Padlet uygulamasının öğrencilerin akademik başarıları ile teknolojiye ve Türkçe dersine karşı tutumlarına etkisi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2019

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Kübra Özipek

Danışman: AHMET BENZER

Özet:

Bu araştırmanın amacı, Padlet uygulamasının 8. sınıf öğrencilerinin Türkçe dersine yönelik akademik başarıları ile teknolojiye ve Türkçe dersine tutumlarına etkisini ortaya koymaktır. Bu temel amaca ulaşmak için de araştırmanın çalışma grubu; 2018-2019 eğitim ve öğretim yılında Konya ili Halkapınar ilçesinde bulunan, Halkapınar Yatılı Bölge Ortaokulunun 8. sınıf seviyesindeki iki farklı şubesinde yer alan, 8/A deney grubu ve 8/B kontrol grubu olmak üzere 37 kişilik öğrenci grubudur. Araştırma, aynı olguya ilişkin nicel ve nitel yöntemlerden önce nicel yöntemin daha sonra ise nitel yöntemin kullanıldığı karma yöntem desenlerinden açımlayıcı sıralı karma desen ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın nicel aşaması, ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel desende desenlenmiş; nitel aşamasında deney grubu öğrencilerine araştırmacı tarafından hazırlanan “Padlet Uygulaması ile Türkçe dersi Yarı Yapılandırılmış Öğrenci Görüşme Formu” ile Padlet uygulamasıyla işlenen Türkçe dersine dair deney grubu öğrencilerinin görüşleri alınmıştır. Araştırmanın uygulama kısmı ise 8 hafta sürmüştür. İlk hafta deney ve kontrol grubuna ön test uygulanmış; 6 hafta, haftada 2 ders saati olmak üzere toplamda 12 ders saati deney ve kontrol grubuyla ders işlenmiş; son hafta ise her iki gruba da son test ve yarı yapılandırılmış görüşme formları uygulanmıştır. Türkçe dersindeki “Anlatım Bozuklukları” konusu deney grubunda bulunan 18 öğrenciye Padlet uygulaması kullanılarak, kontrol grubunda bulunan 19 öğrenciye ise EBA kullanılarak işlenmiştir. Araştırmayı iki grupta da araştırmacı yürütmüştür. Çalışma gruplarındaki öğrencilerin Türkçe dersine yönelik başarılarını ölçmek amacıyla araştırmacı tarafından geliştirilen 30 soruluk “Anlatım Bozuklukları Başarı Testi” kullanılmıştır. Her iki grup öğrencilerinin Türkçe dersine yönelik tutumlarını ölçmek amacıyla 2014 yılında Topçuoğlu Ünal ve Köse (2014: 233-249) tarafından geliştirilen “Türkçe Dersine Yönelik Tutum Ölçeği” kullanılmıştır. Deney ve kontrol grubunun teknolojiye yönelik tutumunu ölçmek amacıyla 2008 yılında Halil Yurdugül ve Petek Aşkar tarafından geliştirilen “Teknolojiye Yönelik Tutum Ölçeği (ÖTYT-TR ölçek formu)” kullanılmıştır. Deney grubu ön test ve son test puanları arasındaki ilişki incelenirken Wilcoxon İşaretli Sıralar Testi; kontrol grubu ön-test ve son-test puanları arasındaki ilişki incelenirken Wilcoxon İşaretli Sıralar Testi; deney ve kontrol grubu ön test ve son test puanları arasındaki ilişki incelenirken Mann-Whitney U Testi kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda Padlet uygulaması ile ders işlenen deney grubu öğrencilerinin derse yönelik akademik başarıları ve EBA uygulaması ile ders işlenen kontrol grubu öğrencilerinin derse yönelik akademik başarıları arasında istatistiksel olarak anlamlı düzeyde bir farklılığa rastlanmamıştır. Bu sonuçtan hareketle Türkçe dersinde Padlet uygulaması kullanımının ve EBA uygulaması kullanımının öğrencilerin akademik başarılarını benzer ölçüde etkilediği söylenebilir. Araştırmanın diğer sonuçlarına bakıldığında deney grubunun Teknolojiye ve Türkçe dersine yönelik tutumlarının ön test puanları ile son test puanları arasında istatistiksel olarak anlamlı düzeyde bir farklılığa rastlanmamıştır. Yani deney grubunda Padlet uygulamasının kullanılması istatistiksel olarak öğrencilerin Teknolojiye ve Türkçe dersine yönelik tutumlarına herhangi bir etkide bulunmamıştır. Aynı şekilde kontrol grubunun Teknolojiye ve Türkçe dersine yönelik tutumlarının ön test puanları ile son test puanları arasında istatistiksel olarak anlamlı düzeyde bir farklılığa rastlanmamıştır; yani kontrol grubunda EBA uygulamasının kullanılması istatistiksel olarak öğrencilerin Teknolojiye ve Türkçe dersine yönelik tutumlarına herhangi bir etkide bulunmamıştır. Ayrıca deney ve kontrol grubunun Teknolojiye ve Türkçe dersine yönelik tutumlarının son test puanları arasında istatistiksel olarak anlamlı düzeyde bir farklılığa rastlanmamıştır; yani deney grubunda Padlet uygulamasının kullanılması ile kontrol grubunda EBA uygulamasının kullanılması öğrencilerin Teknolojiye ve Türkçe dersine yönelik tutumlarını benzer şekilde etkilemiştir. Uygulama sonrası deney grubu öğrencileriyle gerçekleştirilen yarı yapılandırılmış öğrenci görüşme formları (PGF) incelendiğinde ise deney grubu öğrencilerinin, Padlet uygulamasından çok memnun olduğu ve araştırma sonrasında da Türkçe derslerini Padlet uygulamasıyla işlemeye devam etmek istedikleri tespit edilmiştir. Uygulama sonrası kontrol grubu öğrencileriyle gerçekleştirilen yarı yapılandırılmış öğrenci görüşme formları (EGF) incelendiğinde ise kontrol grubu öğrencilerinin, EBA uygulamasından çok sıkıldıkları, EBA uygulamasında Türkçe dersine yönelik yeterli