Restoran İşletmelerinde Yiyecek İçecek Maliyetlerinin Denetimi ve Bir Uygulama


Doğan S. , Tarhan Mengi B. , Keskiner N.

T.C. Trakya Üniversitesi 4th International Trakya Accounting Finance Auditing Conference, Edirne, Türkiye, 21 - 22 Kasım 2019, ss.265-280

  • Yayın Türü: Bildiri / Tam Metin Bildiri
  • Basıldığı Şehir: Edirne
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.265-280

Özet

İşletmelerin, artan rekabet koşulları altında sektörde başarılı olabilmeleri ve devamlılık sağlayabilmeleri için sadece satış odaklı bir anlayış belirlemeleri yeterli değildir. Günümüzde satış kadar bir önemli diğer kalem ise maliyet unsurudur. Bu nedenle işletmeler, maliyetlerin kontrol altında tutulması ve azaltılması amaçlı maliyet denetimine ihtiyaç duymaktadır. Bu amaçla; restoran işletmelerinde yiyecek ve içecek maliyetlerinin denetimi için gerekli olan unsurların, kontrol süreçlerinin, yöntemlerinin üzerinde durulmuştur.

Son bölümde; bir işletmede yapılan uygulama ile de maliyetleri ilgilendiren süreçlerin işleyişine ve denetimine yer verilmiştir. Bu süreçler sonucunda elde edilen bilgiler doğrultusunda ise yiyecek-içecek maliyetlerini ilgilendiren süreçlerin iyileştirilmesi, hata ve hileli durumların önlenmesi ve işletmeye artı bir değer yaratılması açısından bazı görüş ve öneriler getirilmiştir.

It’s not enough to focus on sales only to be successful and permanent in the rivalry sector of restaurants. Nowadays the fact of costs is as important as sales. So they need to have an audit of cost in order to decrease and control the costs. The things that are needed for the audit of cost of food and drinks, the controlling process authentication techniques are told here.

The working and the control of processes about the costs is given with an implementation practiced in a business in the last part. With the information that is taken from these processes, suggestions and offers are given about the improvement of the cost of food and drinks, the preventation of faulty and fraudulent situations and the increase of the value of the business.