Biyografi
İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi'nden 2000 yılında mezun olan Doç. Dr. Şeyda AKYOL, 2003 yılında Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Halkla İlişkiler Bölümü Yüksek Lisans programından mezun olmuştur. Doktorasını aynı üniversitede 2009 yılında tamamlamıştır. Halen çalışmalarına Marmara Üniversitesinde Kişilerarası İletişim ABD'da Profesör olarak devam etmektedir.
Eğitim Bilgileri
2003 - 2009
2003 - 2009Doktora
Marmara Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü, Türkiye
2000 - 2003
2000 - 2003Yüksek Lisans
Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İletişim Bilimleri Anabilim Dalı, Türkiye
1996 - 2000
1996 - 2000Lisans
İstanbul Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi, Kütüphanecilik Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2009
2009Doktora
Örgüt kültüründe güç mesafesi ve liderlik ilişkisi
Marmara Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü
2003
2003Yüksek Lisans
Siyasal partilerde kurum içi iletişim ve toplam kalite yönetimi : Cumhuriyet Halk Partisi örneği
Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İletişim Bilimleri Anabilim Dalı
Araştırma Alanları
Kitle İletişimi ve Araçları
Halkla İlişkiler
Yönetimsel Görevler
2015 - Devam Ediyor
2015 - Devam EdiyorAnabilim/Bilim Dalı Başkanı
Marmara Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü
Yönetilen Tezler
2019
2019Yüksek Lisans
Bir kitle iletişim aracı olarak sinema ve postmodern sinema ile algı yönetimi
AKYOL Ş. (Danışman)
M.Hüseyin(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Kişilerarası iletişimde benlik sunumu : instagram’daki yeni gelinler üzerine bir araştırma
AKYOL Ş. (Danışman)
Ş.Çoşkun(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
MAHREMİYET BAĞLAMINDA SOSYAL MEDYADA BENLİĞİN SUNUMU: İNSTAGRAM ÖRNEĞİ
AKYOL Ş. (Danışman)
C.YAVUZ(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Siyasal iletişim yönetimi: 2018 Türkiye Cumhurbaşkanı seçimi örneği
AKYOL Ş. (Danışman)
E.Atıkboğa(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
KİŞİLERARASI İLETİŞİMDE BENLİK SUNUMU: INSTAGRAM'DAKİ YENİ GELİNLER ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA
AKYOL Ş. (Danışman)
Ş.ÇOŞKUN(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Sağlık çalışanlarının iş doyum düzeyinin iletişim sürecine etkisi: özel bir hastaneye yönelik araştırma
AKYOL Ş. (Danışman)
İ.Göyük(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
PSİKOLOJİK SERMAYENİN KURUM İÇİ İLETİŞİME ETKİSİ
AKYOL Ş. (Danışman)
V.ACAR(Öğrenci)
2018
2018Yüksek Lisans
Sı·yasal ı·letı·s¸ı·mde slogan kullanımı: 2017 Cumhurbas¸kanlıgˆı sı·stemı· referandum kampanyalarının go¨stergebı·lı·msel analı·zı·
AKYOL Ş. (Danışman)
B.ZEHİR(Öğrenci)
2018
2018Yüksek Lisans
Siyasal iletişimde slogan kullanımı: 2017 cumhurbaşkanlığı sistemi referandum kampanyalarının göstergebilimsel analizi
AKYOL Ş. (Danışman)
B.Zehir(Öğrenci)
2017
2017Yüksek Lisans
Dilin imgesel gösterimi bağlamında kişilerarası iletişim aracı: Emotikonlar
AKYOL Ş. (Danışman)
E.DEMİRCİ(Öğrenci)
2017
2017Doktora
İkna teknolojilerinin internet sitelerinde sektörel bazlı karşılaştırmalı analizi
AKYOL Ş. (Danışman)
Y.ESGİN(Öğrenci)
2015
2015Yüksek Lisans
Kurum içi iletişimin örgütsel bağlılığa etkisi üzerine gübre sektöründe bir araştırma
AKYOL Ş. (Danışman)
M.TEKÇAM(Öğrenci)
2015
2015Yüksek Lisans
Popüler kültür içerisinde çocukların tüketime yönlendirilme süreçleri
AKYOL Ş. (Danışman)
T.AKPINAR(Öğrenci)
Makaleler
Tümü (7)
TRDizin (1)
Diğer Yayınlar (6)
2019
20191. Discussion of the Economic and Cultural Functions of Shopping Malls (AVMS) within the Context of Perception Management
AKYOL Ş., kaplan N. F.
