Beyin uyumlu öğrenmeye yönelik hazırlanan öğretim tasarımının öğrencilerin öğrenmesine ve derse yönelik tutumlarına etkisi


Creative Commons License

Yüksel A., Avcı S., Mürşide D.

İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, cilt.12, sa.2, ss.85-106, 2011 (Hakemli Dergi)

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 12 Sayı: 2
  • Basım Tarihi: 2011
  • Dergi Adı: İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
  • Derginin Tarandığı İndeksler: TR DİZİN (ULAKBİM)
  • Sayfa Sayıları: ss.85-106
  • Marmara Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Bu araştırmada, ilköğretim dördüncü sınıf sosyal bilgiler dersi, üretim-tüketim ve verimlilik ünitesi için tasarlanan beyin uyumlu öğrenme ortamının öğrenciler üzerinde yarattığı bilişsel (öğrenme düzeyi) ve duyuşsal (birlikte çalışmaya gönüllülük, derse ve öğretmene karşı tutum vb.) değişimlerin incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışmada nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırma, İstanbul il sınırları içerisinde yer alan özel bir okulun, dördüncü sınıfına devam eden 72 öğrenci üzerinde yürütülmüştür. Veriler öğretmenlerle ve üç farklı öğrenci grubuyla yapılan odak grup görüşmeleri ile elde edilmiştir. Odak grup görüşmelerinin sonuçlarına göre, beyin uyumlu öğrenme çerçevesinde uygulanan zenginleştirilmiş sınıf ortamının, öğrenme üzerinde olumlu etkisinin olduğu sonucuna varılabilir. Okul ve sınıftaki poster, afiş gibi görseller, drama, fiziksel hareketler, öğretmenin tutumu, bilmeceler ve müzik gibi uygulamaların, öğrencilerin, okula ve derse yönelik tutumlarını, derse katılımlarını, motivasyonlarını, sınıf içi aktivitelerini olumlu yönde etkilediği söylenebilir.