Biyografi
İlk, orta ve lise öğrenimini Aydın’da tamamladı. Lisans eğitimini Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Türkçe Öğretmenliği Bölümünde okudu ve 2002 yılında mezun olarak aynı bölümde araştırma görevlisi olarak göreve başladı. 2004 yılında “Türkiye’de Ana Dili Eğitimi Müfredat Programları 1913-1981” adlı teziyle yüksek lisans, 2008 yılında “Fiilde Zaman, Görünüş̧, Kip/Kiplik” adlı teziyle doktora eğitimini tamamladı. 2014 yılında Türkçe Eğitimi alanında doçentliğini aldı. 2022 yılından beri Marmara Üniversitesinde Türkçe Eğitimi Ana Bilim Dalında öğretim üyesi olarak görevini sürdürmektedir. Lisans düzeyinde okuma eğitimi, dinleme eğitimi, konuşma eğitimi, yazma eğitimi, dil bilgisi öğretimi, ders kitabı incelemeleri derslerini vermektedir. Ayrıca Türkçe öğretiminde web 2.0 araçlarının kullanımı üzerine çalışmakta PISA ve okunabilirlik üzerine çalışmaları da bulunmaktadır. Tek yazarlı olarak 15 kitabı olup 20 farklı kitapta da kitap bölümü yazarlığı vardır.
Eğitim Bilgileri
2004 - 2008
2004 - 2008Doktora
Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkçe Eğitimi (Dr), Türkiye
2002 - 2004
2002 - 2004Yüksek Lisans
Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkçe Eğitimi (Yl) (Tezli), Türkiye
1998 - 2002
1998 - 2002Lisans
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2008
2008Doktora
Fiilde zaman görünüş kip/kiplik
Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkçe Eğitimi (Dr)
2004
2004Yüksek Lisans
Türkiye'de ana dili eğitimi müfredat programları 1913-1981
Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkçe Eğitimi (Yl) (Tezli)
Yabancı Diller
B2 Orta Üstü
B2 Orta Üstüİngilizce
Araştırma Alanları
Türkçe Eğitimi
Öğretmen Eğitimi
Akademik Ünvanlar / Görevler
2022 - Devam Ediyor
2022 - Devam EdiyorProf. Dr.
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü
2014 - 2022
2014 - 2022Doç. Dr.
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü
2011 - 2014
2011 - 2014Yrd. Doç. Dr.
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü
2002 - 2011
2002 - 2011Araştırma Görevlisi
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü
Yönetimsel Görevler
2015 - 2016
2015 - 2016Dekan Yardımcısı
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi
2015 - 2016
2015 - 2016Bölüm Başkanı
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi
Akademi Dışı Deneyim
2013 - 2014
2013 - 2014Doktora sonrası araştırma (post-doc)
University of the West of England, Doktora sonrası araştırma (post-doc)
2008 - 2009
2008 - 2009Misafir araştırmacı
Edinburgh Üniversitesi, Misafir araştırmacı
Yönetilen Tezler
2019
2019Türkçe derslerinde rol alma modeli ile hazırlanan etkinliklerin öğrencilerin konuşma tutum ve kaygılarına etkisi
BENZER A. (Danışman)
F.Ünsal(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Padlet uygulamasının öğrencilerin akademik başarıları ile teknolojiye ve Türkçe dersine karşı tutumlarına etkisi
BENZER A. (Danışman)
K.Özipek(Öğrenci)
2018
2018Yüksek Lisans
Öğretim teknolojilerinden storybird uygulamasının 5. sınıf öğrencilerinin yaratıcı yazma becerilerine ve yazmaya yönelik tutumlarına etkisi
BENZER A. (Danışman)
K.KARADAĞ(Öğrenci)
2018
2018Doktora
Türkçenin ikinci/yabancı dil olarak öğretiminde pedagojik dilbilgisi kullanımına yönelik ders modeli önerisi
BENZER A. (Danışman)
S.TİRYAKİOL(Öğrenci)
2018
2018Yüksek Lisans
Dinleme/izleme türlerinin terim ve tasnif bakımından karşılaştırmalı incelemesi
BENZER A. (Danışman)
Ş.AYDIN(Öğrenci)
2011
2011Yüksek Lisans
Örnek olay yönteminin lise 9. sınıf öğrencilerinin anlatım bozuklukları konusundaki başarılarına ve derse yönelik tutumlarına etkisi
BENZER A. (Danışman)
M.YILMAZ(Öğrenci)
Makaleler
2024
20241. Ortaokul Öğrencilerinin Kitap Edinme Eğilimleri
İşnel N. Ç., Karadağ K., Benzer A.
Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi
, cilt.10, sa.2, ss.480-498, 2024 (Hakemli Dergi)
2024
20242. School Dictionary Entries with a Pedagogical and Linguistic Approach
Devecioğlu M., BENZER A.
Egitim ve Bilim
, cilt.49, sa.218, ss.43-77, 2024 (SSCI)
2024
20243. Okuma Stratejilerinin Üst Düzey Düşünme Becerileri ile Okuduğunu Anlama Üzerine Etkisi
BENZER A.
International Journal of Languages' Education and Teaching , 2024 (Hakemli Dergi)
2023
20234. 2022 LGS TÜRKÇE SORULARININ PISA OKUMA BECERİLERİ YETERLİLİK DÜZEYLERİ AÇISINDAN İNCELENMESİ
yıldırım suna z., BENZER A.
INTERNATIONAL JOURNAL OF TURKISH LITERATURE CULTURE EDUCATION
, cilt.12, ss.1738-1754, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
20235. 2023 LGS Türkçe Sorularının Yenilenmiş Bloom Taksonomisine Göre İncelenmesi
yıldırım suna z., BENZER A.
Türkiye Eğitim Dergisi , 2023 (Hakemli Dergi)
2023
20236. TÜRKÇE ÖĞRETMENLERİNİN ÇOKTAN SEÇMELİ SORU HAZIRLAMAYA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ
BENZER A., yıldırım suna z.
Akademik Sosyal Arastirmalar Dergisi (Asya Studies) , 2023 (Hakemli Dergi)
2023
20237. Türkçe Eğitiminde Üst Düzey Düşünme Becerileri ile İlgili Çalışmaların Bibliyometrik Analizi
yıldırım suna z., BENZER A.
Journal of International Scientific Researches , 2023 (Hakemli Dergi)
2022
20228. İkinci dil olarak Türkçe öğretiminde çevrim içi dinleme stratejileri öğretimi
BENZER A., SEFER A.
TURKISH JOURNAL OF EDUCATION
, cilt.11, ss.201-221, 2022 (ESCI)
2022
20229. Opinions and Practices for Grammar Teaching in Primary School
BENZER A., inan yıldız f.
HACETTEPE ÜNIVERSITESI E?ITIM FAKÜLTESI DERGISI / HACETTEPE UNIV., JOURNAL OF FACULTY OF EDUCATION
, cilt.37, ss.1007-1027, 2022 (Scopus)
2022
202210. Dinleme türlerinin adlandırma ve sınıflama bakımından eleştirisi
BENZER A.
RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi
, cilt.0, ss.254-267, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
202211. Pandemi Öncesinde Yüz Yüze, Pandemi Sırasında Uzaktan ve Tekrar Yüz Yüze Eğitimde Değişen Öğretmen Tercihleri
KARADAĞ K., BENZER A.
International Journal of Languages Education , 2022 (Hakemli Dergi)
2022
202212. Secondary School Students' Habits of Using Note-Taking Strategies
KARADAĞ K., BENZER A.
Osmangazi Journal of Educational Research , 2022 (Hakemli Dergi)
2021
202113. Dil Bilgisi Öğretimine İlişkin Öğretmen ve Öğrenci Görüşleri
BENZER A., EKŞİ S.
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (REFAD), , 2021 (Scopus)
2021
202115. SOMUT İŞLEM DÖNEMİ DİL KULLANICILARININ DİL BİLGİSİ HAKKINDAKİ BİLGİ, METAFOR VE YANILSAMALARI
BENZER A., inan yıldız f.
