Prof. Dr. AHMET BENZER


Atatürk Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü

Türkçe Eğitimi Anabilim Dalı


WoS Araştırma Alanları: Eğitim ve Eğitim Araştırması, Eğitim Bilimsel Disiplinler, Eğitim Özel


Avesis Araştırma Alanları: Türkçe Eğitimi, Öğretmen Eğitimi

E-posta: abenzer@marmara.edu.tr
Fax Telefonu: +90 0505 453 3940
Web: https://avesis.marmara.edu.tr/abenzer
Posta Adresi: Feneryolu mah. Mazhar Osman Sok. 32/10, Çağdaş apt. Kadıköy-İstanbul

Metrikler

Yayın

91

Yayın (WoS)

10

Yayın (Scopus)

11

Atıf (WoS)

5

H-İndeks (WoS)

2

Atıf (Scopus)

14

H-İndeks (Scopus)

2

Atıf (Scholar)

621

H-İndeks (Scholar)

10

Atıf (TrDizin)

125

H-İndeks (TrDizin)

5

Atıf (Diğer Toplam)

330

Proje

5

Tez Danışmanlığı

6

Açık Erişim

7
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Biyografi

İlk, orta ve lise öğrenimini Aydın’da tamamladı. Lisans eğitimini Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Türkçe Öğretmenliği Bölümünde okudu ve 2002 yılında mezun olarak aynı bölümde araştırma görevlisi olarak göreve başladı. 2004 yılında “Türkiye’de Ana Dili Eğitimi Müfredat Programları 1913-1981” adlı teziyle yüksek lisans, 2008 yılında “Fiilde Zaman, Görünüş̧, Kip/Kiplik” adlı teziyle doktora eğitimini tamamladı. 2014 yılında Türkçe Eğitimi alanında doçentliğini aldı. 2022 yılından beri Marmara Üniversitesinde Türkçe Eğitimi Ana Bilim Dalında öğretim üyesi olarak görevini sürdürmektedir. Lisans düzeyinde okuma eğitimi, dinleme eğitimi, konuşma eğitimi, yazma eğitimi, dil bilgisi öğretimi, ders kitabı incelemeleri derslerini vermektedir. Ayrıca Türkçe öğretiminde web 2.0 araçlarının kullanımı üzerine çalışmakta PISA ve okunabilirlik üzerine çalışmaları da bulunmaktadır. Tek yazarlı olarak 15 kitabı olup 20 farklı kitapta da kitap bölümü yazarlığı vardır.

Eğitim Bilgileri

2004 - 2008

2004 - 2008

Doktora

Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkçe Eğitimi (Dr), Türkiye

2002 - 2004

2002 - 2004

Yüksek Lisans

Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkçe Eğitimi (Yl) (Tezli), Türkiye

1998 - 2002

1998 - 2002

Lisans

Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü, Türkiye

Yaptığı Tezler

2008

2008

Doktora

Fiilde zaman görünüş kip/kiplik

Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkçe Eğitimi (Dr)

2004

2004

Yüksek Lisans

Türkiye'de ana dili eğitimi müfredat programları 1913-1981

Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkçe Eğitimi (Yl) (Tezli)

Yabancı Diller

B2 Orta Üstü

B2 Orta Üstü

İngilizce

Araştırma Alanları

Türkçe Eğitimi

Öğretmen Eğitimi

Akademik Ünvanlar / Görevler

2022 - Devam Ediyor

2022 - Devam Ediyor

Prof. Dr.

Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü

2014 - 2022

2014 - 2022

Doç. Dr.

Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü

2011 - 2014

2011 - 2014

Yrd. Doç. Dr.

Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü

2002 - 2011

2002 - 2011

Araştırma Görevlisi

Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü

Yönetimsel Görevler

2015 - 2016

2015 - 2016

Dekan Yardımcısı

Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi

2015 - 2016

2015 - 2016

Bölüm Başkanı

Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi

Akademi Dışı Deneyim

2013 - 2014

2013 - 2014

Doktora sonrası araştırma (post-doc)

University of the West of England, Doktora sonrası araştırma (post-doc)

2008 - 2009

2008 - 2009

Misafir araştırmacı

Edinburgh Üniversitesi, Misafir araştırmacı

Makaleler

Tümü (47)
SCI-E, SSCI, AHCI (6)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (9)
ESCI (2)
Scopus (11)
TRDizin (18)
Diğer Yayınlar (27)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2019

2019

1. Konuşma Eğitiminde Söylem Belirleyicilerinin Yeri: Duraksama Belirleyicileri

BENZER A., sarıtaş h.

