Genel Bilgiler

Kurum Bilgileri: İnsan Ve Toplum Bilimleri Fakültesi, Bilgi Ve Belge Yönetimi Bölümü, Müessese Arşivleri Anabilim Dalı
Araştırma Alanları: Sosyal ve Beşeri Bilimler, Kütüphanecilik, Bilgi ve Belge Yönetimi

Metrikler

Yayın

47

Atıf (WoS)

68

H-İndeks (WoS)

5

Atıf (Scopus)

4

H-İndeks (Scopus)

5

Proje

8

Tez Danışmanlığı

3

Açık Erişim

29
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Biyografi

Mehlika Karagözoğlu Aslıyüksek, İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Bilgi ve Belge Yönetimi ve Tarih bölümlerinden 2006 yılında yüksek onur derecesi ile mezun oldu. 2007 yılında iki arkadaşıyla bir sivil toplum kuruluşu bünyesinde Okuyan Çocuk Projesi’ni hazırladı. 2009 yılında Marmara Üniversitesi Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü’nde Araştırma Görevlisi olarak çalışmaya başladı.


 İstanbul Üniversitesi Türk Dili ve Edebiyatı Anabilim Dalı’ndaki yüksek lisans öğrenimini çocuk edebiyatı alanındaki tezi ile 2010 yılında tamamladı. 2011 yılında Edinburgh Üniversitesi’nde araştırmalar yaptı ve Edinburgh, Glasgow, Stirling ve Londra’daki çeşitli üniversitelerin Bilgi Çalışmaları, Yayıncılık ve İşletme bölümlerine ziyaretler gerçekleştirdi. Bu şehirlerdeki kütüphane ve müzelerin tamamına yakınını gezerek mesleki incelemelerde bulundu. Marmara Üniversitesi Bilgi ve Belge Yönetimi Anabilim Dalı’ndaki doktorasını 2015 yılında tamamladı. Doktora tezi 2017 yılında Dijital Kültür Ortamında Bilgi Hizmetleri ve Kütüphaneciler adıyla kitaplaştı (Hiperkitap Yayınları).


2018 ve 2019 yıllarında Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın düzenlediği Çocuk Kütüphaneleri ÇalıştayıBebek Kütüphaneleri Çalıştayı ve Okuma Kültürünün Geliştirilmesi Çalıştayı’nda görev aldı ve görüşlerini sundu. Kamuoyunda Okuma Kültürünün Geliştirilmesi grubunda öğrencilik yıllarından beri hayalini kurduğu Okuma Kültürü Seferberliği projesini paylaştı. Aynı yıl Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı İstanbul Müdürlüğü ile Kitaplar Umudum Projesi’ni hazırladı.


 2019, 2020, 2021 yıllarında Veli Akademileri Projesi kapsamında Zeytinburnu Milli Eğitim Müdürlüğü’nün çeşitli okullarında seminerler verdi. 2021 yılında Okuma Kültürü ve Kütüphaneler (Hiperkitap Yayınları) ve Türk Edebiyatında Kitap, Kütüphane ve Okuma Kültürü (Hece Yayınları) adlı iki kitabın editörlüğünü üstlendi. 2022 yılında Doçent ünvanı almaya hak kazandı.


Karagözoğlu Aslıyüksek, İstanbul İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü ile Marmara, İstanbul ve Yıldız Teknik Üniversiteleri işbirliğinde Ocak-Haziran 2022 tarihlerinde gerçekleştirilen ve İstanbul’daki kütüphanelerde çalışan kütüphanecilerin yetkinlik ve motivasyonlarının arttırılması amacını taşıyan “Gelişen Kütüphane Gelişen Kütüphaneci Projesi”nin yürütücülüğünü üstlendi.


