Doç. Dr. İLKE KOCAMAZ


İşletme Fakültesi, İşletme Bölümü

Pazarlama Anabilim Dalı


WoS Araştırma Alanları: Sosyal Bilimler (Soc), Sanat Ve Beşeri Bilimler (Ahci)


Avesis Araştırma Alanları: Sosyal ve Beşeri Bilimler

Metrikler

Yayın

35

Yayın (WoS)

1

Yayın (Scopus)

1

Atıf (TrDizin)

1

H-İndeks (TrDizin)

1

Atıf (Diğer Toplam)

4

Proje

1

Tez Danışmanlığı

2

Açık Erişim

3
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Biyografi

Öğr. Gör. Dr. İlke KOCAMAZ

 

Marmara Üniversitesi, İşletme Fakültesi, İşletme Bölümü Öğretim Görevlisi olan İstanbul doğumlu İlke Kocamaz lisansını Boğaziçi Üniversitesi Felsefe (2000), Yüksek Lisansını Marmara Üniversitesi İşletme Fakültesi Üretim Yönetimi ve Pazarlama (2004) bölümlerinde tamamladı. 2000-2003 yılları arasında Almanya’nın Bremen Üniversitesi’nde Almanca, sosyoloji, iş bilimleri ve enformatik konularında Alman dilinde eğitimler aldı, yine Bremen’de Türk-Alman İşbirliği Enstitüsünde yarım sene görev aldı. Doktorasını İngiltere’nin Exeter Üniversitesi’nde “Evrim geçiren müze deneyimleri ve 21. yüzyılda müze (yeniden) markalaması-Royal Albert Memorial Museum’un yeniden markalama vaka çalışması” adlı teziyle 2012 yılında tamamladı. Marmara Üniversitesi’nde ayrıca örgütsel davranış Ana Bilim dalında bir sene bilimsel hazırlık eğitimi aldı, o sene Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi’nde İngilizce Öğretmenliği Sertifika Programı’nı başarıyla tamamlayıp İngilizce öğretmenliği sertifikası aldı. 

Aldığı kurs, eğitimler ve yurt dışı deneyimleri arasında İskoçya’da 3 haftalık bir dil kursu (1990), Yasemin Kumral Spikerlik kursu  (1996-7), Almanya’da Göethe Enstitüsünde üniversite eğitimi öncesi 1 senelik Almanca dil kursu ve ABD’nin Iowa eyaletinde 5 haftalık aile yanı ve yurt deneyimleri bulunmaktadır. Çok sayıda yurtdışı konferanslara katılmıştır. 

 

İş deneyimleri arasında Aygaz’da 3 haftalık Pazarlama stajı, THY Eğitim Bölümü’nde 3 haftalık Eğitim stajı, İstanbul TRT Radyosu’nda 3 haftalık staj (İstihbarat bölümünde), Bremen’de Türk-Alman İşbirliği Enstitüsü’nde yarım senelik iş deneyimi, Exeter Royal Albert Memorial Müzesi’nde 1 senelik gönüllü çalışma ve araştırma, 1998-2000 yıllarında Radyo Boğaziçi’nde spikerlik deneyimi bulunmaktadır. 

 

Sosyal ve boş zaman aktiviteleri arasında konferanslara, toplantılara katılma, kitap okuma (pazarlama dışında kişisel gelişim, psikoloji, felsefe konularında), gitar çalma, tenis oynama, yürüyüş yapma, satranç oynama bulunmaktadır. 