Türkçenin Eğitimi - Öğretiminde Kurumsal ve Uygulamalı Çalışmalar 11, 06, Türkiye, 7 - 09 Kasım 2019, (Tam Metin Bildiri)

2018

2018

2. Okuma Sürecine Etki Eden Değişkenler Üzerine Bir İnceleme

BENZER A., KARADAĞ K.

ULUSLARARASI NECATİBEY EĞİTİM VE SOSYAL BİLİMLER ARAŞTIRMALARI KONGRESİ(UNESAK 2018), 26 - 30 Ekim 2018, (Tam Metin Bildiri)

2018

2018

3. Investigation of Readiness Levels of Turkish Teacher Candidates Related to Digital Course Material Preparation Training

BENZER A.

7th International Conference on “Innovations in Learning for the Future” 2018: Digital Transformation in Education, 11 - 12 Eylül 2018, (Tam Metin Bildiri)

2017

2017

4. ÖğRETİM TEKNOLOJİLERİNİN TüRKÇE EğİTİMİNDE KULLANIMI

BENZER A.

FATİH Projesi EĞİTİM TEKNOLOJİLERİ ZİRVESİ (etz), Türkiye, 16 Aralık 2017, (Tam Metin Bildiri)

2017

2017

5. Dijital Çağda Öğretim Teknolojileri ile Türkçe Eğitimi

BENZER A.

EĞİTİMDE FATİH PROJESİ EĞİTİM TEKNOLOJİLERİ ZİRVESİ 2017, Ankara, Türkiye, 17 - 18 Kasım 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

6. Türkçe Eğitiminde Dinleme/İzleme Konusunun Sınıflama ve İçerik Bakımından Karşılaştırmalı İncelenmesi

ARSLAN Ş., BENZER A.

IX. ULUSLARARASIDÜNYA DİLİ TÜRKÇE SEMPOZYUMU, Malatya, Türkiye, 2 - 04 Kasım 2017, ss.29, (Özet Bildiri)

2017

2017

7. Yabancı Dil Olarak Türkçe Eğitiminde Teknoloji Kullanımı

BENZER A.

Türkiye de Uluslararası Öğrenci Olmak Sempozyumu, Türkiye, 29 Ekim 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

8. 5E ÖĞRENME MODELİ İLE TÜRKÇE DERS PLANININ HAZIRLANMASI

BENZER A., VAROL B.

3. INTERNATİONAL SYMPOSİUM ON LANGUAGE EDCATİON AND TEACHİNG, ROMA, İtalya, 20 - 23 Nisan 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

9. TÜRKÇE EĞİTİMİNDE BEYİN FIRTINASI YÖNTEMİNİN KELİME ÖĞRETİMİNE ETKİSİ

BENZER A., KARADAĞ K.

3rd International Symposium onLanguage Education and Teaching, 20 - 23 Nisan 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

10. TÜRKÇE EĞİTİMİNDE SORU SORMA STRATEJİ VE TEKNİKLERİNİN ÜST DÜZEY DÜŞÜNME BECERİLERİNİ GELİŞTİRMEYE ETKİSİ

BENZER A., ÖZYÜREK G.

3rd International Symposium onLanguage Education and Teaching, 20 - 23 Nisan 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

11. The Impact of the Case Study on the Attitudes of the Students against the Turkish Lesson and the Information About Adjectives

TİRYAKİOL S., BENZER A.

3rd International Symposium on Language Education and Teaching, Roma, İtalya, 20 - 23 Nisan 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

12. Türkçe Öğretmenlerinin Kuralavarım Yaklaşımını Kullanımı

TİRYAKİOL S., sarıtaş h., BENZER A.

Uluslararası Öğretmen Eğitimi ve Akreditasyon Kongresi, 19 - 21 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

13. Biçime Odaklanma Türleri ve Yunus Emre Enstitüsü Türkçe Öğretim Seti B2 ders Kitabının Biçime-Odaklanma Açısından Değerlendirilmesi

TİRYAKİOL S., BENZER A.

YÜKSEKÖĞRETİMDE EĞİTİM ARAŞTIRMALARI VE UYGULAMALARI KONGRESİ, 19 - 20 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

2015

2015

14. DEVELOPING BOOK SUMMARY WRITING STRATEGY AND RUBRIC FOR SECONDARY SCHOOL STUDENTS

SEFER A., ÖREN Z., KONUK S., BENZER A.

