Die umsetzung der kampfkunstprinzipien in die marketingstrategien - ein vorschlag am beispiel von wing tsun


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme (Almanca) Anabilim Dalı, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2019

Tezin Dili: Almanca

Öğrenci: ÖMER EREN BÜYÜKKAPANCI

Asıl Danışman (Eş Danışmanlı Tezler İçin): Ayşe Bahar Ceritoğlu

Özet:

Günümüzde savaş sanatları pazarı önemli bir büyüme göstermektedir. Müşterileri çekmenin ve elde tutmanın zorluklarının yol açtığı rekabetçi bir ortam oluşmuştur. Savaş sanatları organizasyonlarının pazarlarını iyi analiz edebilmeleri, müşteri ve rekabet odaklı pazarlama stratejileri uygulayarak yeni koşullara adapte olmaları büyük önem taşımaktadır. Bir savaş sanatları akademisi, sadece diğer savaş sanatları organizasyonlarına karşı değil, aynı zamanda diğer spor okullarına karşı da başarılı bir şekilde rekabet etmek için pazarlama planları ve programları hazırlamalıdır. Daha önce yapılan akademik çalışmalarda pazarda uygulanabilir iş yöntemleri geliştirmek için pazarlama stratejilerinin askeri stratejiler ile benzerlikleri araştırılmış ve pazardaki rekabete yeni bir bakış açısı getirilmiştir. Araştırmalar ortaya koymuştur ki; konum savunması, mobil savunma veya kenar konumlandırma savunması gibi bazı askeri savunma stratejileri yalnızca büyük ve iyi finanse edilmiş endüstri liderleri için uygun iken, Karate, Aikido veya Judo gibi geleneksel savaş sanatlarının prensiplerine uyan pazarlama stratejileri, pazar bölümlerini genişletmek veya savunmak isteyen küçük işletmeler tarafından etkin bir şekilde kullanılabilir. Bu akademik çalışmada Türkiye’deki savaş sanatları pazarında faaliyet gösteren Wing Tsun organizasyonlarının hangi pazarlama stratejilerini kullandıkları araştırılmış ve Wing Tsun savaş sanatının prensiplerinin müşteri ve rekabet odaklı pazarlama stratejilerine uyarlanması önermesi gerek pazarlama gerekse savaş sanatları alanında uzmanlaşmış 13 kişi ile yapılan görüşmeler aracılığıyla tartışılmıştır. Nitel veri analiz programı “Maxqda 2018” yardımıyla görüşme verileri analiz edilmiş ve bu pazarda ürün-hizmet kalitesi, algı oluşturma, farklılaşma, sinyalizasyon gibi savunmacı, hizmet miktarı, beklenti oluşturma, iletişim ve reklam faaliyetleri gibi saldırgan rekabet odaklı pazarlama stratejileri kullanıldığı ortaya çıkmıştır. Ayrıca Wing Tsun prensiplerinin müşteri ve rekabet odaklı pazarlama stratejilerine uyarlanarak pazarda belirlenen probleme çözümler sunabileceği sonucuna ulaşılmıştır. -------------------- Today, the martial arts market shows an important growth. A competitive environment created by the difficulties of attracting and retaining customers. It is of great importance that the martial arts organizations can analyze their markets and adapt to new conditions by applying customer-oriented and competitive marketing strategies. A martial arts academy should prepare marketing plans and programs to compete not only against other martial arts organizations, but also against other sports schools. In the previous academic studies, the similarities of marketing strategies with military strategies have been investigated and a new perspective has been introduced to the competition in the market. Research has revealed that while some military defence strategies such as location defence, mobile defence or edge positioning defence are only suitable for large and well-funded industry leaders, marketing strategies that follow the principles of traditional martial arts such as Karate, Aikido or Judo can be effectively used by small businesses who want to expand or defend their market segments. In this academic study, it’s investigated which marketing strategies are used by Wing Tsun-organizations operating in the martial arts market in Turkey and the proposition of adapting the principles of the martial art Wing Tsun to customer-oriented and competitive marketing strategies is discussed through interviews with 13 experts specialized in marketing and martial arts. Interview data are analyzed with the help of qualitative data analysis program “Maxqda 2018” and it’s found that defensive marketing strategies such as product-service quality, perception creation, differentiation, signalling and offensive marketing strategies such as service amount, expectation creation, communication and advertising activities are used in this market. In addition, it is concluded that Wing Tsun principles can be adapted to customer-oriented and competitive marketing strategies and can provide solutions to the problem determined in the market.