Biyografi
Öğr. Gör. Dr. İlke KOCAMAZ
Marmara Üniversitesi, İşletme Fakültesi, İşletme Bölümü Öğretim Görevlisi olan İstanbul doğumlu İlke Kocamaz lisansını Boğaziçi Üniversitesi Felsefe (2000), Yüksek Lisansını Marmara Üniversitesi İşletme Fakültesi Üretim Yönetimi ve Pazarlama (2004) bölümlerinde tamamladı. 2000-2003 yılları arasında Almanya’nın Bremen Üniversitesi’nde Almanca, sosyoloji, iş bilimleri ve enformatik konularında Alman dilinde eğitimler aldı, yine Bremen’de Türk-Alman İşbirliği Enstitüsünde yarım sene görev aldı. Doktorasını İngiltere’nin Exeter Üniversitesi’nde “Evrim geçiren müze deneyimleri ve 21. yüzyılda müze (yeniden) markalaması-Royal Albert Memorial Museum’un yeniden markalama vaka çalışması” adlı teziyle 2012 yılında tamamladı. Marmara Üniversitesi’nde ayrıca örgütsel davranış Ana Bilim dalında bir sene bilimsel hazırlık eğitimi aldı, o sene Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi’nde İngilizce Öğretmenliği Sertifika Programı’nı başarıyla tamamlayıp İngilizce öğretmenliği sertifikası aldı.
Aldığı kurs, eğitimler ve yurt dışı deneyimleri arasında İskoçya’da 3 haftalık bir dil kursu (1990), Yasemin Kumral Spikerlik kursu (1996-7), Almanya’da Göethe Enstitüsünde üniversite eğitimi öncesi 1 senelik Almanca dil kursu ve ABD’nin Iowa eyaletinde 5 haftalık aile yanı ve yurt deneyimleri bulunmaktadır. Çok sayıda yurtdışı konferanslara katılmıştır.
İş deneyimleri arasında Aygaz’da 3 haftalık Pazarlama stajı, THY Eğitim Bölümü’nde 3 haftalık Eğitim stajı, İstanbul TRT Radyosu’nda 3 haftalık staj (İstihbarat bölümünde), Bremen’de Türk-Alman İşbirliği Enstitüsü’nde yarım senelik iş deneyimi, Exeter Royal Albert Memorial Müzesi’nde 1 senelik gönüllü çalışma ve araştırma, 1998-2000 yıllarında Radyo Boğaziçi’nde spikerlik deneyimi bulunmaktadır.
Sosyal ve boş zaman aktiviteleri arasında konferanslara, toplantılara katılma, kitap okuma (pazarlama dışında kişisel gelişim, psikoloji, felsefe konularında), gitar çalma, tenis oynama, yürüyüş yapma, satranç oynama bulunmaktadır.
Duyurular & Dokümanlar
Dosya İndir
Eğitim Bilgileri
2004 - 2007
2004 - 2007Yüksek Lisans
Marmara Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümü, Türkiye
1996 - 2000
1996 - 2000Lisans
Boğaziçi Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi, Felsefe Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2013
2013Doktora
Evolving museum experiences and museum (re)branding in the 21st century: A case study on the refurbishment of RAMM (2007-2011)
University of Exeter, University of Exeter Business School, Management Studies
2007
2007Yüksek Lisans
Ürünün görsel tasarım estetiğinin pazarlama iletişimindeki rolü ve beyaz eşya, mobilya ve ev tekstili sektörleri için tüketiciler üzerinde bir uygulama
Marmara Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümü
Yabancı Diller
C2 Ustalık
C2 Ustalıkİngilizce
C1 İleri
C1 İleriAlmanca
Sertifika, Kurs ve Eğitimler
2018
2018AD here reklamcılık günleri
Mesleki Eğitim
Boğaziçi Üniversitesi
2018
2018Facebook-Instagram Reklamcılığı Eğitimi
Bilişim
Koç Üniversitesi
2008
2008Bilinçaltını etkileyen dil kalıpları ile sıra dışı iletişim
Kişisel Gelişim
Adil Maviş
2007
2007Bilinçaltını etkileyen dil kalıpları ile sıra dışı iletişim
Kişisel Gelişim
Adil Maviş
2004
2004İngilizce Öğretmenliği Sertifikası
Mesleki Kurs
Marmara Üniversitesi
2000
2000Goethe Institut Bremen Sprachshule Deutschkurse
Yabancı Dil
Göethe Institut Bremen
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Akademik Ünvanlar / Görevler
2024 - Devam Ediyor
2024 - Devam EdiyorDoç. Dr.
Marmara Üniversitesi, İşletme Fakültesi, İşletme Bölümü
2020 - 2024
2020 - 2024Dr. Öğr. Üyesi
Marmara Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümü
2006 - 2020
2006 - 2020Öğretim Görevlisi Dr.
