Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2024
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: BETÜL AKDAĞ
Danışman: Pınar Başkan
Özet:
Bu çalışma, Türkiye'de IB-PYP (International Baccalaureate- Primary Years Programme) uygulayan okullarda İngilizce dersine ilişkin öğretmen ve koordinatörlerin görüşlerini incelemeyi amaçlamaktadır. Araştırmanın temel sorusu, "Türkiye'deki IB-PYP uygulayan okullarda İngilizce öğretmenlerinin ve koordinatörlerinin İngilizce dersine ilişkin görüşleri nelerdir?" olarak belirlenmiştir. Araştırmanın alt amaçları, IB-PYP programının İngilizce dil eğitimi üzerindeki etkilerini, programın uygulanması sırasında karşılaşılan zorlukları ve başarıları öğretmen ve koordinatörlerin bakış açısından ele almaktır. Nitel araştırma yöntemi kullanılarak gerçekleştirilen bu çalışmada, İstanbul'daki IB-PYP okullarında görev yapan 10 İngilizce öğretmeni ve 5 PYP koordinatöründen yarı yapılandırılmış görüşmeler aracılığıyla veri toplanmıştır. Katılımcılar, en az üç yıllık IB-PYP deneyimine sahip olma kriterine göre seçilmiştir. Görüşmelerden elde edilen veriler, MAXQDA yazılımı kullanılarak tematik analiz yöntemi ile incelenmiştir. Araştırmanın sonuçları, IB-PYP programının öğrencilerin dil becerilerini geliştirdiğini, öğretmenlerin ve koordinatörlerin profesyonel gelişimlerini desteklediğini, ancak ulusal müfredatla entegrasyon sürecinde bazı zorluklarla karşılaşıldığını ortaya koymaktadır. Ayrıca, öğretmenlerin IB-PYP programını uygulama sırasında mesleki gelişimlerinin önemini vurguladıkları görülmüştür. Bu araştırmanın, IB-PYP programının İngilizce eğitimi üzerindeki etkilerine yönelik mevcut literatüre katkı sağlaması hedeflenmektedir.