The International Journal of Arts & Sciences’ (IJAS) international conference, Londrina, Brezilya, 3 - 08 Kasım 2015, (Özet Bildiri)

2015

2015

15. THE CORRELATION BETWEEN USING A BOOK SUMMARY WRITING STRATEGY AND DEVELOPMENT OF SUMMARY WRITING SKILL

ÖREN Z., KONUK S., BENZER A., SEFER A.

The International Journal of Arts & Sciences’ (IJAS) international conference, Londrina, Brezilya, 3 - 08 Kasım 2015, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2015

2015

16. Öğrenci Odaklı Bir Araştırma Metin Özeti Yazma Stratejis ve Rubriği Geliştirme

BENZER A., SEFER A., ÖREN Z., KONUK S.

8. Uluslararası Türkçenin Eğitimi, İstanbul, Türkiye, 1 Ekim - 03 Kasım 2015, ss.76, (Özet Bildiri)

2010

2010

17. Prospective teachers' proficiency in punctuation rules and opinions related to punctuation problems

BENZER A.

2nd World Conference on Educational Sciences (WCES-2010), İstanbul, Türkiye, 4 - 08 Şubat 2010, cilt.2, ss.1878-1883, (Tam Metin Bildiri) identifier

Kitaplar

2024

2024

1. Çocuklar için Okuduğunu Anlama

BENZER A.

Nobel Yayınevi, 2024

2024

2024

2. Çocuklar için Yazma Eğitimi

BENZER A.

Nobel Yayınevi, 2024

2022

2022

3. Çocuklar için Telaffuz

BENZER A.

PEGEM AKADEMİ, 2022

2021

2021

5. Çocuklar için Dil Bilgisi

BENZER A.

PEGEM AKADEMİ, 2021

2021

2021

7. iletişim

Benzer A.

YÜKSEKÖĞRETİMDE 21. YY BECERİLERİ, Ahmet Alpay, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.79-96, 2021

2021

2021

8. Türkçe Öğretiminde Mobil Öğrenme Uygulamaları

BENZER A.

UYGULAMA ÖRNEKLERİYLE TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE ÇAĞDAŞ YAKLAŞIMLAR, Müldür, Merve, Editör, Anı Yayıncılık, ss.329-350, 2021

2021

2021

9. Türkçenin Uzaktan Öğretimi ve Öğreniminde Dil Bilgisi Öğretimi

BENZER A.

Türkçenin Uzaktan Öğretimi ve Öğrenimi, Göçer, Ali, Editör, Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, ss.341-358, 2021

2020

2020

11. Kafa Açan Noktalar

BENZER A.

Timaş yayınevi, 2020

2019

2019

14. İlkokulda Dijital Ders Materyali Hazırlama

Benzer A.

Türkçe Eğitimi, Prof. Dr. Mustafa Canbulat, Editör, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, ss.12-34, 2019

2019

2019

15. Ortaokul Öğrencilerinin Konuşma Edimlerinde Söylem Belirleyici Eğilimleri

Benzer A.

Dilbilimde Güncel Tartışmalar, Kemal İşeri, Editör, Dilbilim Derneği Yayınları, İzmir, ss.133-148, 2019 Creative Commons License

2019

2019

16. Dil Becerileri: Dinleme, Konuşma, Yazma, Okuma

DENİZ K.

Türkçe Eğitimi, CANBULAT Mehmet, Editör, Nobel, Ankara, ss.67-95, 2019

2018

2018

19. Türkçe Eğitiminde Zaman ve Kip Konusunun Öğretimi: İçerik Tasarımı

BENZER A., KARADAĞ K.

Multidisciplinary Studies-4, Harun Şahin, Editör, Institut za Geografiju, ss.1-28, 2018

2017

2017

21. XVI. Yüzyıl Osmanlı Döneminde Türkçenin Eğitimi ve Öğretimi

KARAKUŞ TAYŞİ E.

Türkçenin Eğitim-Öğretim Tarihi Araştırmaları, Abdurrahman Güzel, Editör, Akçağ, Ankara, ss.131-145, 2017

2017

2017

22. Bir derlem çalışması: ve/ile Bağlaçların SözDiziminde Kullanımı

BENZER A.

Dîvânu Lugâti’xxt-Turk’xxten Senglah’xxa Türkçe, Mehmet Ölmez, Tülay Çulha, Kübra Özçetin, Editör, Kesit Yayınları, İstanbul, ss.293-317, 2017

2016

2016

23. Dilbilim Nedir

BENZER A.

PegemA Yayıncılık, Ankara, 2016

2012

2012

24. Türk Dil Bilgisi

BENZER A.

Kabalcı Yayınevi, 2012


Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 13

h-indeksi (WOS): 2