Dil Dergisi , 2021 (Hakemli Dergi)
2021
202116. Okuma Stratejileri Öğretiminin Ortaokul Öğrencilerinin Okuduğunu Anlama Başarılarına Etkisi
BENZER A.
Türkiye Eğitim Dergisi , 2021 (Hakemli Dergi)
2021
202117. PISA Ölçütünde Metinsellik Rubriği Geliştirme
BENZER A., büşra e.
Turkish Journal of Primary Education , 2021 (Hakemli Dergi)
2021
202118. ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN ÖZET YAZMA BECERİLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ
BENZER A., KARADAĞ K., büşra e.
Milli Eğitim Dergisi
, cilt.230, ss.259-278, 2021 (Scopus)
2020
202019. İkinci/Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Kullanılabilecek Bilgisayar Destekli Dil Öğrenimi ile Göreve Dayalı Dil Öğretiminin Birlikteliği Çerçevesinde Görev Özelliklerine Yönelik Sınıflamalar
ÖREN Z., BENZER A.
International Journal of Languages Education , cilt.84, ss.41-64, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
202020. Bütüncül bir yaklaşımla konuşma becerisi: Okuyarak konuşma stratejisi
BENZER A.
Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi , 2020 (Hakemli Dergi)
2020
202021. YAPAY ZEKÂYA DAYALI OKUNABİLİRLİK FORMÜLÜNE DOĞRU BİR ADIM
BENZER A.
Araştırma ve Deneyim Dergisi , 2020 (Hakemli Dergi)
2020
202022. İkinci Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Söylem Belirleyicilerin Yeri ve Kullanımı
sarıtaş h., BENZER A.
International Journal of Languages Education , cilt.82, ss.81-111, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
202023. Türkçe Öğretmenlerinin Karşılaştıkları Sorunların, Sorunlara Yönelik Eleştiri ve Önerilerin Sosyal Medya Üzerinden İncelenmesi
BENZER A.
Ana Dili Eğitimi Dergisi , 2020 (Hakemli Dergi)
2020
202024. Bütüncül Bı̇r Yaklaşımla Yabancı Dı̇l Olarak Türkçe Öğretı̇mı̇nde Dı̇nleme Becerisi
SEFER A., BENZER A.
International Journal of Language Academy , 2020 (Hakemli Dergi)
2019
201925. Türkçe ders kitaplarının PISA okuma yeterlik düzeyleri ile imtihanı
BENZER A.
Okuma Yazma Eğitimi Araştırmaları
, ss.96-109, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
201926. DİL BİLGİSİ ÖĞRETİMİNDE ÖĞRETİM PROGRAMI, DERS KİTABI VE MERKEZÎ SINAV ÇIKMAZI
BENZER A.
The Journal of Academic Social Science Studies
, cilt.76, ss.291-323, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
201927. STORYBİRD UYGULAMASININ 5. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN YARATICI YAZMA BECERİLERİNE VE YAZMAYA YÖNELİK TUTUMLARINA ETKİSİ
BENZER A., KARADAĞ K.
International Journal of Language Academy , cilt.7, ss.56-79, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
201928. Konuşma Öğretiminin Program ve Ders Kitabı Ekseninde Uygulamaya Yansıması
BENZER A.
Ana Dili Eğitimi Dergisi , ss.647-662, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
201929. Description of -Ma/-MAK structures in Turkish from perspective of second/foreign language pedagogy
Tiryakiol S., BENZER A.
Egitim ve Bilim
, cilt.44, sa.198, ss.255-271, 2019 (SSCI)
2018
201830. Turkish Grammar Teaching Through Inductive Approach
Tiryakiol S., Saritas H., BENZER A.
JOURNAL OF QUALITATIVE RESEARCH IN EDUCATION-EGITIMDE NITEL ARASTIRMALAR DERGISI
, cilt.6, sa.3, ss.372-393, 2018 (ESCI)
2018
201831. İkinci/Yabancı Dil Öğretiminde Pedagojik Dil Bilgisinin Yeri
TİRYAKİOL S., BENZER A.
