Halkla ilişkilerde medya yönetimi: Sosyal medya açısından bir inceleme


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2017

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: DAMLA AKAR

Danışman: EMEL KARAYEL BİLBİL

Özet:

İnternet ve yeni iletişim teknolojilerinde yaşanan gelişmeler halkla ilişkiler alanında da önemli değişimler yaşanmasına olanak tanımıştır. Gelişen teknolojilerin getirdiği araç ve yöntemler, bireylerin yaşam biçimlerini ve kurumların işleyişlerini önemli bir biçimde etkilemiştir. Teknoloji çağının en büyük getirisi olan “Sosyal Medya” kavramı, hedef kitleleriyle etkili ve doğru bir iletişim kurmak ve medyayla olan ilişkilerini doğru stratejilerle yöneterek küresel rekabet ortamında ayakta kalmak isteyen kurumların halkla ilişkiler stratejilerinde farklılaşmaya gitmelerine yol açmıştır. Sosyal Medya, kurumların medyayla olan ilişkilerinin yönetilmesinde de yeni bir dönemin başlamasına ve yeni araç ve yöntemlerin ortaya çıkmasına neden olmuştur. Hedef kitlelerle iletişim, imaj ve itibar çalışmaları gibi birçok halkla ilişkiler faaliyetinin sanal mecralardan yürütülmeye başladığı bu değişim, halkla ilişkiler çalışmalarının önemli bir ayağı olan medya ilişkilerinin de bu sanal ortamda yeniden şekillenmesine yol açmıştır. Bu tez çalışması, sosyal medyanın halkla ilişkiler uygulamalarına getirdiği yenilikleri ve kurumlar tarafından daha çok tercih edilen bir yöntem haline gelmesini incelemiştir. Çalışmada internet teknolojisinde yaşanan gelişmeler ve sosyal medya araçlarının yaygınlaşmasıyla birlikte halkla ilişkiler ajanslarının kurumlara verdikleri hizmet bağlamında bu yeniliklere yönelik yaptığı çalışmalar incelenmiş ve bu yeniliklerin ajansların iletişim stratejilerinde ne derece yer aldığı belirlenmiştir. Çalışma ile birlikte sosyal medyanın öneminin kurumlar ve halkla ilişkiler ajansları tarafından da anlaşıldığı ve bu yönde çalışmalar yapıldığı sonucuna varılmıştır. ABSTRACT MEDIA MANAGEMENT IN PUBLIC RELATIONS: A STUDY FROM SOCIAL MEDIA ANGLE The Internet and improvements occurring in technology have allowed for significant changes in the field of Public Relations. Tools and methods, which improving technology has brought, have dramatically affected the way of living of individuals and the running of institutions. The concept of “social media”, which is the biggest yield of the age of technology, has led institutions that want to survive in global competition environment to differentiate in public relations strategies by establishing effective and correct communication with their target groups, and managing relations with the media with correct strategies. Social media has also led to the start of a new era and the emergence of new tools and methods in managing institutions' relations with the media. This change, through which many public relations activities such as communication with the target audience and image and reputation studies have begun to be carried out in the virtual world, has also led to the reshaping of media relations, which is an important aspect of public relations studies, in this virtual world. This thesis has examined the innovations that social media has brought to the practice of Public Relations, and has become a more preferred method by institutions. In the study, the developments in internet technology and the social media tools have been widespread as well as the work done by public relations agencies in relation to the services they provide to the institutions and it has been determined that these innovations take place in the communication strategies of the agencies. The study has shown that the importance of social media is appreciated by institutions and PR agencies, and that studies have been carried out in this direction.