kavramsal ve işlemsel bilgilerinin antropolojik didaktik teorisi bağlamında incelenmesi
KÜPCÜ A. R. (Danışman)
A.Kırmızıgül(Öğrenci)
2012
2012Yüksek Lisans
İlköğretim matematik dersi öğretim programı çerçevesindeki öğretimin öğrencilerin cebir başarısına etkisi
KÜPCÜ A. R. (Danışman)
E.Yaprak(Öğrenci)
SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2010
2010AN INTERNATIONAL COMPARISON OF GRADE 6 STUDENTS' UNDERSTANDING OF THE EQUAL SIGN
Capraro R. M., Capraro M. M., Yetkiner Z. E., ÖZEL S., Kim H. G., Kucuk A. R.
PSYCHOLOGICAL REPORTS , cilt.106, sa.1, ss.49-53, 2010 (SSCI)
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2021
2021Prospective mathematics teachers' ways of reasoning on differentiability and corner points in a real-life context
KERTİL M., KÜPCÜ A. R.
INTERNATIONAL JOURNAL OF MATHEMATICAL EDUCATION IN SCIENCE AND TECHNOLOGY , cilt.52, sa.9, ss.1361-1384, 2021 (ESCI)
2012
2012İlköğretim Öğrencilerinin Bilişsel Stil, Cinsiyet Ve Orantısal Düşünme Seviyelerine Göre Orantı İlişkili Problem Çözme Başarıları
KÜPCÜ A. R., ÖZDEMİR A. Ş.
Kastamonu Eğitim dergisi , cilt.20, ss.451-472, 2012 (Hakemli Dergi)
2012
2012Etkinlik temelli öğretim yaklaşımının ortaokul öğrencilerinin orantısal problemleri çözme başarısına etkisi
KÜPCÜ A. R., ÖZDEMİR A. Ş.
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.13, ss.175-206, 2012 (Hakemli Dergi)
Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar
2020
2020Kavram Karikatürleri İle Destek Çalışmalarının Kavram Yanılgılarının Giderilmesine Etkisi: Doğrusal Denklem ve Eğim
Küpcü A. R., İşçi P.
2. Uluslararası Fen, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Kongresi , Bursa, Türkiye, 19 - 22 Kasım 2020, ss.411-420
2020
2020Ortaokul Öğrencilerinin Doğrusal Denklem ve Eğim Kavramlarındaki Yanılgıları ve Kavram Yanılgılarında Süreklilik
Küpcü A. R., İşçi P.
2. Uluslararası Fen, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Kongresi , Bursa, Türkiye, 19 - 22 Kasım 2020, ss.275-284
2019
2019Çoklu Temsillerle Öğretimin 7. Sınıf Öğrencilerinin Matematiksel Anlama Seviyelerine ve Cebirsel Problem Çözme Sürecine Etkisinin İncelenmesi
Küpcü A. R., Sezgin A. N.
2. Uluslararası Eğitimde Yeni Arayışlar Kongresi, İstanbul, Türkiye, 26 Ekim 2019 - 27 Şubat 2020, ss.31-35
2012
2012İlköğretim Öğrencilerinin Cebir Başarısının Cebirsel Düşünme Düzeyi İle Cinsiyet Arasındaki İlişki
Küpcü A. R., Yaprak Ceyhan E.
21. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, İstanbul, Türkiye, 12 - 14 Eylül 2012, ss.114
2010
2010İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Pedagojik Alan Bilgisi Orantı Kavramı
KÜPCÜ A. R., PUSMAZ A.
Uluslararası Öğretmen Yetiştirme Politikaları ve Sorunları Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2010
2010
2010