International Journal of Languages’xx Education , cilt.1, ss.353-361, 2018 (Hakemli Dergi)
2016
201632. A study on creating writing strategy and evaluation tool for book summary
KONUK S., BENZER A., ÖREN Z., SEFER A.
Educational Research and Reviews , 2016 (Hakemli Dergi)
2016
201633. A Student-Focused Study: Strategy of Text Summary Writing and Assessment Rubric
BENZER A., Sefer A., Oren Z., Konuk S.
EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE
, cilt.41, sa.186, ss.163-183, 2016 (SSCI)
2016
201634. TÜRKÇE VE FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ OKUDUĞUNU ANLAMA VE OKUMA STRATEJİLER
BENZER A.
The Journal of Academic Social Science Studies , cilt.2, ss.21, 2016 (Hakemli Dergi)
2015
201535. TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE BEDEN DİLİ KULLANIMININ ÖĞRENME VE TUTUM ÜZERİNDEKİ ROLÜ
BENZER A.
Hacettepe Universitesi Egitim Fakultesi Dergisi-Hacettepe University Journal Of Education , cilt.30, ss.33-47, 2015 (SSCI)
2015
201536. The Role of Using Body Language in Turkish Teaching on Learning and Attitude
Benzer A.
HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, cilt.30, sa.1, ss.33-47, 2015 (SSCI)
2013
201337. Effect of 6. Grade Turkish textbook in vocabulary development Kelime daǧarci{dotless}ǧi{dotless}ni{dotless} geliştirmede 6. Si{dotless}ni{dotless}f Türkçe ders kitabi{dotless}ni{dotless}n etkisi
BENZER A.
Elementary Education Online
, cilt.12, sa.2, ss.425-435, 2013 (Scopus)
2013
201338. Facebook Üzerinden Türk Edebiyatı Eğitimi
BENZER A.
Uluslararası Online Eğitim Bilimleri Dergisi , 2013 (Hakemli Dergi)
2013
201339. Türkçe ve Edebiyat Öğretmenlerinin Ölçme ve Değerlendirme Araçları Hakkında Bilgi Düzeyleri
BENZER A.
Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi , cilt.21, 2013 (Hakemli Dergi)
2013
201340. Kelime Bilgisini Geliştirmede 6 Sınıf Türkçe Ders Kitabının Yeri
BENZER A.
İlköğretim Online (İOO) , cilt.12, 2013 (Hakemli Dergi)
2012
201241. Teachers opinions about the use of body language
BENZER A.
Education , cilt.3, 2012 (Hakemli Dergi)
2011
201142. Probleme Dayalı Öğrenme Yaklaşımı İle Türkçe Ders Planının Hazırlanması
BENZER A.
Buca Eğitim Fakültesi Dergisi , ss.268-287, 2011 (Hakemli Dergi)
2010
201044. Prospective teachers proficiency in punctuation rules and opinions related to punctuation problems
BENZER A.
Procedia Social and Behavioral Sciences , ss.1878-1883, 2010 (Hakemli Dergi)
2010
201045. İşleve Dayalı dil bilgisi Türkçede tahmin ve ihtimal anlatımları
BENZER A.
Modern Türklük Araştırmaları Dergisi , ss.144-153, 2010 (Hakemli Dergi)
2009
200946. Dil Bilimi Kaynaklarında Edebî Sanatların Kullanımı
BENZER A.
Turkish Studies , ss.725-746, 2009 (Scopus)
2006
200647. Müfredat Programlarında Okuma Eğitimi
BENZER A.
Edebiyat, Edebiyat Öğretimi ve Deyişbilim Yazıları , 2006 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2019
20191. Konuşma Eğitiminde Söylem Belirleyicilerinin Yeri: Duraksama Belirleyicileri
BENZER A., sarıtaş h.
Türkçenin Eğitimi - Öğretiminde Kurumsal ve Uygulamalı Çalışmalar 11, 06, Türkiye, 7 - 09 Kasım 2019, (Tam Metin Bildiri)
2018
20182. Okuma Sürecine Etki Eden Değişkenler Üzerine Bir İnceleme
BENZER A., KARADAĞ K.
