Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Arapça Hazırlık öğrencilerinin gramer hataları üzerine bir inceleme


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, İlahiyat Fakültesi, Temel İslam Bilimleri Bölümü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2016

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: TUĞBA BAYRAK

Danışman: HALİL İBRAHİM KAÇAR

Özet:

MARMARA ÜNİVERSİTESİ İLAHİYAT FAKÜLTESİ ARAPÇA HAZIRLIK ÖĞRENCİLERİNİN GRAMER HATALARI ÜZERİNE BİR İNCELEME Bu çalışmada, MÜİF Arapça hazırlık sınıfı öğrencilerinin yazılı gramer hataları incelenmiş ve bu hataların muhtemel kaynakları üzerinde durulmuştur. Bu doğrultuda, 2014-2015 Eğitim-Öğretim yılında MÜİF Arapça hazırlık sınıflarında okuyan 500 öğrencinin 100’ü rastgele seçilmiş ve bu öğrencilerin bahar dönemi yazma dersi final sınav kağıtlarındaki gramer hataları belirlenmiştir. Belirlenen bu hatalar; ilk olarak nahiv ve sarf hataları şeklinde betimlenmek, ikinci olarak konularına göre sınıflandırılmak, son olarak da düzeltilmek ve muhtemel kaynaklarıyla birlikte açıklanmak suretiyle analiz edilmiştir. Böylelikle bu çalışmanın temel amaçlarının yabancı dil olarak Arapça öğrenen Türk öğrencilerin başlıca gramer hatalarını tespit etmek, bu konuda öğretim elemanları ile araştırmacılara kolaylık sağlamak ve öğrencilerde gramer hataları konusunda farkındalık oluşturmak suretiyle öğrencilerin yazma becerilerinin gelişmesine yardım etmek olduğu söylenebilir. Anahtar Kelimeler: Hata, Hata Analizi, Gramer, MÜİF ABSTRACT AN ANALYSIS OF GRAMMATICAL ERRORS BY THE STUDENTS OF ARABIC PREPARATORY CLASSES AT MARMARA UNIVERSITY FACULTY OF THEOLOGY In this study, written grammatical errors committed by the students of Arabic preparatory classes at MUIF were analyzed and dwelled on their probable sources. Accordingly, 100 students out of 500 who study Arabic at preparatory classes at MUIF in 2014-2015 academic year were randomly selected and identified their grammatical errors in their writing final exam papers in spring term. These identified errors were analyzed by describing as syntactical and morphological errors, by categorizing according to the subjects, and by correcting and explaining them with their probable sources. In this way, it could be said that this study's main aims are to identify major grammatical errors committed by Turkish students who learn Arabic as a foreign language and to provide convenience for the instructors and researchers about this topic and to help students improve their writing skills by creating awareness of the students about their grammatical errors. Keywords : Error, Error Analysis, Grammar, MUIF