Journal of Current Researches on Social Sciences (JoCReSS) , cilt.9, sa.1, ss.103-124, 2019 (Hakemli Dergi)
2018
20182. Kesinlik ve Çerçevelemenin Risk Tercihi Etkisi
DEMİR İ., AKYOL Ş.
Etkileşim Dergisi , cilt.1, ss.90-101, 2018 (Hakemli Dergi)
2017
20173. ANLAM, SÖYLEM VE İDEOLOJİK İŞLEVLERİ BAKIMINDAN İKNASTRATEJİLERİ: YAPISÖKÜMÜ BAĞLAMINDA ELEŞTİREL BİRANALİZ
KAPLAN İLHAN F. N., AKYOL Ş.
UHİVE , 2017 (Hakemli Dergi)
2017
20174. MOBBİNG OLGUSUNUN KÜLTÜREL BOYUTTA İNCELEMESİ (AN INVESTIGATION OF MOBBING IN CULTURAL DIMENSION )
AKYOL Ş.
sobider , cilt.4, ss.27-34, 2017 (Hakemli Dergi)
2009
20095. Örgüt Kültürü ve Liderlik Tayvan ve Amerika Birleşik Devletleri nde Beklenen Liderlik Tarzlarının Karşılaştırılması Üniversite Çalışanları Üzerinde Sürdürülen Bir Araştırma
AKYOL Ş.
Yeditepe Üniversitesi İletişim Fakültesi İletişim Çalışmaları Dergisi , cilt.4, ss.62-87, 2009 (Hakemli Dergi)
2008
20086. Geleneksel Gazeteleri Okuma Alışkanlığından İnternet Gazetelerini Okuma Alışkanlığına Geçiş Süreci Online Gazetelerin Kullanım Yaygınlığının Ölçülmesine Yönelik Bir Araştırma
AKYOL Ş.
Yeditepe Üniversitesi İletişim Fakültesi İletişim Çalışmaları Dergisi , cilt.3, ss.93-107, 2008 (Hakemli Dergi)
2003
20037. Halkla İlişkilerde Sosyal Sorumluluğun ve Etiğin Uygulanabilirliği
Akyol Ş., Yılmaz E., Özdemir Çakır H. Ö.
İstanbul Ticaret Üniversitesi Dergisi , cilt.1, ss.137-148, 2003 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2018
20181. Ekonomik ve Kültürel İşlevleri Açısından AVM’lerin Algı Yönetimi Bağlamında İncelenmesine Yönelik Bir Araştırma
AKYOL Ş.
İnternational Conference on Multidisciplinary Sciences, 15 - 16 Aralık 2018, (Tam Metin Bildiri)
2017
20172. ANLAM, SÖYLEM VE İDEOLOJİK İŞLEVLERİ BAKIMINDAN İKNA STRATEJİLERİ:YAPISÖKÜMÜ BAĞLAMINDA ELEŞTİREL BİR ANALİZ
KAPLAN İLHAN F. N., AKYOL Ş.
2. ULUSLARARASI İLETİŞİM, EDEBİYAT, MÜZİK VE SANAT ÇALIŞMALARINDA GÜNCEL YAKLAŞIMLAR KONGRESİ, 26 - 27 Ekim 2017, (Özet Bildiri)
2017
20173. Mobbing Üzerine Çok Uluslu Karşılaştırmalı Bir Çalışma
DEMİR İ., AKYOL Ş.
3. Uluslararası Farklı Şiddet Boyutları ve Toplumsal Algı Kongresi, Kocaeli, Türkiye, 21 - 22 Nisan 2017, (Tam Metin Bildiri)
2015
20154. Digital Marketing in Technological Products
AKYOL Ş.
International Conference on the Restructuring of the Global Economy (ROGE), ROMA, İtalya, 22 - 23 Haziran 2015, cilt.6, ss.108-114, (Tam Metin Bildiri)
2014
20145. Factors Affecting the Consumer Prefences in Buying Technological Products
AKYOL Ş.
International Conference on the Restructuring of the Global Economy (ROGE), Cambridge, Kanada, 23 - 24 Haziran 2014, ss.151-158, (Tam Metin Bildiri)
2013
20136. Social Media and Marketing Viral Marketing
AKYOL Ş.
