Biyografi
1984 yılında Kütahya'nın Tavşanlı ilçesinde doğup ilk ve orta okulu orada okudum. Lise eğitimimi Konya Meram Fen Lisesi'nde aldım. Boğaziçi Üniversitesi İlköğretim Matematik Öğretmenliğini 2007 yılında bitirip aynı yıl Marmara Üniversitesi İlköğretim Matematik Eğitiminde yüksek lisansa başladım. Yüksek lisans yaparken İstanbul'da MEB'e bağlı bir devlet okuluna ilköğretim matematik öğretmeni olarak atandım. 5 yıl çalıştıktan sonra 2013 yılında Marmara Üniversite İlköğretim Matematik Öğretmenliği bölümüne araştırma görevlisi olarak girdim. Hacettepe Üniversitesi Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme programında yapmakta olduğum doktora eğitimim halen devam etmektedir.
Eğitim Bilgileri
2011 - 2023
2011 - 2023Doktora
Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitimde Ölçme Ve Değerlendirme (Dr), Türkiye
2007 - 2010
2007 - 2010Yüksek Lisans
Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Matematik Öğretmenliği (Yl) (Tezli), Türkiye
2002 - 2007
2002 - 2007Lisans
Boğaziçi Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2023
2023Doktora
Bilgisayarda Bireyselleştirilmiş Testlerde Madde Cevaplama Süresi, Yetenek Düzeyi Ve Madde Parametreleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri A.B.D.
2010
2010Yüksek Lisans
Matematik Eğitiminde Biçimlendirici Değerlendirmenin Etkisi
Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Matematik Öğretmenliği (Yl) (Tezli)
Yabancı Diller
C2 Ustalık
C2 Ustalıkİngilizce
Araştırma Alanları
Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme
İlköğretim Matematik Öğretmenliği
İlköğretim Fen ve Matematik Öğretmenliği
Akademik Ünvanlar / Görevler
2013 - Devam Ediyor
2013 - Devam EdiyorAraştırma Görevlisi
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
Akademi Dışı Deneyim
2009 - 2013
2009 - 2013Öğretmen
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI, Öğretmen
Makaleler
Tümü (3)
TRDizin (2)
Diğer Yayınlar (1)
2024
20241. Kitap Okumaya Yönelik Tutum Ölçeğinin Ebeveyn Örneklemi ile Yapılan Geçerlik Güvenirlik Çalışması
ÜNLÜ A. U., GÖNEN M. S., ULUSOY E. G.
Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi
, cilt.60, sa.60, ss.120-139, 2024 (Hakemli Dergi)
2021
20212. Skill-based mathematics questions: What do middle school mathematics teachers think and how do they implement?
KERTİL M., GÜLBAĞCI DEDE H., ULUSOY E. G.
Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT) , cilt.12, sa.1, ss.151-186, 2021 (Hakemli Dergi)
2018
20183. CONTENT ANALYSIS OF STUDENTS’ CONSTRUCTIONS OF EIGHT POINTED, TEN POINTED, AND TWELVE POINTED STARS
KERPİÇ A., ULUSOY E. G., ÇEZİKTÜRK KİPEL Ö.
ASOS JOURNAL , cilt.6, ss.244-254, 2018 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2024
20241. Matematik Öğretmen Adaylarının Geometrik Düşünme Düzeylerinin İncelenmesi
Çanakçı O., Ulusoy E. G.
16. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Edirne, Türkiye, 4 - 07 Eylül 2024, ss.760-761, (Özet Bildiri)
2017
20172. Matematiksel Düşünmenin Etkililik Düzeyi: Bir Meta-analiz Çalışması
ULUSOY E. G., KERPİÇ A., ÇEZİKTÜRK KİPEL Ö.
YEAUK 2017: Uluslarası Katılımlı Yükseköğretimde Eğitim Araştırmaları ve Uygulamaları Kongresi, İstanbul, Türkiye, 19 - 20 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2016
20163. Yordayıcı değişkenlerin belirlenmesinde CHAID analizi ile yol analizi karşılaştırması
Reyhanlıoğlu Keçeoğlu Ç., Ulusoy E. G., Özdoğan D.
5. Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Kongresi, Antalya, Türkiye, 1 - 03 Eylül 2016, (Tam Metin Bildiri)
2014
20144. Bilgisayar uyarlamalı testlerde madde seçme ve yetenek kestirim yöntemlerinin yetenek kestirimine etkisi
TEKİN E. G., DEMİRDÜZEN E.
4. Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Kongresi, Ankara, Türkiye, 9 - 13 Haziran 2014, (Tam Metin Bildiri)
2014
20145. TIMMS sorularinin Webb in bilginin derinliği seviyelerine göre değerlendirilmesi
ÖZDEMİR A. Ş., ERBAY H. N., GÖKTEPE YILDIZ S., İNCE Ö., TEKİN E. G.
Yükseköğretimde Eğitim Araştırmaları ve Uygulamaları I. Ulusal Kongresi, İstanbul, Türkiye, 30 - 31 Mayıs 2014
2014
20146. Biçimlendirici değerlendirmenin matematik başarısına ve hatırlamaya etkisi
TEKİN E. G., ÖZDEMİR A. Ş.
International Conference On Education In Mathematics, Science and Technology, Konya, Türkiye, 16 Mayıs 2014, (Tam Metin Bildiri)
2014
20147. Ortaokul beşinci sınıf öğrencilerinin seçmeli dersleri tercih etme nedenlerinin ikili karşılaştırmalar yöntemiyle incelenmesi Ankara İstanbul Kocaeli Örneği
ÖZDOĞAN D., TEKİN E. G., VARDAR E., GELBAL S.
EJER Congress, İstanbul, Türkiye, 24 - 26 Nisan 2014, (Tam Metin Bildiri)
2012
20128. Effects of formative assessment on mathematics attitude
Özdemir A. Ş., Tekin E. G.
The Nineteenth International Conference on Learning, London, İngiltere, 14 - 16 Ağustos 2012, (Yayınlanmadı)
2012
20129. Lise öğrencilerinin matematik kaygı ve öz yeterlilik düzeyleri ile matematik başarısı arasındaki ilişki
TEKİN E. G., DURSUN SÜRMELİ Z., ÖMEROĞLU M. B., ALICI B.
IV. Uluslararası Türkiye Eğitim Araştırmaları Kongresi, İstanbul, Türkiye, 4 - 07 Mayıs 2012, (Tam Metin Bildiri)
2011
201110. Effects of formative assessment in mathematics education
ÖZDEMİR A. Ş., TEKİN E. G.
Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, Ankara, Türkiye, 10 - 15 Temmuz 2011, (Tam Metin Bildiri)