Algılama yönetimi ve marka kimliği ilişkisinde marka algısının incelenmesine yönelik bir araştırma


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2010

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: HÜLYA ÇAYOĞLU

Danışman: EMEL KARAYEL BİLBİL

Özet:

GENEL BİLGİLER İsim ve Soyisim : Hülya Çayoğlu Anabilim Dalı : Halkla İlişkiler Programı : Halkla İlişkiler Tez Danışmanı : Doç. Dr. Emel Karayel Bilbil Tez Türü ve Tarihi : Yüksek Lisans – 2010 Anahtar Kelimeler : Marka Kimliği, Algılama Yönetimi, Marka Algısı, Kahve zincirleri Sektörü, Gloria Jean’s Coffees, Starbucks Coffee ALGILAMA YÖNETİMİ VE MARKA KİMLİĞİ İLİŞKİSİNDE MARKA ALGISININ İNCELENMESİNE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA Günümüzde markalar yoğun bir rekabet ortamı içindedir. Her marka tüketicisi gözünde fark yaratan, diğer markalar arasında tercih edilen bir marka olmak için çabalarken, tüketici zihninde de doğru bir imaj bırakmak ister. Tüketicilerin marka algılama süreci önemlidir. Bir markanın doğru konumlanması o markanın seslendiği hedef kitle ya da tüketici algısının doğru yönetilmesi ile ilgilidir. Bu çalışma ile markaların temel unsuru olan, markaları niteleyen, tanımlayan ve mesajlarını içeren marka kimliğinin tüketicide nasıl bir algı bıraktığı ve bu sürecin unsurları anlatılmaktadır. Dolayısıyla kimliğin istenilen düzeyde algılanması örgütsel algılamanın yönetilmesi ile ilgilidir. Çalışmanın uygulama bölümünde kahve zincirleri sektöründen belirlenen kahve markalarının, marka kimliklerinin hedef kitleleri tarafından nasıl algılandığı ölçülmüştür. GENERAL KNOWLEDGE Name and Surname : Hülya Çayoğlu Field : Public Relations Programme : Public Relations Supervisor : Doç. Dr. Emel Karayel Bilbil Degree Awarded and Date : Master - 2010 Keyword : Brand Identity, Perception Management, Brand Perception, Coffee Chain Sector, Gloria Jean’s Coffees, Starbucks Coffee ABSTRACT THE RESEARCH AIMED AT ANALYZING BRAND PERCEPTION IN THE RELATIONSHIP BETWEEN PERCEPTION MANAGEMENT AND BRAND IDENTITY In todays business life, brands are in big competition. While each and every brand name, on the one hand would like to be preferred by consumers, on the other hand they attempt to ensure their image in consumer's mind is as they want to be. The process of brand image on consumer is quiet important. Segmantation of a brand or in other words in what type of consumer the brand attract depends on how a brand manages the image on consumers. This paper attempts to explain how consumer's image on a brand occurs in terms of brand's definitions, qualifications and brand messages. As a result, it can be said that brand image does not only depend on the one or another but brand image occurs as a result of all those criterias in total. In study case, two coffee chain brands are studied in terms of brand image, their targeted market segment and how their images are on the market.