Dijital Ortamda Pazarlama Faaliyetlerinin Düzeylerinin Belirlenmesi


Creative Commons License

Özbek A., Torun T.

Üçüncü Sektör Sosyal Ekonomi Dergisi, cilt.56, sa.3, ss.1871-1893, 2021 (Hakemli Dergi)

Özet

İnternet teknolojilerinin yoğun olarak kullanıldığı günümüzde, dijital pazarlamaya yönelmeyen işletme sayısı oldukça azdır. Dijital pazarlama her gün gelişip değişmekte ve çeşitlenmektedir. Böylece işletmelerin dijital pazarlama faaliyetleri arasında faklılıklar oluşmaktadır. Bu çalışmanın bu noktadan hareketle iki amacı bulunmaktadır. Bu amaçlar; birinci olarak güncel dijital pazarlama faaliyetlerini belirlemek ardından ikinci amaç ise belirlenen dijital pazarlama faaliyetlerini; başlangıç, orta ve üst düzey olarak sınıflandırmaktır. Bu amaçları gerçekleştirmek için araştırma iki aşama olarak planlanmıştır. Birinci aşamada; dijital pazarlama faaliyetlerini belirlemek amacıyla dijital pazarlama alanında uzman 32 akademisyenden açık uçlu soru formuyla veri toplanmıştır. İkinci aşamada ise; birinci aşamada belirlenen dijital pazarlama faaliyetlerinin kullanım düzeylerine göre; başlangıç, orta ve ileri düzeye göre sınıflandırılması için tekrar dijital pazarlama ananında uzman 64 akademisyenden yapılandırılmış anket formuyla veri toplanmıştır. Araştırma sonucunda; 12 adet başlangıç düzeyinde, 43 adet Orta düzeyde ve 67 adet İleri düzeyde olmak üzere 122 adet dijital pazarlama faaliyeti belirlenmiş ve sınıflandırılmıştır.

Nowadays, where internet technologies are used extensively, still there are too many companies not to be involved in digital marketing. But digital marketing is evolving and diversifying day by day. Thus, there are differences between digital marketing activities of companies. In this respect, this research has two purposes. These purposes are; firstly, to determine the current digital marketing activities, and secondly, classified the determined digital marketing activities as beginner, intermediate and advanced level. In order to achieve these goals, the research has been planned in two stages. In the first stage; In order to determine digital marketing activities, data were collected from 32 academicians who are experts in the field of digital marketing via open-ended questionnaire. In the second stage; classified the status of according digital marketing activities as beginner, intermediate and advanced levels, data were collected from 64 academicians who are experts in digital marketing via structured questionnaire. As a result of the research; 122 digital marketing activities were identified and classified into 12 beginner level, 43 intermediate level and 67 advanced level.