ULUSLARARASI NECATİBEY EĞİTİM VE SOSYAL BİLİMLER ARAŞTIRMALARI KONGRESİ(UNESAK 2018), 26 - 30 Ekim 2018, (Tam Metin Bildiri)
2018
20183. Investigation of Readiness Levels of Turkish Teacher Candidates Related to Digital Course Material Preparation Training
BENZER A.
7th International Conference on “Innovations in Learning for the Future” 2018: Digital Transformation in Education, 11 - 12 Eylül 2018, (Tam Metin Bildiri)
2017
20174. ÖğRETİM TEKNOLOJİLERİNİN TüRKÇE EğİTİMİNDE KULLANIMI
BENZER A.
FATİH Projesi EĞİTİM TEKNOLOJİLERİ ZİRVESİ (etz), Türkiye, 16 Aralık 2017, (Tam Metin Bildiri)
2017
20175. Dijital Çağda Öğretim Teknolojileri ile Türkçe Eğitimi
BENZER A.
EĞİTİMDE FATİH PROJESİ EĞİTİM TEKNOLOJİLERİ ZİRVESİ 2017, Ankara, Türkiye, 17 - 18 Kasım 2017, (Özet Bildiri)
2017
20176. Türkçe Eğitiminde Dinleme/İzleme Konusunun Sınıflama ve İçerik Bakımından Karşılaştırmalı İncelenmesi
ARSLAN Ş., BENZER A.
IX. ULUSLARARASIDÜNYA DİLİ TÜRKÇE SEMPOZYUMU, Malatya, Türkiye, 2 - 04 Kasım 2017, ss.29, (Özet Bildiri)
2017
20177. Yabancı Dil Olarak Türkçe Eğitiminde Teknoloji Kullanımı
BENZER A.
Türkiye de Uluslararası Öğrenci Olmak Sempozyumu, Türkiye, 29 Ekim 2017, (Özet Bildiri)
2017
20178. 5E ÖĞRENME MODELİ İLE TÜRKÇE DERS PLANININ HAZIRLANMASI
BENZER A., VAROL B.
3. INTERNATİONAL SYMPOSİUM ON LANGUAGE EDCATİON AND TEACHİNG, ROMA, İtalya, 20 - 23 Nisan 2017, (Özet Bildiri)
2017
20179. TÜRKÇE EĞİTİMİNDE BEYİN FIRTINASI YÖNTEMİNİN KELİME ÖĞRETİMİNE ETKİSİ
BENZER A., KARADAĞ K.
3rd International Symposium onLanguage Education and Teaching, 20 - 23 Nisan 2017, (Özet Bildiri)
2017
201710. TÜRKÇE EĞİTİMİNDE SORU SORMA STRATEJİ VE TEKNİKLERİNİN ÜST DÜZEY DÜŞÜNME BECERİLERİNİ GELİŞTİRMEYE ETKİSİ
BENZER A., ÖZYÜREK G.
3rd International Symposium onLanguage Education and Teaching, 20 - 23 Nisan 2017, (Özet Bildiri)
2017
201711. The Impact of the Case Study on the Attitudes of the Students against the Turkish Lesson and the Information About Adjectives
TİRYAKİOL S., BENZER A.
3rd International Symposium on Language Education and Teaching, Roma, İtalya, 20 - 23 Nisan 2017, (Özet Bildiri)
2017
201712. Türkçe Öğretmenlerinin Kuralavarım Yaklaşımını Kullanımı
TİRYAKİOL S., sarıtaş h., BENZER A.
Uluslararası Öğretmen Eğitimi ve Akreditasyon Kongresi, 19 - 21 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
201713. Biçime Odaklanma Türleri ve Yunus Emre Enstitüsü Türkçe Öğretim Seti B2 ders Kitabının Biçime-Odaklanma Açısından Değerlendirilmesi
TİRYAKİOL S., BENZER A.
YÜKSEKÖĞRETİMDE EĞİTİM ARAŞTIRMALARI VE UYGULAMALARI KONGRESİ, 19 - 20 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2015
201514. DEVELOPING BOOK SUMMARY WRITING STRATEGY AND RUBRIC FOR SECONDARY SCHOOL STUDENTS
SEFER A., ÖREN Z., KONUK S., BENZER A.
