Kurumsal Krizin Sosyal Medyada Yansımalarına Yönelik Analizi: Turkcell Ve Ülker Örneği


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2019

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: İSLAM KAYA

Danışman: Ayşe Gül Soncu

Özet:

Günümüzde yaygınlaşan internet kullanımı ile beraber geleneksel medya hızlı bir şekilde konumunu sosyal medyaya bırakmaktadır.Tüketiciler artık sosyal ağlar ile alış veriş yapmakta,bilgi edinmekte,ürünler hakkında olumlu ve olumsuz duygularını paylaşabilmektedir.Markalar ise hedef kitleleriyle oluşturdukları iletişimde sosyal medyayı daha fazla tercih etmektedir.Sosyal medya kriz zamanlarında daha fazla önem arz etmektedir.Çünkü sosyal medyada paylaşılan içerikler hızlı bir şekilde geniş kitlelere ulaşabilmekte ve kurumun önemli kayıplar yaşamasına sebebiyet verebilmektedir.Hazırlanan bu tez ile markaların yaşamış oldukları olumsuz olayların sosyal medyada nasıl krize dönüştüğü,markaların bu krizlerden en az zararla çıkmak için krizleri nasıl yönettiği ve bu durumun markaları nasıl etkilediğinin araştırılması amaçlanmıştır. -------------------- With the widespread use of the Internet today, traditional media is rapidly leaving its position to social media. Consumers are now shopping through social networks, getting information and sharing their positive and negative feelings about products. Brands prefer social media more in their communication with their target audience. Social media can be more important in times of crisis, because the content shared on social media can reach large audiences quickly and bring about crucial losses to institutions. It is aimed to examine how events turn into crises on social media, how brands manage crises in order to get out of these crises with the minimum damage and how this situation affects brands.