Lise öğrencilerinin bilgisayar yaşantıları ve ebeveynlerinin bu yaşantılara yönelik düşünceleri


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2004

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: YADİGAR AKSOY

Danışman: LEVENT DENİZ

Özet:

Bu tezin konusu olan "Müze Eğitimi ve Uygulamaları" eğitim fakültelerinde verilen bir derstir. Tezimizin amacı sanat eğitimcileri ve geleceğin öğretmen adayları için kaynak niteliği taşımasıdır. Bu ders, yeniden yapılanma çerçevesinde gerçekleştirilen, YÖK - Dünya Bankası Milli Eğitimi Geliştirme Projesi kapsamında müfredata girmiş yeni ve önemli bir derstir. Araştırmamızın ilk bölümünde konunun problemlerinden, amaç ve öneminden, veri toplama tekniklerinden bahsederek araştırmanın yöntemini anlattık. İkinci bölümde Müzeciliğin Tarihi ve Temel İlkelerini açıklayarak müzenin görevlerine değindik. Müze Uygulamaları başlığı altındaki üçüncü bölümde, bir müze ziyaretinin nasıl olması gerektiğini anlattık. Dersin olması gereken içeriğinin aksaklıklarını ve çözüm önerilerini dördüncü ana başlık Eğitim Fakültelerinde Müze Eğitimi ve Uygulamaları Dersi bölümünde sunduk. Müzecilik Eğitimi ve Uygulamaları Alanında Yetkinleşmiş Sanat Eğitimcilerinin Sanat Eğitimine Katkıları olan beşinci bölümde sanat eğitimcilerinin görevlerine değinmeye çalıştık. Altıncı bölümdeki Sonuç'ta ise konuya çözüm getirecek önerileri sunduk. Kaynak eksikliği duyulan "Müze Eğitimi ve Uygulamaları" konusunda bu çalışmanın büyük bir boşluğu doldurmasını ümit etmekteyiz. ABSTRACT "Museum Education and Application" which is the subject of this thesis, is a lesson that's given in Education Faculties. The aim of our thesis is to be a source for art educators and the future's theacher candidates. This lesson, is made in the reorganization part, got in the curriculum with Y.Ö.K. - Dünya Bankası Milli eğitim Geliştirme Project which is a new and important lesson. In the first part of our research we consider about the subjects problems, aim and importance, information calculating tecniques to understand the research. In the second part we touch the museum's missions by explaining the History of Museums and its Basic Principles. In the third part which is Museum Applications, we try to tell how a museum visit must be. The content of the lesson's malfunctions an solution offers are presented at the fourth part as title of Museum Education in Education Faculties and Application Lesson. We try to touch to art educator's missions in the fifth part called The Field of Museum Education and Applications Perfected Art Educator's Addition to Art Education. In the sixth part which is result, we presented the suggestions that will solve the subject. We hope that this study is going to fill the big space of the subject "Museum Education and Applications" which needs source.