Prof. Dr. ŞEYDA AKYOL


İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü

Kişilerarası İletişim Anabilim Dalı


WoS Araştırma Alanları: Sosyal Bilimler Genel


Avesis Araştırma Alanları: Kitle İletişimi ve Araçları, Halkla İlişkiler

Metrikler

Yayın

24

Atıf (Scholar)

4

H-İndeks (Scholar)

2

Atıf (TrDizin)

2

H-İndeks (TrDizin)

1

Atıf (Diğer Toplam)

6

Tez Danışmanlığı

13

Açık Erişim

9
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Biyografi

İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi'nden 2000 yılında mezun olan Doç. Dr. Şeyda AKYOL, 2003 yılında Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Halkla İlişkiler Bölümü Yüksek Lisans programından mezun olmuştur. Doktorasını aynı üniversitede 2009 yılında tamamlamıştır. Halen çalışmalarına Marmara Üniversitesinde Kişilerarası İletişim ABD'da Profesör  olarak devam etmektedir.

Eğitim Bilgileri

2003 - 2009

2003 - 2009

Doktora

Marmara Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü, Türkiye

2000 - 2003

2000 - 2003

Yüksek Lisans

Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İletişim Bilimleri Anabilim Dalı, Türkiye

1996 - 2000

1996 - 2000

Lisans

İstanbul Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi, Kütüphanecilik Bölümü, Türkiye

Yaptığı Tezler

2009

2009

Doktora

Örgüt kültüründe güç mesafesi ve liderlik ilişkisi

Marmara Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü

2003

2003

Yüksek Lisans

Siyasal partilerde kurum içi iletişim ve toplam kalite yönetimi : Cumhuriyet Halk Partisi örneği

Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İletişim Bilimleri Anabilim Dalı

Araştırma Alanları

Kitle İletişimi ve Araçları

Halkla İlişkiler

Yönetimsel Görevler

2015 - Devam Ediyor

2015 - Devam Ediyor

Anabilim/Bilim Dalı Başkanı

Marmara Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü

Yönetilen Tezler

2019

2019

Yüksek Lisans

PSİKOLOJİK SERMAYENİN KURUM İÇİ İLETİŞİME ETKİSİ

AKYOL Ş. (Danışman)

V.ACAR(Öğrenci) Creative Commons License Sürdürülebilir Kalkınma

Makaleler

Tümü (7)
TRDizin (1)
Diğer Yayınlar (6)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2018

2018

1. Ekonomik ve Kültürel İşlevleri Açısından AVM’lerin Algı Yönetimi Bağlamında İncelenmesine Yönelik Bir Araştırma

AKYOL Ş.

İnternational Conference on Multidisciplinary Sciences, 15 - 16 Aralık 2018, (Tam Metin Bildiri)

2017

2017

2. ANLAM, SÖYLEM VE İDEOLOJİK İŞLEVLERİ BAKIMINDAN İKNA STRATEJİLERİ:YAPISÖKÜMÜ BAĞLAMINDA ELEŞTİREL BİR ANALİZ

KAPLAN İLHAN F. N., AKYOL Ş.

2. ULUSLARARASI İLETİŞİM, EDEBİYAT, MÜZİK VE SANAT ÇALIŞMALARINDA GÜNCEL YAKLAŞIMLAR KONGRESİ, 26 - 27 Ekim 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

3. Mobbing Üzerine Çok Uluslu Karşılaştırmalı Bir Çalışma

DEMİR İ., AKYOL Ş.

3. Uluslararası Farklı Şiddet Boyutları ve Toplumsal Algı Kongresi, Kocaeli, Türkiye, 21 - 22 Nisan 2017, (Tam Metin Bildiri)

2015

2015

4. Digital Marketing in Technological Products

AKYOL Ş.

International Conference on the Restructuring of the Global Economy (ROGE), ROMA, İtalya, 22 - 23 Haziran 2015, cilt.6, ss.108-114, (Tam Metin Bildiri)

2014

2014

5. Factors Affecting the Consumer Prefences in Buying Technological Products

AKYOL Ş.

International Conference on the Restructuring of the Global Economy (ROGE), Cambridge, Kanada, 23 - 24 Haziran 2014, ss.151-158, (Tam Metin Bildiri)

2013

2013

6. Social Media and Marketing Viral Marketing

AKYOL Ş.