Eğitim Bilgileri

2004 - 2007

2004 - 2007

Yüksek Lisans

Marmara Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümü, Türkiye

1996 - 2000

1996 - 2000

Lisans

Boğaziçi Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi, Felsefe Bölümü, Türkiye

Yaptığı Tezler

2013

2013

Doktora

Evolving museum experiences and museum (re)branding in the 21st century: A case study on the refurbishment of RAMM (2007-2011) Creative Commons License

University of Exeter, University of Exeter Business School, Management Studies

Yabancı Diller

C2 Ustalık

C2 Ustalık

İngilizce

C1 İleri

C1 İleri

Almanca

Sertifika, Kurs ve Eğitimler

2018

2018

AD here reklamcılık günleri

Mesleki Eğitim

Boğaziçi Üniversitesi

2018

2018

Facebook-Instagram Reklamcılığı Eğitimi

Bilişim

Koç Üniversitesi

2008

2008

Bilinçaltını etkileyen dil kalıpları ile sıra dışı iletişim

Kişisel Gelişim

Adil Maviş

2007

2007

Bilinçaltını etkileyen dil kalıpları ile sıra dışı iletişim

Kişisel Gelişim

Adil Maviş

2004

2004

İngilizce Öğretmenliği Sertifikası

Mesleki Kurs

Marmara Üniversitesi

2000

2000

Goethe Institut Bremen Sprachshule Deutschkurse

Yabancı Dil

Göethe Institut Bremen

Araştırma Alanları

Sosyal ve Beşeri Bilimler

Akademik Ünvanlar / Görevler

2024 - Devam Ediyor

2024 - Devam Ediyor

Doç. Dr.

Marmara Üniversitesi, İşletme Fakültesi, İşletme Bölümü

2020 - 2024

2020 - 2024

Dr. Öğr. Üyesi

Marmara Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümü

2006 - 2020

2006 - 2020

Öğretim Görevlisi Dr.

Marmara Üniversitesi, İşletme Fakültesi, İşletme Bölümü

2006 - 2019

2006 - 2019

Araştırma Görevlisi

Marmara Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümü

2004 - 2006

2004 - 2006

Uzman

Marmara Üniversitesi, İşletme Fakültesi, İşletme Bölümü

Akademi Dışı Deneyim

2008 - 2012

2008 - 2012

Gönüllü

RAMM (Royal Albert Memorial Museum), Gönüllü

2000 - 2003

2000 - 2003

Gönüllü

Türk Alman İşbirliği Enstitüsü (Turkisch-Deutsch Zusammenarbeit Institut), Gönüllü

1996 - 2000

1996 - 2000

Editör-Gazete, Dergi Vb.

Boğaziçi Üniversitesi İşletme ve Ekonomi Kulübü, Editör-Gazete, Dergi Vb.

1999 - 1999

1999 - 1999

Eğitimci

Türk Hava Yolları, Eğitimci

1998 - 1998

1998 - 1998

Pazarlamacı

Aygaz , Pazarlamacı

1997 - 1997

1997 - 1997

Stajer

TRT, Stajer

Verdiği Dersler

Girişimciliğe Giriş

Pazarlamada Yeni Trendler

Girişimcilik

Lisans

Lisans

Werbung (Reklamcılık)

Pazarlama İlkeleri

Pazarlamada Güncel Yaklaşımlar

Pazarlamada Güncel Yaklaşımlar

Pazarlama İlkeleri

Werbung

Moda Pazarlaması

Satış Yönetimi

Pazarlama ve Halkla İlişkiler

Pazarlama Yönetim Seminerleri

Pazarlama ve Halkla İlişkiler

Pazarlama Yönetimi

Pazarlama Yönetim Seminerleri

Makaleler

Tümü (6)
SCI-E, SSCI, AHCI (1)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (1)
Scopus (1)
TRDizin (1)
Diğer Yayınlar (4)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2023

2023

1. Education Challenges and Opportunities in the Age of Digital Transformation

KOCAMAZ İ.

7th International Conference on Future of Teaching and Education, Viyana, Avusturya, 16 - 18 Temmuz 2023, (Tam Metin Bildiri)

2021

2021

2. Digital Marketing Trends during the Covid 19 Outbreak: Entrepreneurship Perspectives and Turkish SME Cases from the Young Businessmen Association of Turkey (TUGIAD) as Evidence from an Emerging Economy

KOCAMAZ İ., Dede B.

