Dünyada ve Türkiye'de bankaların sigortacılık uygulamaları


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Finansal Bilimler Fakültesi, Bankacılık Bölümü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2017

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: ERİM SAKA

Danışman: UFUK BAŞOĞLU

Özet:

Sigorta sektörü, müşterilerine sundukları ürün ve hizmetler ele alındığında, ileriye dönük bir hizmet olması ve önce satışının gerçekleştirilip daha sonra üretiminin yapılması bakımından diğer üretim ve hizmet sektörlerinden farklı bir noktada konumlanmaktadır. Aynı zamanda teknik ve mevzuatla çevrelenmiş yapısı gereği sigorta talebinde bulunacak birey kurum veya kuruluşların, sigorta ürünlerini anlamakta, kendi ihtiyaçlarını doğru belirlemekte ve ihtiyaçlarına uygun ürünleri seçmekte yetersiz kaldığı ve bu sebeple çoğu zaman potansiyel müşterilerin sigorta sektörüne olan bakışlarının negatif yönde etkilediği anlaşılmaktadır. Bu nedenle de bankaların aracılığıyla sigorta hizmetlerinin pazarlanması birçok ülkede finansal tüketicilere daha güvenli gelmektedir. Diğer yandan sigorta şirketleri de potansiyel müşterilerine ulaşmak için yeni ve hızlı, bir kanal bulurken acentelerin ve doğrudan pazarlama kanallarına ek bir satış kanalına kavuşmaktadırlar. Ayrıca bankalar da yeni bir kazanç olanağı bulmakta ve müşterilerine yeni bir hizmet sunmuş olmaktadırlar. “Bankasürans (bancassurance)” faaliyetleri bu nedenle finansal piyasalar ve ülkemiz için görece yeni bir iş ve inceleme alanı olarak karşımıza çıkmaktadır. ABSTRACT When the products and services offered to the customers are considered, the insurance sector is at a different point from other production and service sectors in terms of being a prospective service and as first sale and then the production is realized. At the same time, due to its technical and legislative structure, it can be understood that the individuals, institutions or organizations that require insurance are inadequate in understanding insurance products, determining their own needs co and choosing the products suitable for their needs correctly , and therefore, the views of potential customers to the insurance sector are mostly negative. For this reason, the marketing of insurance services through banks is found to be more secure by financial consumers in many countries. On the other hand, insurance companies also thus have an additional sales channel for agencies and direct marketing channels as well as they have a new and fast channel to reach potential customers. In addition, the banks find a new opportunity to gain and they offer a new service to their customers. Therefore, "Bancassurance" activities are anticipated as a relatively new area of business and research for financial markets and our country