İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, cilt.12, sa.2, ss.85-106, 2011 (Hakemli Dergi)
Bu araştırmada, ilköğretim dördüncü sınıf sosyal bilgiler dersi, üretim-tüketim ve verimlilik
ünitesi için tasarlanan beyin uyumlu öğrenme ortamının öğrenciler üzerinde yarattığı
bilişsel (öğrenme düzeyi) ve duyuşsal (birlikte çalışmaya gönüllülük, derse ve öğretmene
karşı tutum vb.) değişimlerin incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışmada nitel araştırma yöntemi
kullanılmıştır. Araştırma, İstanbul il sınırları içerisinde yer alan özel bir okulun, dördüncü
sınıfına devam eden 72 öğrenci üzerinde yürütülmüştür. Veriler öğretmenlerle ve üç farklı
öğrenci grubuyla yapılan odak grup görüşmeleri ile elde edilmiştir. Odak grup
görüşmelerinin sonuçlarına göre, beyin uyumlu öğrenme çerçevesinde uygulanan
zenginleştirilmiş sınıf ortamının, öğrenme üzerinde olumlu etkisinin olduğu sonucuna
varılabilir. Okul ve sınıftaki poster, afiş gibi görseller, drama, fiziksel hareketler,
öğretmenin tutumu, bilmeceler ve müzik gibi uygulamaların, öğrencilerin, okula ve derse
yönelik tutumlarını, derse katılımlarını, motivasyonlarını, sınıf içi aktivitelerini olumlu
yönde etkilediği söylenebilir.