Marmara Üniversitesi, İşletme Fakültesi, İşletme Bölümü
2006 - 2019
2006 - 2019Araştırma Görevlisi
Marmara Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümü
2004 - 2006
2004 - 2006Uzman
Marmara Üniversitesi, İşletme Fakültesi, İşletme Bölümü
Akademi Dışı Deneyim
2008 - 2012
2008 - 2012Gönüllü
RAMM (Royal Albert Memorial Museum), Gönüllü
2000 - 2003
2000 - 2003Gönüllü
Türk Alman İşbirliği Enstitüsü (Turkisch-Deutsch Zusammenarbeit Institut), Gönüllü
1996 - 2000
1996 - 2000Editör-Gazete, Dergi Vb.
Boğaziçi Üniversitesi İşletme ve Ekonomi Kulübü, Editör-Gazete, Dergi Vb.
1999 - 1999
1999 - 1999Eğitimci
Türk Hava Yolları, Eğitimci
1998 - 1998
1998 - 1998Pazarlamacı
Aygaz , Pazarlamacı
1997 - 1997
1997 - 1997Stajer
TRT, Stajer
Verdiği Dersler
Lisans
Werbung (Reklamcılık)
Pazarlama İlkeleri
Pazarlamada Güncel Yaklaşımlar
Pazarlamada Güncel Yaklaşımlar
Pazarlama İlkeleri
Werbung
Moda Pazarlaması
Satış Yönetimi
Pazarlama ve Halkla İlişkiler
Pazarlama Yönetim Seminerleri
Pazarlama ve Halkla İlişkiler
Pazarlama Yönetimi
Pazarlama Yönetim Seminerleri
Yönetilen Tezler
2019
2019Yüksek Lisans
GENEL MARKA EDERİ, MARKA GÜVENİ VE FİYAT BİLİNCİNİN SATIN ALMA NİYETİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİNDE KRİZ ALGISININ MODERATÖR ROLÜ: TÜRK VE YUNAN TÜKETİCİLERİN ŞAMPUAN VE MOBİLYA SEKTÖRLERİNDE SATIN ALMA NİYETLERİ ÜZERİNE KARŞILAŞTIRMALI ARAŞTIRMA
Kocamaz İ. (Danışman)
D.MÜEZZİNOĞLU(Öğrenci)
2018
2018Yüksek Lisans
Tüketici davranışları açısından karar alma sürecinde pişmanlık duygusunun memnuniyet ile ilişkisi üzerine bir araştırma
Kocamaz İ. (Danışman)
A.Eren(Öğrenci)
Makaleler
2020
20201. An Investigation of Post-Purchase Cognitive Dissonance and Its Determinants in Online Shopping.
KARADENİZ M., KOCAMAZ İ.
Journal of Yasar University , cilt.15, ss.307-315, 2020 (Hakemli Dergi)
2019
20192. THE EFFECT OF FACEBOOK, YOUTUBE AND INSTAGRAM ADVERTISEMENTS ON CONSUMERS’ BUYING BEHAVIOURS
KARADENİZ M., KOCAMAZ İ.
Turkish Journal of Marketing , cilt.4, sa.3, ss.298-311, 2019 (Hakemli Dergi)
2018
20183. Facebook, Youtube ve Instagram Reklamlarının Tüketicilerin MArkaya Yönelik Tutumlarına Etkisi
KARADENİZ M., KOCAMAZ İ.
BMIJ , cilt.6, ss.95-107, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
20184. Tüketici Davranışları Açısından Karar Alma Sürecinde Pişmanlık Duygusunun Memnuniyet ile İlişkisi Üzerine Bir Araştırma
Güney A. E., KOCAMAZ İ.
Social Sciences Studies Journal
, cilt.4, ss.673-686, 2018 (Hakemli Dergi)
2016
20165. Materialism and Brand Resonance as Drivers of Online Compulsive Buying Behavior
AYSUNA TÜRKYILMAZ C., KOCAMAZ İ., USLU A.
The Journal of Academic Social Science Studies , cilt.2, ss.91-107, 2016 (Hakemli Dergi)
2009
20096. Critical Marketing: Contemporary Issues in Marketing
Kocamaz İ.
Consumption Markets & Culture , cilt.1, sa.12, ss.85-98, 2009 (SSCI)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2023
20231. Education Challenges and Opportunities in the Age of Digital Transformation
KOCAMAZ İ.
7th International Conference on Future of Teaching and Education, Viyana, Avusturya, 16 - 18 Temmuz 2023, (Tam Metin Bildiri)
2021
20212. Digital Marketing Trends during the Covid 19 Outbreak: Entrepreneurship Perspectives and Turkish SME Cases from the Young Businessmen Association of Turkey (TUGIAD) as Evidence from an Emerging Economy
KOCAMAZ İ., Dede B.
