7-12 yaşları arasında inanç gelişimi (James W. Fowler’a göre inanç gelişimi)


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2011

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Esmanur Gümüş

Danışman: ALİ ULVİ MEHMEDOĞLU

Özet:

7–12 YAŞLARI ARASI İNANÇ GELİŞİMİ (JAMES W. FOWLER’İN İNANÇ GELİŞİMİ TEORİSİNE GÖRE) İnancın bireyin yaşamında gelişimsel olarak ele alındığı ve inanç gelişiminin psikolojik boyutunun yer aldığı İnanç Gelişim Teorisi örnek olarak incelenmiş ve yöntem olarak Fowler’in ortaya koyduğu mülakat tekniği ile çalışma yürütülmüştür. Bu araştırmada James W. Fowler’in inanç gelişimi teorisi kapsamında 7–12 yaşları aralığındaki ilkokul çağı çocuklarının inanç gelişim düzeyleri incelenmeye çalışılmıştır. Araştırma üç bölümden oluşmaktadır. Giriş bölümünde, araştırmanın konusuna ve amacına, varsayımlarına, sınırlılıklarına ve ilgili araştırmalara değinilmiştir. Birinci bölümde araştırmanın kavramsal ve kuramsal çerçevesi ilgili kavramlara yer verilmiştir. Gelişim kavramı ve son çocukluk (7–12 yaşları) dönemi genel özellikleri ve dini gelişim özellikleri, James Fowler ve inanç gelişim teorisi ve kavramlar bu bölümde ele alınmıştır. İkinci bölümde araştırmanın problem ve yöntemine, modeline, evren ve örnekleme yer verilmiş, mülakatların uygulanması ve verilerin toplanmasıyla ilgili açıklamalarda bulunulmuştur. Son bölümde ise pratik olarak yapılan araştırmamızın bulguları ve bulguların değerlendirilmesi ve araştırmanın sonuç kısmı yer almaktadır. ABSTRACT BETWEEN 7–12 AGES FAİTH DEVELOPMENT (ACCORDİNG TO JAMES W. FOWLER’S FAİTH DEVELOPMENT THEORY) Faith development theory which deals with faith as a developmental process in persons life and contains psychological dimension of faith development is analysed as a sample project and perform with Fowler’s interview technique. In this investigation 7–12 age elementary school children’s faith development levels are analyzed within James W. Fowler’s fatih development theory. This investigation consist of three parts. Topic, purpose, assumption, of investigation are referred at the opening chapter. Cognitive and theoretical framework of this investigation is explained at first chapter. Development concept, 7-12 ages generic attribute, religious development attribute, James Fowler’s faith deveoplment theory and concepts are analyzed at this chapter. The problem, method, model, cosmos and sample of investigation are anlayzed at the second chapter, giving directions about gathering data and fulfilling interview. At last chapter, findings, evaluation and conclusion of investigation are explained.