Biyografi
2019 yılında Marmara Üniversitesi Fen Bilgisi Öğretmenliği Anabilim Dalı'ndan bölüm birincisi olarak mezun olmuştur. Aynı zamanda Marmara Üniversitesi Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Anabilim Dalı'ndan çift anadal programı kapsamında yüksek onur öğrencisi olarak aynı yılda mezun olmuştur. 2019 yılında başladığı Fen Bilgisi Öğretmenliği Tezli Yüksek Lisans Programı'nı "Ortaokul öğrencilerine sosyobilimsel konu temelli çevrimiçi STEM eğitimine yönelik örnek bir tasarım geliştirilmesi ve değerlendirilmesi" başlıklı teziyle 2021 yılında tamamlamıştır. 2021 yılında Fen Bilgisi Öğretmenliği Doktora Programı'na başlamıştır. 2021-2024 yılları arasında özel bir okulda fen bilimleri öğretmenliği ve STEM eğitmenliği yapmıştır. 2024 yılından itibaren Marmara Üniversitesi Fen Bilgisi Öğretmenliği Anabilim Dalı'nda araştırma görevlisi olarak çalışmaktadır. STEM eğitimi, çevre eğitimi, sosyobilimsel konular, beceri temelli fen eğitimi alanında akademik çalışmalar yapmaktadır.
Eğitim Bilgileri
2021 - Devam Ediyor
2021 - Devam EdiyorDoktora
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye
2019 - 2021
2019 - 2021Yüksek Lisans
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye
2016 - 2019
2016 - 2019Lisans Çift Anadal
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Türkiye
2015 - 2019
2015 - 2019Lisans
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2021
2021Yüksek Lisans
Ortaokul öğrencilerine sosyobilimsel konu temelli çevrimiçi STEM eğitimine yönelik örnek bir tasarım geliştirilmesi ve değerlendirilmesi
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
Yabancı Diller
B1 Orta
B1 Ortaİngilizce
Sertifika, Kurs ve Eğitimler
2021
2021Eğitim Bilimleri Alanındaki Lisansüstü Öğrencilere İngilizce Bilimsel Makale Yazım ve Yayımlama Kursu
Mesleki Eğitim
Afyon Kocatepe Üniversitesi
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Fen Bilgisi Öğretmenliği
İlköğretim Fen ve Matematik Öğretmenliği
Fen Bilimleri Eğitimi
Akademik Ünvanlar / Görevler
2024 - Devam Ediyor
2024 - Devam EdiyorAraştırma Görevlisi
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
Makaleler
2025
20251. Investigation of pre-service science teachers’ scientific text activities as a way of reading comprehension in science education
Uyanık S., Benzer E., Yıldız K.
INTERNATIONAL JOURNAL OF SCIENCE EDUCATION
, cilt.1, ss.1-25, 2025 (SSCI, Scopus)
2025
20252. Yer bilimi kavramlarının öğretiminde grup döngüsü ile yapılandırılmış işbirlikli öğretim
Uyanık S., Şekerci M., Önen Öztürk F., Ağlarcı Özdemir O.
International journal of geography and geography education (Online)
, sa.56, ss.63-91, 2025 (Hakemli Dergi)
2023
20233. Tarihi Bilimsel Deneylerin Ortaokul Öğrencileri ile Yeniden Yapılmasının Öğrencilerin Akademik Başarılarına ve Kelime İlişkilendirme Düzeylerine Etkisi
GÜRLEROĞLU L., ÖĞÜNMEZ C. E., UYANIK S., YILDIZ K., GÜVEN İ.
Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi
, cilt.17, sa.2, ss.1055-1083, 2023 (TRDizin)
2023
20234. Developing and Evaluating a Design for Online STEM Education on Environment for Secondary School Students
Uyanik S., Benzer E.
International Journal on Social and Education Sciences
, cilt.4, sa.5, ss.787-821, 2023 (Hakemli Dergi)
2022
20225. Investigation of STEM Activities Competence in Middle School Science Textbooks
Uyanık S., Özakdağ A., YILDIRIM M.
JOURNAL OF THE INTERNATIONAL SCIENTIFIC RESEARCH , sa.13, ss.266-302, 2022 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2025
20251. THE EFFECT OF TEACHING PROCESS ENRICHED WITH PHET SIMULATIONS ON PHYSICS TEACHER CANDIDATES' SIMULATION SUPPORTED SCIENTIFIC REPORT WRITING
CÖMERT H. E., UYANIK S.
18th annual International Conference of Education, Research and Innovation, Sevilla, İspanya, 10 - 12 Kasım 2025, ss.8170-8177, (Tam Metin Bildiri)
2025
20252. PhET Simülasyonlarıyla Zenginleştirilmiş Laboratuvar Sürecinde Bilimsel Rapor Yazımı: Fizik Öğretmen Adaylarının Deneyimleri Üzerine Nitel Bir İnceleme
Uyanık S., Cömert H. E.
VI. Ulusal Fizik Eğitimi Kongresi, İstanbul, Türkiye, 30 Ekim - 01 Kasım 2025, ss.54-55, (Özet Bildiri)
2024
20243. Yer Bilimi Kavramlarının Öğretiminde Alternatif Bir Öğretim Yaklaşımı: Grup Döngüsü ile Yapılandırılmış İşbirlikli Öğretim
Uyanık S., Şekerci M., Önen Öztürk F., Ağlarcı Özdemir O.
Uluslararası Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Edirne, Türkiye, 4 - 07 Eylül 2024, ss.1-5, (Özet Bildiri)
2024
20244. Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının TGA Temelli Ders Etkinliklerinin Bilimsel Muhakeme Becerileri Bağlamında Değerlendirilmesi
YILDIZ V., ÇETİN Z. B., UYANIK S., BENZER E.
Uluslararası Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Edirne, Türkiye, 4 - 07 Eylül 2024, (Özet Bildiri)
2022
20225. Ortaokul Fen Bilimleri Ders Kitaplarında Yer Alan STEM Etkinliklerinin Yeterliliklerinin İncelenmesi
Uyanık S., Özakdağ A., YILDIRIM M.
III. Uluslararası STEM Öğretmenler Konferansı, İstanbul, Türkiye, 02 Temmuz 2022, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2025
20251. Dijital Çağda Çevre Eğitimi: Fen Eğitiminde Uluslararası Örnekler
Uyanık S.
Fen Bilgisi Eğitimi Alanında Uluslararası Araştırmalar IV, Ayfer Mutlu, Editör, Eğitim Kitabevi, Ankara, ss.45-62, 2025
2025
20252. Beceri Temelli Fen Eğitimi
Uyanık S., Benzer E.
Güncel Eğitim Bilimleri, Ayşen Bayraktar Bakioğlu, Editör, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, ss.1649-1670, 2025
2023
20233. Kesişen Kavramlar ve STEM
Benzer E., Uyanık S.
STEM EĞİTİMİNE YOLCULUK - STEM Eğitiminde Öğrenme Yolları STEM EĞİTİMİNE YOLCULUK - STEM Eğitiminde Öğrenme Yolları, Esin Kaya,Bekir Yıldırım, Editör, Nobel Yayın Dağıtım, İstanbul, ss.165-284, 2023
Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler
Mayıs 2024
Mayıs 2024