3. International Conference on Human and Social Sciences, ICHSS, Roma, İtalya, 20 - 22 Eylül 2013, ss.586-590, (Tam Metin Bildiri)
2009
20097. Yönetim Kuramları Çerçevesinde Kültürel Farklılıkların Çokuluslu İşletmeler Üzerindeki Etkisi
Özkaya B., Gülin T. Ü., Akyol Ş.
Uluslararası Halkla İlişkiler Sempozyumu, Lefkoşa, Kıbrıs (Kktc), 15 - 17 Nisan 2009, ss.121-134, (Tam Metin Bildiri)
2005
20058. Hayat Güzeldir Filminde Küçük Yahudi Giouse nin Gözüyle Seyran Yerine Oyuna Dönüşen Nazi Kampı
AKYOL Ş., KAPLAN İLHAN F. N.
2.Uluslararası Çocuk ve İletişim Kongresi, İstanbul, Türkiye, 4 - 06 Nisan 2005, cilt.2, ss.1199-1206, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2020
20201. Kişilerarası İletişim Açısından, Benlik Sunumunda Yeni Medyanın İşlevi: İnstagram Fenomeni Yeni Gelinler Üzerine Bir Araştırma
COŞKUN Ş., AKYOL Ş.
GÖRSEL İMGELERİN BİLİNÇALTI Psikanalitik ve Göstergebilimsel Yaklaşım, F. Neşe Kaplan & Ali Barış Kaplan, Editör, Urzeni Yayınevi, İstanbul, ss.37-65, 2020
2019
20192. Dramaturjik Teori Bağlamında Siberstalker:You Dizisi Örneği
DEMİRCİ E., AKYOL Ş.
sinema, kültür ve iletişim okumaları, Kaplan, Ali Barış, Editör, parşömen yayıncılık, İstanbul, ss.345-365, 2019
2013
20133. Örgütsel İletişimde WEB 2.0- Rahatsızlık Kaynağı mı, Yeniliğin İtici Gücü mü?
AKYOL Ş.
Medya Eleştirileri 2013 Sosyal Medya ve Ağ Toplumu 1 Kitle İletişiminde Yaşanan Değişimler, Can Bilgili, Gülüm Şener, Editör, Ege Reklam Basım Sanatları San. Tic.Ltd.Şti., İstanbul, ss.231-254, 2013
2013
20134. Bu Kimin Peçesidir? Sosyal Medya Yoluyla Müslüman Kadın Kimliğini Sorgulamak, Yaratmak ve Yaymak
AKYOL Ş.
Medya Eleştirileri 2013 Sosyal medya ve Ağ Toplumu 2 Kültür Kimlik Siyaset, Can Bilgili, Gülüm Şener, Editör, Ege Reklam Basım Sanatları San. Tic.Ltd.Şti., İstanbul, ss.93-120, 2013
2009
20095. Bilgi Üreten Bir Kültür ve İletişim Formu Olarak Gazetecilikte Meslek Etiği: Mesleğe aday Öğrencilerin Gazeteciliğe Bakış Açılarının Değerlendirmesine Yönelik Bir Araştırma
AKYOL Ş., Kaplan N.
Medya Eleştirileri 2009 Kitle İletişimi ve Toplumsalın Üretimi, Nesrin Tan Akbulut, Can Bilgili, Editör, Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş., İstanbul, ss.231-252, 2009
2009
20096. Bilgi Üreten Bir Kültür ve İletişim Formu Olarak Gazetecilikte Meslek Etiği: Mesleğe Aday Öğrencilerin Gazeteciliğe Bakış Açılarının Değerlendirilmesine Yönelik Bir Araştırma
KAPLAN İLHAN F. N., AKYOL Ş.
Medya Eleştirileri 2009 Kitle İletişimi ve Toplumsalın Üretimi, C.Bilgili,, Editör, Beta Basım, ss.231-253, 2009
2006
20067. Ulusallık ve Evrensellik Arasında Modern Toplumun “Mobilite
AKYOL Ş., Kaplan F. N.
Medya Mercek Altında, Nesrin Tan Akbulut, Elif Eda Balkaş, Editör, Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş., İstanbul, ss.197-209, 2006
2005
20058. Çocuklara Yönelik Reklamlarda Anlamın Görüntüsü ve Reklam Okur Yazarlığı
AKYOL Ş., Savaş Gün F.
Medya Eleştirileri Toplumsal Etkiler, Can Bilgili, Editör, Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş., İstanbul, ss.25-59, 2005