materyal bulunmadığı ve araştırma sonrasında Türkçe derslerini EBA uygulamasıyla işlemeye devam etmek istemedikleri tespit edilmiştir. -------------------- The aim of this study is to reveal the effect of Padlet application on 8th grade students' academic achievement towards Turkish course and their attitudes towards technology and Turkish course. In order to achieve this basic purpose, the study group of the research; In the 2018-2019 academic year, it is a group of 37 students consisting of 8 / A experimental group and 8 / B control group, located in two different 8th grade levels of Halkapınar Boarding Regional Secondary School located in Halkapınar district of Konya. The research was carried out with the exploratory sequential mixed pattern, which is one of the mixed method patterns, where quantitative and then qualitative methods were used before the quantitative and qualitative methods related to the same phenomenon. The quantitative stage of the study was designed in a semi-experimental design with pre-test and post-test control groups; In the qualitative stage, the experimental group students' views on the Turkish course with Padlet application were prepared with the Semi-Structured Student Interview Form of Turkish Lesson with Padlet Application prepared by the researcher. The application part of the study lasted for 8 weeks. In the first week, pretest was applied to the experimental and control groups; A total of 12 lessons, 6 weeks, 2 lessons per week, were taught with experimental and control groups; In the last week, post-test and semi-structured interview forms were applied to both groups. The subject of “Expression Disorders in Turkish course was taught to 18 students in the experimental group using Padlet application and 19 students in the control group using EBA. The research was conducted in both groups. An achievement test which consists 30 questions developed by the researcher was used to measure the achievement of Turkish students in the study groups. Attitude Scale towards Turkish Course grup developed by Topçuoğlu Ünal and Köse (2014: 233-249) in 2014 was used to measure the attitudes of both groups of students towards Turkish lessons. In order to measure the attitude of the experimental and control group towards technology, Attitude Towards Technology Scale ((ÖTYT-TR scale form) developed by Halil Yurdugül and Petek Aşkar in 2008 was used. The relationship between the pre-test and post-test scores of the experimental group was examined by Wilcoxon Signed Ranks Test; control group pre-test and post-test relationship between the Wilcoxon Signed Ranks Test; Mann-Whitney U Test was used to examine the relationship between pretest and posttest scores of experimental and control groups. As a result of the research, no statistically significant difference was found between the academic achievement of the experimental group students who were taught with Padlet application and the academic achievement of the control group students who were taught with EBA application. Based on this result, it can be said that the use of Padlet application and EBA application affect Turkish students' academic achievement to a similar extent. When the other results of the study were examined, no statistically significant difference was found between the pre-test and post-test scores of the experimental group's attitudes towards Technology and Turkish course. In other words, the use of Padlet application in the experimental group did not have any effect on students' attitudes towards technology and Turkish lesson. Similarly, no statistically significant difference was found between the pre-test and post-test scores of the attitudes of the control group towards Technology and Turkish course; In other words, the use of EBA application in the control group did not statistically affect the students' attitudes towards Technology and Turkish course. In addition, no statistically significant difference was found between the post-test scores of the experimental and control groups' attitudes towards Technology and Turkish course; In other words, the use of Padlet application in the experimental group and the use of EBA application in the control group had a similar effect on the students' attitudes towards Technology and Turkish lesson. When the semi-structured student interview forms (PGF) conducted with the experimental group students after the application were examined, it was found that the experimental group students were very pleased with the Padlet application and after the research they wanted to continue the Turkish lessons with the Padlet application. When the semi-structured student interview forms (EGF) conducted with the control group students after the application were examined, it was found that the control group students were very bored of the EBA application, that there was not enough material for the Turkish course in the EBA application and that they did not want to continue the Turkish lessons with the EBA application after the research.