2nd Annual Business Administration Conference (ABAC): Digital Challenges and Strategies in a Post Pandemic World, İstanbul, Türkiye, 18 Kasım 2021, (Tam Metin Bildiri)

2020

2020

4. The Effect of the Changes in Consumes' Pyhsical Appearence due to the Lockdown Procedure on Their Clothing Involvement during the Covid-19 Pandemic

KARADENİZ M., KOCAMAZ İ.

III. Economics, Business & Organization Research (BOR) Conference, Türkiye, 21 Kasım 2020, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

5. The Effect of the Functional Qualities of Facebook, Youtube and Instagram Advertisments on Consumers' Attitudes Towards Advertisements

KARADENİZ M., KOCAMAZ İ.

VI. Yıldız Uluslararası Sosyal Bilimler Kongresi, Türkiye, 12 Aralık 2019, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

6. The Effect of Facebook, Youtube and Instagram Advertisements on Consumers’xx Buying Behaviours

KARADENİZ M., KOCAMAZ İ.

Bor Conference, İzmir, Türkiye, 4 - 06 Eylül 2019, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

7. AN INVESTIGATION OF POST-PURCHASE COGNITIVE DISSONANCE AND ITS DETERMINANTS IN ONLINE SHOPPING

Kocamaz İ.

Bor Conference , İzmir, Türkiye, 4 - 06 Eylül 2019, (Yayınlanmadı)

2019

2019

8. THE EFFECT OF FACEBOOK, YOUTUBE AND INSTAGRAM ADVERTISEMENTS ON CONSUMERS’ BUYING BEHAVIOURS

Kocamaz İ.

Bor Conference, İzmir, Türkiye, 4 - 06 Eylül 2019, (Yayınlanmadı)

2018

2018

9. Facebook, Youtube ve Instagram Reklamlarının Tüketicilerin Markaya Yönelik Tutumlarına Etkisi

KARADENİZ M., KOCAMAZ İ.

Bor Conference, Karabük, Türkiye, 12 - 14 Eylül 2018, cilt.6, ss.95-107, (Tam Metin Bildiri)

2018

2018

10. FACEBOOK, YOUTUBE VE INSTAGRAM REKLAMLARININ TÜKETİCİLERİN MARKAYA YÖNELİK TUTUMLARINA ETKİSİ

Kocamaz İ.

Bor Conference, Karabük, Türkiye, 12 - 14 Eylül 2018, cilt.6, sa.3, ss.95-107, (Tam Metin Bildiri)

2009

2009

13. Alienation in Cultural Industries

Kocamaz İ.

EGOS Conference, Barcelona, İspanya, 2 - 04 Temmuz 2009, (Yayınlanmadı)

2009

2009

14. Consumption Theory

Kocamaz İ.

Consumption Theory Conference, Ankara, Türkiye, 21 - 27 Haziran 2009, (Yayınlanmadı)

2009

2009

15. The Contradictory Museum

KOCAMAZ İ.

Consumer Culture Theory 4 Conference, Michigan, Amerika Birleşik Devletleri, 11 - 14 Haziran 2009, (Özet Bildiri)

2009

2009

16. Evolving museum experiences and museum (re)branding in the 21st century: A case study on the refurbishment of RAMM (2007-2011)

Kocamaz İ.

Consumer Culture Theory 4 Conference, Michigan, Amerika Birleşik Devletleri, 11 - 14 Haziran 2009, (Yayınlanmadı)

Kitaplar

2022

2022

2. Güncel Pazarlamada Yapay Zekanın Bazı Uygulama Alanları

KOCAMAZ İ., Gürsoy H.

İşletme Yönetiminde Yapay Zeka, Dr. Mustafa Gökhan Bitmiş; Dr. Özge Dinç Cavlak; Dr. Mustafa Mehmet Bayar, Editör, Gazi Kitabevi, İstanbul, ss.53-76, 2022

2022

2022

3. Digital Marketing Trends during the Covid 19 Outbreak: Entrepreneurship Perspectives

KOCAMAZ İ., Dede B.