Aynı yıl, aynı üniversitelerin iş birliği ve Tübitak Bideb 2237-A Bilimsel Eğitim Etkinlikleri desteği ile 31 Ekim – 5 Kasım 2022 tarihlerinde gerçekleştirilen “Okuma Kültüründe Sürdürülebilir İlerleme İçin Türkiye'deki Çocuk Kütüphanelerinde Vizyoner Dönüşüm ve Çocuk Kütüphaneciliğinde Uzmanlaşmaya Yönelik Eğitim Projesi”ni yürüttü. Projede 19 ayrı ilden gelen 22 kütüphaneciye yaratıcı drama, web araçları, bibliyoterapi, etkili iletişim, yayıncılık, sosyal medya, çocuk edebiyatı ve kütüphaneciliği gibi çeşitli alanlarda eğitim verilmesini sağlayarak Türkiye’deki halk ve çocuk kütüphanelerinin etkinliğinin arttırılmasını amaçladı.


2023 yılında, aynı projenin devamı niteliğinde olan ve Tübitak Bideb 2237-A Bilimsel Eğitim Etkinlikleri desteğini almaya ikinci defa hak kazanan "Okuma Kültüründe Sürdürülebilir İlerleme için Türkiye'deki Çocuk Kütüphanelerinde Vizyoner Dönüşüm ve Çocuk Kütüphaneciliğinde Uzmanlaşmaya Yönelik Eğitim Projesi 2: Eğitmen Eğitimleri"ni yürüttü. 16- 22 Eylül 2023 tarihlerinde Marmara Üniversitesi yürütücülüğünde Yıldız Teknik Üniversitesi ve İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi işbirliği ile gerçekleştirilen eğitim projesi kapsamında katılımcılara, her biri alanında uzman akademisyen, dramaturg ve yazarlar tarafından P4C çocuklar için felsefe eğitmen eğitimi, doğa okuryazarlığı / orman kâşifliği eğitmen eğitimi, masal anlatıcılığı eğitmen eğitimi, etkili okuma eğitmen eğitimi ile çocuk gelişimi, çocuk kütüphaneleri ve çocuk edebiyatına ilişkin dersler verildi. Proje ile Türkiye’nin 19 ayrı ilinden gelen kütüphanecilerin hem çocuk kütüphaneciliği alanında uzmanlaşması hem de hizmet verdikleri çocuklara nitelikli etkinlikler yaparak Türkiye’nin okuma kültürünü geliştirmeleri amaçlandı.


Mehlika Karagözoğlu Aslıyüksek, halen Marmara Üniversitesi ve Rami Kütüphanesi işbirliği ile hazırlanan “Yaşayan Kütüphane Yaşatan Personel Projesi”nde Yürütücü, “İyileştiren Kütüphane: Kütüphanede Bibliyoterapi Uygulamaları Projesi”nde Baş Araştırmacı olarak görev yapmaktadır.


İstanbul Üniversitesi Türk Dili ve Edebiyatı bölümünde ikinci doktora öğrenimine devam etmekte olan Doç. Dr. Mehlika Karagözoğlu Aslıyüksek, evli ve iki çocuk annesidir.


Lisans yıllarından itibaren odaklandığı okuma kültürü, çocuk edebiyatı, halk ve çocuk kütüphaneleri araştırmalarını dijital kültür yaklaşımlarıyla zenginleştiren Karagözoğlu Aslıyüksek, 2003 yılından beri çocuklara okuma alışkanlığı kazandırma ve toplumu dönüştürme hedefine dayanarak bilimsel ve sosyal faaliyetler yürütmektedir. Kitapları herkese açık veri tabanlarında; makale ve bildirileri web üzerinde ulaşılabilir durumda olan Karagözoğlu-Aslıyüksek, Türkiye’nin geleceğinin okuma kültürü ve kütüphanelerle güzelleşeceğine inanmaktadır. 



İletişim

E-posta
mehlikakaragozoglu@marmara.edu.tr
Web Sayfası
https://avesis.marmara.edu.tr/mehlikakaragozoglu
Ofis
C305
Posta Adresi
Marmara Üniversitesi Göztepe Kampüsü İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesi 3.Kat C Blok Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü C305 Kadıköy İstanbul