Bale yapan ve yapmayan çocukların denge parametrelerinin karşılaştırılması


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2009

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: DEMET TEKİN

Danışman: Ani Agopyan

Özet:

1. Çalışmamız, 5-6 yaş grubu bale yapan ve yapmayan kız çocukları arasında denge parametrelerini karşılaştırmak, bale eğitiminin çocukların denge gelişimine katkıda bulunup bulunmadığını anlamak ve bu alanda yapılacak diğer çalışmalara ışık tutabilmek amacı ile yapılmıştır. Bu çalışmaya 17’si denek, 17’si kontrol olmak üzere toplam 34 kız çocuk, ailelerinin izni ile katılmıştır. Denek grubuna 4 ay boyunca haftada 2 gün 50’şer dakika süreyle başlangıç seviyesinde bale eğitimi verilmiştir. Kontrol grubundaki çocuklara ise haftada 1 gün 45 dakika sürelerle anaokulu etkinlikleri yaptırılmıştır. Değerlendirmede her bir çocuğa; Flamingo denge testi, Singe-Leg Stance denge testi ve Stork Stand denge testi olmak üzere 3 statik denge testi uygulanmıştır. Testler, programa başlamadan önce, programa başladıktan sonraki 8. ve 16. haftalarda olmak üzere üç ayrı zaman diliminde uygulanmıştır. Testler her defasında 3’ er kez tekrarlanmış ve en yüksek değer değerlendirmeye alınmıştır. Grupların nicel verilerinin ortalamalarının karşılaştırılması bağımsız t testi ile yapılmıştır. İki grup arasındaki denge testlerinin karşılaştırılmasında da bu test. kullanılmıştır. Tekrarlanmış ölçümlerde grup içi değerlendirmede ise ANOVA testi uygulanmıştır. Ölçümler arasında oluşan ortalamadaki farklılıklar Student-Newman-Keuls Çoklu Karşılaştırma testi ile tespit edilmiştir. Bütün istatistiksel sonuçlar, bale okulundaki çocukların anaokulundakilere göre daha anlamlı sonuçlara sahip olduğunu göstermiştir. Sonuç olarak; okul öncesi dönemde, bale yapan ve yapmayan çocukların denge parametrelerinin karşılaştırılması yapıldığında, çocukların denge gelişimlerine 16 hafta boyunca uygulanan düzenli ve disiplinli bale eğitiminin, daha iyi katkı sağladığı belirlenmiştir. Anahtar Kelimeler: Bale, Denge, Okul Öncesi Dönem 2. SUMMARY The Comparison of Balance Parameters in Children Who Performing Ballet and Not Our study is performed with a view to understand whether ballet training makes contribution to balance development of children or not, and to shed light on the studies that are performed in this field, by comparing the balance parameters of 5-6 age group who performing ballet training and or not. The number of 34 children joined to the study by the permission of their families. Test group received elementary ballet training during 4 months, 2 days per week and 50 minutes in a day. However, the children in control group were exercised kindergarten activities that were doing 1 day per week for 45 minutes. In evaluation process each child was applied 3 static balance tests such as Flamingo balance test, Single-Leg Stance test and Stork Stand balance test. Those tests were repeated in three different time periods for three times and the highest value is accepted as the result. The tests were replicated before the program starts, 8th and 16th weeks after the program starts. Means of the quantitative data of groups (age, height,weight,etc.) compared by the usage of independent t test. Again for purpose of comparison of two groups same test was implemented. ANOVA test was implemented for evaluation of between groups for the repetitive measurements. The differences of the means of the measurements were identified by Student-Newman-Keuls Tes. All statistical results showed that ballet school children have more significant results than kindergarten children., Consequently, comparison of balance parameters of the children that performing ballet training and not performing during preschool period, it was obtained that 16 weeks of methodical and disciplined ballet training influenced balance progress positively. . Keywords: Ballet, Balance, Preschool Period