2nd Annual Business Administration Conference (ABAC): Digital Challenges and Strategies in a Post Pandemic World, İstanbul, Türkiye, 18 Kasım 2021, (Tam Metin Bildiri)
2020
20203. The Examination of the Effects of Attitude, Perceived Behavior Control, Awareness Consequences and Subjective Norm Variables on the Reselling Behavior of Consumers as a Part of the Recycling Behavior of White Goods
KARADENİZ M., KOCAMAZ İ.
4. Ulaştırma ve Lojistik Ulusal Kongresi, Türkiye, 14 Aralık 2020, (Özet Bildiri)
2020
20204. The Effect of the Changes in Consumes' Pyhsical Appearence due to the Lockdown Procedure on Their Clothing Involvement during the Covid-19 Pandemic
KARADENİZ M., KOCAMAZ İ.
III. Economics, Business & Organization Research (BOR) Conference, Türkiye, 21 Kasım 2020, (Tam Metin Bildiri)
2019
20195. The Effect of the Functional Qualities of Facebook, Youtube and Instagram Advertisments on Consumers' Attitudes Towards Advertisements
KARADENİZ M., KOCAMAZ İ.
VI. Yıldız Uluslararası Sosyal Bilimler Kongresi, Türkiye, 12 Aralık 2019, (Tam Metin Bildiri)
2019
20196. The Effect of Facebook, Youtube and Instagram Advertisements on Consumers’xx Buying Behaviours
KARADENİZ M., KOCAMAZ İ.
Bor Conference, İzmir, Türkiye, 4 - 06 Eylül 2019, (Tam Metin Bildiri)
2019
20197. AN INVESTIGATION OF POST-PURCHASE COGNITIVE DISSONANCE AND ITS DETERMINANTS IN ONLINE SHOPPING
Kocamaz İ.
Bor Conference , İzmir, Türkiye, 4 - 06 Eylül 2019, (Yayınlanmadı)
2019
20198. THE EFFECT OF FACEBOOK, YOUTUBE AND INSTAGRAM ADVERTISEMENTS ON CONSUMERS’ BUYING BEHAVIOURS
Kocamaz İ.
Bor Conference, İzmir, Türkiye, 4 - 06 Eylül 2019, (Yayınlanmadı)
2018
20189. Facebook, Youtube ve Instagram Reklamlarının Tüketicilerin Markaya Yönelik Tutumlarına Etkisi
KARADENİZ M., KOCAMAZ İ.
Bor Conference, Karabük, Türkiye, 12 - 14 Eylül 2018, cilt.6, ss.95-107, (Tam Metin Bildiri)
2018
201810. FACEBOOK, YOUTUBE VE INSTAGRAM REKLAMLARININ TÜKETİCİLERİN MARKAYA YÖNELİK TUTUMLARINA ETKİSİ
Kocamaz İ.
Bor Conference, Karabük, Türkiye, 12 - 14 Eylül 2018, cilt.6, sa.3, ss.95-107, (Tam Metin Bildiri)
2015
201511. Analysing Consumers' Perception of Imagery: Detection of Consumers' Stereotyping and Sincerity Perceptions with Respect to the Headscarf Usage
ÇOBANOĞLU E., KOCAMAZ İ.
International Marketing Trends Conference, Paris, Fransa, 24 Ocak 2015, (Tam Metin Bildiri)
2015
201512. Analysing Consumers’xx Perception of ımagery: Detection of Consumers’xx Stereotyping and Sincerity Perceptions with respect to the Headscarf Usage
ÇOBANOĞLU E., KOCAMAZ İ.
International Marketing Trends Conference, Paris, Fransa, 23 - 24 Ocak 2015, (Tam Metin Bildiri)
2009
200913. Alienation in Cultural Industries
Kocamaz İ.
EGOS Conference, Barcelona, İspanya, 2 - 04 Temmuz 2009, (Yayınlanmadı)
2009
200914. Consumption Theory
Kocamaz İ.
Consumption Theory Conference, Ankara, Türkiye, 21 - 27 Haziran 2009, (Yayınlanmadı)
2009
200915. The Contradictory Museum
KOCAMAZ İ.
Consumer Culture Theory 4 Conference, Michigan, Amerika Birleşik Devletleri, 11 - 14 Haziran 2009, (Özet Bildiri)
2009
200916. Evolving museum experiences and museum (re)branding in the 21st century: A case study on the refurbishment of RAMM (2007-2011)
Kocamaz İ.
Consumer Culture Theory 4 Conference, Michigan, Amerika Birleşik Devletleri, 11 - 14 Haziran 2009, (Yayınlanmadı)
Kitaplar
2023
20231. Deneyim ekonomisinden dönüşüm ekonomisine: Tüketciyi dönüştüren deneyimlerin pazarlanması
KOCAMAZ İ.
