Hizmet sektöründe marka sadakati ve bankacılık sektöründe bir araştırma


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2003

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: AYLİN ÇAKIR

Danışman: Aypar Uslu

Özet:

Tezin birinci bölümünde genel olarak marka kavramının geçmişten günümüze gelişimi ve geçirdiği değişimler ele alınmıştır. Marka kavramının doğuşu, yıllara ve gelişmelere bağlı şekillenmesi ve günümüzde geldiği noktaya değinilmiştir. Marka denkliği ve alt başlıkları olan marka isim aşinalığı, marka organizasyonları, algılanan kalite ve marka sadakati kavramları İkinci bölümde ise, marka sadakati türleri, sadakat yaratıcı faktörler, marka sadakatinin tüketiciler ve firmalar açısından değerlendirilmesi yapılmıştır. Marka sadakatinin dereceleri belirtilerek literatürde farklı pazarlamacılar tarafından benimsenin farklı marka sadakat yaklaşımları incelenmiştir. İkinci bölümde önemli olan araştırmalardam birisi marka sadakat modellerinde yapılmış olup farklı modellerin alt başlıkları ve değerlendirme kriterleri dikkate alınarak hizmet sektörü açısından değerlendirmeye alınmıştır. Hizmet sektöründe marka sadakatinin incelenmesinden önce hizmet kavramı , hizmetin özellikleri incelenmiş daha sonra hizmet sektörünüm özellikleri incelenerek hizmet sektöründe marka sadakati ve son olarak bankacılık sektöründe marka sadakatinin özellikleri, faktörleri ve bu konuda yapılan daha önceki çalışmaların sonuçlarına yer verilmiştir. Tezin üçüncü bölümünde bankacılık sektörü ile ilgili son yıllardaki gelişmeler incelenerek, marka sadakatinin ölçülebilmesi için yapılan anket çalışması verileri ve değerlendirme sonuçlarına yer verilmiştir. In the first part of the thesis the development of "brand" from past till today has been criticized due to the financial and tecnological events. Generally the definition of brand equity and its factors', brand name awareness, brand community, perceived quality and brand loyalty have been surveyed. In the second part, the properties of brand loyalty, the factors that build brand loyalty, the effect of brand loyalty both on consumers and the firms are told as being the most important subjects for brand marketing. One of the most importrant titles on the second part are the different models of brand loyaltybuilt by different marketers. All the models have their own factors and own decision making points about brand loyalty. Just before defining brand loyalty in services industy the importance of services and the properties of the making points about brand loyalty. Just before defining brand loyalty in services industy the importance of services and the properties of the services are listed. After that with the properties of the services industry the brand loyalty in services industry and in banking industry are taken into consideration