Üç boyutlu (3D) dijital animasyon teknolojisinin TV yayıncılığında kullanımı: "Sizinkiler-çatlak yumurtalar" ve "Can" çizgi film örnekleri


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Radyo, Televizyon ve Sinema Bölümü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2015

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: ERSİN KOZAN

Danışman: ALİ MURAT KIRIK

Özet:

Günümüzde medyanın dijital gelişmelerle birlikte büyük ilerlemeler kaydettiği görülmektedir. Üç boyutlu (3D) dijital animasyon teknolojisi, medya alanında bu büyük ilerlemenin önemli bir parçasını oluşturmaktadır. Görsel kültürün hızla insan hayatının vazgeçilmez bir parçası olduğu çağımızda sanal ortamda yaratılan imgelerin gerçek kadar önemli yer teşkil ettiği genel bir kabul haline gelmiştir. 3D animasyon filmleri bu sanal ortamda yaratılan yeni gerçeğin güçlü bir temsilcisi olarak durmaktadır. İnsanoğlunun geçmişten günümüze kadar taşıdığı imgeleme sürecinde, görsel algılamaya dair önemli bileşenlerin aktif olarak rol aldığı gözlemlenmektedir. İnsanın görsel algılamasında gözün fizyolojik yapısına dair bilimsel kanıtların ortaya konulmasıyla 3D animasyon film tasarımının neden gerçeğe en yakın sonuçları doğurabildiği temellendirilmiş olunmaktadır. Anahtar kelimeler: Animasyon, Dijital, Üç Boyutlu, İki Boyutlu, Hareketli Grafik, Hareket Yakalama Teknolojisi, Görsel Efekt, İnterdisipliner, Televizyon, Çizgi Film ABSTRACT It is seen that nowadays media has achieved big improvement with innovations in digital world. Three dimensional (3D) digital animation technology becomes one of main parts of big improvement in media. In these visual culture taking indispensable part of human life days it is common agreement that virtual created objects are in the same class with reality. 3D animation movies are prior of this new reality created with virtual effects. Virtual sensing is placed milestone of human imagination history. Scientific research in physically human sight is prove that how 3D animation movie design is so close to reality. Key Words: Animation, Digital, 3D, 2D, Motion Graphic, Motion Capture Technology, Visual Effects, Interdisciplinary, Television, Cartoon