Turizm coğrafyası dersine ilişkin gelecek zaman perspektifinin ders başarısına etkisi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2017

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: BAYRAM YILDIZ

Danışman: ALİ BALCI

Özet:

Bu araştırmada Turizm Coğrafyası dersi alan öğrencilerin, Gelecek Zaman Perspektiflerinin ders başarısını etkileyip etkilemediği araştırılmış ve aşağıdaki sorulara cevap aranmıştır; 1. Turizm Coğrafyası dersi alan öğrencilerin Gelecek Zaman Perspektiflerinin görünümleri nasıldır? 2. Turizm Coğrafyası dersi alan öğrencilerin Gelecek Zaman Perspektiflerinin ders başarısına etkisi var mıdır? Araştırma betimsel bir araştırma niteliğindedir. Dolayısıyla araştırmanın yöntemini tarama (survey) yöntemi oluşturmuştur. Araştırmanın örneklemini Nevşehir Hacı Bektaş-i Veli, Abant İzzet Baysal, Düzce ve Karabük Üniversitelerinin, Turizm ve Otel İşletmeciliği Bölümlerinde okuyan ve Turizm Coğrafyası dersi alan öğrenciler oluşturmuşlardır. Araştırmada Eren (2007) tarafından geliştirilen Gelecek Zaman Perspektif Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizinde S.P.S.S 19 paket programı kullanılmıştır. Araştırmada istatistiksel yöntem olarak Tek Faktörlü Varyans Analizi, T- Testi ve Kişi Merkezli Hiyerarşik Küme Analizi kullanılmıştır. Araştırma sonuç olarak bize; Gelecek Zaman Perspektifi Görünümü Yüksek olan öğrencilerin, Gelecek Zaman Perspektifi Görünümü düşük olan öğrencilere oranla, Turizm Coğrafyası dersinden daha başarılı olduklarını ortaya koymuştur. ABSTRACT In this research, it is searched whether the Future Time Perspective affects the success of the students who takes Tourism Geograpy lessons and some answers are seeked for these quetions below: 1. How is the Future Time Perspective outlook of the students who take Tourism Geograhpy lesson? 2. Does the Future Time Perspective of these students who take Tourism Geograhpy lessons affect their succes at university? This research is a descriptive research; that’s why, it’s method is survey method. The sample of the research is composed of the students who study Tourism and Hospitality Management and take Tourism Geography lessons at Nevşehir Hacı Bektaş-i Veli, Abant İzzet Baysal, Düzce and Karabük Universities. The Future Time Perspective Scale developed by Eren (2007) is used in the research. S.P.S.S 19 packet programme is used in analysing the datas.In the research Single Factoral Analysis of Variance, T-Test and Person- Centered Hierarchical Cluster Analysis are used as statisticl methods. As a result, the reseach shows us that in Tourism Geograpy Lessons the students who have high Future Time Perspective Outlook is more successfull than the students who have low Future Time Perspective Outlook.