The International Journal of Arts & Sciences’ (IJAS) international conference, Londrina, Brezilya, 3 - 08 Kasım 2015, (Özet Bildiri)
2015
201515. THE CORRELATION BETWEEN USING A BOOK SUMMARY WRITING STRATEGY AND DEVELOPMENT OF SUMMARY WRITING SKILL
ÖREN Z., KONUK S., BENZER A., SEFER A.
The International Journal of Arts & Sciences’ (IJAS) international conference, Londrina, Brezilya, 3 - 08 Kasım 2015, (Özet Bildiri)
2015
201516. Öğrenci Odaklı Bir Araştırma Metin Özeti Yazma Stratejis ve Rubriği Geliştirme
BENZER A., SEFER A., ÖREN Z., KONUK S.
8. Uluslararası Türkçenin Eğitimi, İstanbul, Türkiye, 1 Ekim - 03 Kasım 2015, ss.76, (Özet Bildiri)
2010
201017. Prospective teachers' proficiency in punctuation rules and opinions related to punctuation problems
BENZER A.
2nd World Conference on Educational Sciences (WCES-2010), İstanbul, Türkiye, 4 - 08 Şubat 2010, cilt.2, ss.1878-1883, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2021
20217. iletişim
Benzer A.
YÜKSEKÖĞRETİMDE 21. YY BECERİLERİ, Ahmet Alpay, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.79-96, 2021
2021
20218. Türkçe Öğretiminde Mobil Öğrenme Uygulamaları
BENZER A.
UYGULAMA ÖRNEKLERİYLE TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE ÇAĞDAŞ YAKLAŞIMLAR, Müldür, Merve, Editör, Anı Yayıncılık, ss.329-350, 2021
2021
20219. Türkçenin Uzaktan Öğretimi ve Öğreniminde Dil Bilgisi Öğretimi
BENZER A.
Türkçenin Uzaktan Öğretimi ve Öğrenimi, Göçer, Ali, Editör, Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, ss.341-358, 2021
2020
202010. Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde İşlevsel Dil Bilgisi
BENZER A.
PEGEMA YAYINEVİ, 2020
2019
201913. Türkçe Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları
BENZER A., OKUR A., AK BAŞOĞUL D., TİRYAKİ E. N., GÖÇEN G., ARI G., et al.
Nobel Akademik Yayıncılık, 2019
2019
201914. İlkokulda Dijital Ders Materyali Hazırlama
Benzer A.
Türkçe Eğitimi, Prof. Dr. Mustafa Canbulat, Editör, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, ss.12-34, 2019
2019
201915. Ortaokul Öğrencilerinin Konuşma Edimlerinde Söylem Belirleyici Eğilimleri
Benzer A.
Dilbilimde Güncel Tartışmalar, Kemal İşeri, Editör, Dilbilim Derneği Yayınları, İzmir, ss.133-148, 2019
2019
201916. Dil Becerileri: Dinleme, Konuşma, Yazma, Okuma
DENİZ K.
Türkçe Eğitimi, CANBULAT Mehmet, Editör, Nobel, Ankara, ss.67-95, 2019
2018
201818. Okuma ve Yazma Öğretimi
SEFER A., KONUK S., ÖREN Z., BENZER A.
Pegem Akademi, Ankara, 2018
2018
201819. Türkçe Eğitiminde Zaman ve Kip Konusunun Öğretimi: İçerik Tasarımı
BENZER A., KARADAĞ K.
Multidisciplinary Studies-4, Harun Şahin, Editör, Institut za Geografiju, ss.1-28, 2018
2017
201721. XVI. Yüzyıl Osmanlı Döneminde Türkçenin Eğitimi ve Öğretimi
KARAKUŞ TAYŞİ E.
Türkçenin Eğitim-Öğretim Tarihi Araştırmaları, Abdurrahman Güzel, Editör, Akçağ, Ankara, ss.131-145, 2017
2017
2017