3. International Conference on Human and Social Sciences, ICHSS, Roma, İtalya, 20 - 22 Eylül 2013, ss.586-590, (Tam Metin Bildiri)

2009

2009

7. Yönetim Kuramları Çerçevesinde Kültürel Farklılıkların Çokuluslu İşletmeler Üzerindeki Etkisi

Özkaya B., Gülin T. Ü., Akyol Ş.

Uluslararası Halkla İlişkiler Sempozyumu, Lefkoşa, Kıbrıs (Kktc), 15 - 17 Nisan 2009, ss.121-134, (Tam Metin Bildiri)

2005

2005

8. Hayat Güzeldir Filminde Küçük Yahudi Giouse nin Gözüyle Seyran Yerine Oyuna Dönüşen Nazi Kampı

AKYOL Ş., KAPLAN İLHAN F. N.

2.Uluslararası Çocuk ve İletişim Kongresi, İstanbul, Türkiye, 4 - 06 Nisan 2005, cilt.2, ss.1199-1206, (Tam Metin Bildiri)

Kitaplar

2020

2020

1. Kişilerarası İletişim Açısından, Benlik Sunumunda Yeni Medyanın İşlevi: İnstagram Fenomeni Yeni Gelinler Üzerine Bir Araştırma

COŞKUN Ş., AKYOL Ş.

GÖRSEL İMGELERİN BİLİNÇALTI Psikanalitik ve Göstergebilimsel Yaklaşım, F. Neşe Kaplan & Ali Barış Kaplan, Editör, Urzeni Yayınevi, İstanbul, ss.37-65, 2020

2019

2019

2. Dramaturjik Teori Bağlamında Siberstalker:You Dizisi Örneği

DEMİRCİ E., AKYOL Ş.

sinema, kültür ve iletişim okumaları, Kaplan, Ali Barış, Editör, parşömen yayıncılık, İstanbul, ss.345-365, 2019

2013

2013

3. Örgütsel İletişimde WEB 2.0- Rahatsızlık Kaynağı mı, Yeniliğin İtici Gücü mü?

AKYOL Ş.

Medya Eleştirileri 2013 Sosyal Medya ve Ağ Toplumu 1 Kitle İletişiminde Yaşanan Değişimler, Can Bilgili, Gülüm Şener, Editör, Ege Reklam Basım Sanatları San. Tic.Ltd.Şti., İstanbul, ss.231-254, 2013

2013

2013

4. Bu Kimin Peçesidir? Sosyal Medya Yoluyla Müslüman Kadın Kimliğini Sorgulamak, Yaratmak ve Yaymak

AKYOL Ş.

Medya Eleştirileri 2013 Sosyal medya ve Ağ Toplumu 2 Kültür Kimlik Siyaset, Can Bilgili, Gülüm Şener, Editör, Ege Reklam Basım Sanatları San. Tic.Ltd.Şti., İstanbul, ss.93-120, 2013

2009

2009

5. Bilgi Üreten Bir Kültür ve İletişim Formu Olarak Gazetecilikte Meslek Etiği: Mesleğe aday Öğrencilerin Gazeteciliğe Bakış Açılarının Değerlendirmesine Yönelik Bir Araştırma

AKYOL Ş., Kaplan N.

Medya Eleştirileri 2009 Kitle İletişimi ve Toplumsalın Üretimi, Nesrin Tan Akbulut, Can Bilgili, Editör, Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş., İstanbul, ss.231-252, 2009

2006

2006

7. Ulusallık ve Evrensellik Arasında Modern Toplumun “Mobilite

AKYOL Ş., Kaplan F. N.

Medya Mercek Altında, Nesrin Tan Akbulut, Elif Eda Balkaş, Editör, Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş., İstanbul, ss.197-209, 2006

2005

2005

8. Çocuklara Yönelik Reklamlarda Anlamın Görüntüsü ve Reklam Okur Yazarlığı

AKYOL Ş., Savaş Gün F.

Medya Eleştirileri Toplumsal Etkiler, Can Bilgili, Editör, Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş., İstanbul, ss.25-59, 2005