Digital Challenges and Strategies in a Post-Pandemic World, Ela Sibel Bayrak Meydanoğlu; Dilek Zamantılı Nayır; Müge Klein; Riza Öztürk, Editör, Peter Lang, Berlin, ss.53-72, 2022

2021

2021

4. Reklamda Kadının Portresi: Kadının Nesneler Arasında Özne Kalabilme Mücadelesi

KOCAMAZ İ.

İş Yaşamında Kadın: Covid-19 Sürecinde Farklı Sektörlerde Analiz, Prof. Dr. Fatma Ayanoğlu, Editör, Beta, İstanbul, ss.135-154, 2021

2021

2021

5. Yapay Zekanın Pazarlamadaki Kullanım Alanları

KOCAMAZ İ.

Covid 19 Sonrası Değişim ve Dijital İşletme, Fatma Ayanoğlu, Editör, Beta Yayınevi, İstanbul, ss.291-309, 2021

2021

2021

6. Sorularla Pazarlamada Son Dönemde Tartışılan Güncel Konular

KOCAMAZ İ.

Sorularla Pazarlama İlkeleri, Arif Yıldız; Kazım Kılınç, Editör, Asos Yayınları, İstanbul, ss.477-512, 2021

2019

2019

7. İletişim Stratejisi Olarak Ticari Fuarlar

Sümersan Köktürk M., ÇOBANOĞLU E., Torun İ., AYSUNA TÜRKYILMAZ C., DİRSEHAN T., Myftaraj E., et al.

Pazarlama Düşüncesiyle Sürdürülebilir Fuarcılık ve İstihdam, Mehtap Sümersen Köktürk ve Emine Çobanoğlu, Editör, Sokak Yayın Grubu, İstanbul, ss.126-145, 2019 Sürdürülebilir Kalkınma

2016

2016

8. Yetkinlik Analizi(Competency Analysis)

Türker M. V., İnel M. N., Bakoğlu R., Kocamaz İ.

Üniversitelerde Strateji Geliştirme Sürecinde UygulamalıDurum Analizleri (Situation Analysis with Practice on Strategy Development Process at Universities), Refika Bakoğlu, Müge Leyla Yıldız, Editör, Beta Basım Yayım Dağıtım, İstanbul, ss.67-82, 2016 Creative Commons License

2016

2016

9. Yetkinlik Analizi

Türker M. V., İnel M. N., Bakoğlu R., Kocamaz İ.

Üniversitelerde Strateji Geliştirme Sürecinde Uygulamalı Durum Analizleri, Refika Bakoğlu,Müge Leyla Yıldız, Editör, Beta Basım Yayım Dağıtım, İstanbul, ss.67-82, 2016

2016

2016

10. Yetkinlik Analizi

TÜRKER M. V., İNEL M. N., BAKOĞLU R., KOCAMAZ İ.

Üniversitelerde Strateji Geliştirme Sürecinde Uygulamalı Durum Analizleri, Refika Bakoğlu, Müge Leyla Yıldız, Editör, Beta, İstanbul, ss.67-82, 2016

2013

2013

11. İşletme Markası Değişimi: Kuramsal Bir Yaklaşım

Kocamaz İ., Kocamaz T.

21. Yüzyılda Pazarlama ve Yönetim Sezgileri, Çobanoğlu,E.,Bilgin,F. Z.,Gürdal,S., Editör, Detay Yayıncılık, İstanbul, ss.45-55, 2013

2013

2013

12. İşletme Markası Değişimi: Teorik Bir Yaklaşım

KOCAMAZ İ., KOCAMAZ T., PİRTİNİ S.

21 Yüzyılda Pazarlama ve Yönetim Sezgileri, Emine Çobanoğlu, F. Zeynep Bilgin ve Sahavet Gürdal, Editör, Detay, Ankara, ss.45-55, 2013

2009

2009

13. Öğrenen İlişkiyi Öğrenmek

Kocamaz İ., Kocamaz T., Pirtini S.

Benim Maaşımı Kim Ödüyor? Müşteri, Sahavet Gürdal, Editör, Yaprak Yayınları, İstanbul, ss.75-90, 2009


Burslar

2008 - 2013

2008 - 2013

100/2000

YÖK