Üçüncü Sektör Sosyal Ekonomi Dergisi, cilt.56, sa.3, ss.1871-1893, 2021 (Hakemli Dergi)
İnternet teknolojilerinin yoğun olarak kullanıldığı günümüzde, dijital pazarlamaya yönelmeyen işletme
sayısı oldukça azdır. Dijital pazarlama her gün gelişip değişmekte ve çeşitlenmektedir. Böylece işletmelerin
dijital pazarlama faaliyetleri arasında faklılıklar oluşmaktadır. Bu çalışmanın bu noktadan hareketle iki
amacı bulunmaktadır. Bu amaçlar; birinci olarak güncel dijital pazarlama faaliyetlerini belirlemek
ardından ikinci amaç ise belirlenen dijital pazarlama faaliyetlerini; başlangıç, orta ve üst düzey olarak
sınıflandırmaktır. Bu amaçları gerçekleştirmek için araştırma iki aşama olarak planlanmıştır. Birinci
aşamada; dijital pazarlama faaliyetlerini belirlemek amacıyla dijital pazarlama alanında uzman 32
akademisyenden açık uçlu soru formuyla veri toplanmıştır. İkinci aşamada ise; birinci aşamada belirlenen
dijital pazarlama faaliyetlerinin kullanım düzeylerine göre; başlangıç, orta ve ileri düzeye göre
sınıflandırılması için tekrar dijital pazarlama ananında uzman 64 akademisyenden yapılandırılmış anket
formuyla veri toplanmıştır. Araştırma sonucunda; 12 adet başlangıç düzeyinde, 43 adet Orta düzeyde ve
67 adet İleri düzeyde olmak üzere 122 adet dijital pazarlama faaliyeti belirlenmiş ve sınıflandırılmıştır.
Nowadays, where internet technologies are used extensively, still there are too many companies not to be
involved in digital marketing. But digital marketing is evolving and diversifying day by day. Thus, there
are differences between digital marketing activities of companies. In this respect, this research has two
purposes. These purposes are; firstly, to determine the current digital marketing activities, and secondly,
classified the determined digital marketing activities as beginner, intermediate and advanced level. In order
to achieve these goals, the research has been planned in two stages. In the first stage; In order to determine
digital marketing activities, data were collected from 32 academicians who are experts in the field of digital
marketing via open-ended questionnaire. In the second stage; classified the status of according digital
marketing activities as beginner, intermediate and advanced levels, data were collected from 64
academicians who are experts in digital marketing via structured questionnaire. As a result of the research;
122 digital marketing activities were identified and classified into 12 beginner level, 43 intermediate level
and 67 advanced level.