Beta, İstanbul, 2023
2022
20222. Güncel Pazarlamada Yapay Zekanın Bazı Uygulama Alanları
KOCAMAZ İ., Gürsoy H.
İşletme Yönetiminde Yapay Zeka, Dr. Mustafa Gökhan Bitmiş; Dr. Özge Dinç Cavlak; Dr. Mustafa Mehmet Bayar, Editör, Gazi Kitabevi, İstanbul, ss.53-76, 2022
2022
20223. Digital Marketing Trends during the Covid 19 Outbreak: Entrepreneurship Perspectives
KOCAMAZ İ., Dede B.
Digital Challenges and Strategies in a Post-Pandemic World, Ela Sibel Bayrak Meydanoğlu; Dilek Zamantılı Nayır; Müge Klein; Riza Öztürk, Editör, Peter Lang, Berlin, ss.53-72, 2022
2021
20214. Reklamda Kadının Portresi: Kadının Nesneler Arasında Özne Kalabilme Mücadelesi
KOCAMAZ İ.
İş Yaşamında Kadın: Covid-19 Sürecinde Farklı Sektörlerde Analiz, Prof. Dr. Fatma Ayanoğlu, Editör, Beta, İstanbul, ss.135-154, 2021
2021
20215. Yapay Zekanın Pazarlamadaki Kullanım Alanları
KOCAMAZ İ.
Covid 19 Sonrası Değişim ve Dijital İşletme, Fatma Ayanoğlu, Editör, Beta Yayınevi, İstanbul, ss.291-309, 2021
2021
20216. Sorularla Pazarlamada Son Dönemde Tartışılan Güncel Konular
KOCAMAZ İ.
Sorularla Pazarlama İlkeleri, Arif Yıldız; Kazım Kılınç, Editör, Asos Yayınları, İstanbul, ss.477-512, 2021
2019
20197. İletişim Stratejisi Olarak Ticari Fuarlar
Sümersan Köktürk M., ÇOBANOĞLU E., Torun İ., AYSUNA TÜRKYILMAZ C., DİRSEHAN T., Myftaraj E., et al.
Pazarlama Düşüncesiyle Sürdürülebilir Fuarcılık ve İstihdam, Mehtap Sümersen Köktürk ve Emine Çobanoğlu, Editör, Sokak Yayın Grubu, İstanbul, ss.126-145, 2019
2016
20168. Yetkinlik Analizi(Competency Analysis)
Türker M. V., İnel M. N., Bakoğlu R., Kocamaz İ.
Üniversitelerde Strateji Geliştirme Sürecinde UygulamalıDurum Analizleri (Situation Analysis with Practice on Strategy Development Process at Universities), Refika Bakoğlu, Müge Leyla Yıldız, Editör, Beta Basım Yayım Dağıtım, İstanbul, ss.67-82, 2016
2016
20169. Yetkinlik Analizi
Türker M. V., İnel M. N., Bakoğlu R., Kocamaz İ.
Üniversitelerde Strateji Geliştirme Sürecinde Uygulamalı Durum Analizleri, Refika Bakoğlu,Müge Leyla Yıldız, Editör, Beta Basım Yayım Dağıtım, İstanbul, ss.67-82, 2016
2016
201610. Yetkinlik Analizi
TÜRKER M. V., İNEL M. N., BAKOĞLU R., KOCAMAZ İ.
Üniversitelerde Strateji Geliştirme Sürecinde Uygulamalı Durum Analizleri, Refika Bakoğlu, Müge Leyla Yıldız, Editör, Beta, İstanbul, ss.67-82, 2016
2013
201311. İşletme Markası Değişimi: Kuramsal Bir Yaklaşım
Kocamaz İ., Kocamaz T.
21. Yüzyılda Pazarlama ve Yönetim Sezgileri, Çobanoğlu,E.,Bilgin,F. Z.,Gürdal,S., Editör, Detay Yayıncılık, İstanbul, ss.45-55, 2013
2013
201312. İşletme Markası Değişimi: Teorik Bir Yaklaşım
KOCAMAZ İ., KOCAMAZ T., PİRTİNİ S.
21 Yüzyılda Pazarlama ve Yönetim Sezgileri, Emine Çobanoğlu, F. Zeynep Bilgin ve Sahavet Gürdal, Editör, Detay, Ankara, ss.45-55, 2013
2009
200913. Öğrenen İlişkiyi Öğrenmek
Kocamaz İ., Kocamaz T., Pirtini S.
Benim Maaşımı Kim Ödüyor? Müşteri, Sahavet Gürdal, Editör, Yaprak Yayınları, İstanbul, ss.75-90, 2009
Burslar
2008 - 2013
2008 - 2013