Elektronik ticaretin lojistik hizmet kalitesine etkisi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2009

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Yunus Emre Koral

Danışman: MEHMET MELEMEN

Özet:

Her ne kadar son yıllarda, internet üzerinden alış-veriş birçok işletme ve kullanıcı için mümkün olabilse de, daha geniş anlamda elektronik ticaret uzun yıllardır varlığını sürdürmektedir. Bankalar yaklaşık 30 yıldır internet üzerinden elektronik para transferi işlemleri gerçekleşmektedirler (EFT adı altında, elektronik para transferi). Bankalar, hesaptaki değişim bilgisini elektronik olarak özel iletişim ağları üzerinden aktarırlar. E-iş (veya Elektronik iş) daha geniş bir kalem olarak internet üzerinden alım, satım, müşteri hizmetleri ve işletme ortakları arasındaki iletişimi kapsamaktadır. Bazı uzmanlara göre e-iş bir amaç gibidir ve e-ticaret bu amacın gerçekleşmesi için bir araçtır. Lojistik yönetimi, tedarik zinciri yöntemindeki kısmı planlama, yürütme ve etkin bir şekilde kontrol etmeye katkı sağlar. Etkin bir akış süreci, malların depolanması, hizmetler ve ilişkili bilgileri çıkış noktasından tüketim noktasına kadar müşterilerin istedikleri koşulları karşılayarak tamamlanır. Bu tanım hem üretim hem de tüketim sektörlerindeki malların, hizmetlerin ve bilgilerin akışını kapsar. Üretim sektörü otomobil, bilgisayar, kozmetik, yapay kollar, uçak ve yemek kalemleri gibi üretim varlıklarını içerir. Hizmet sektörü ise, hükümet organizasyonları, hastaneler, bankalar, üniversiteler, perakendeciler ve toptancılar gibi hizmet varlıklarını içerir. Lojistik yöntemlerinden biri olan malzeme akışı, bir endüstriyel ulusun üretim kapasitesinin içerisindeki nihai ürünlerin müşterilere dağıtılmasını sağlar. Global ticaret içerisindeki yeni gelişmeler, lojistik operasyonların boyutunu ve karmaşıklığını genişletmiştir. Lojistik, stoklar stratejik olarak konumlanmış olduğunda satışları başarmak için tedarik zinciri yöntemine değer katar. Anahtar Kelimeler: Elektronik Ticaret ve Lojistik ABSTRACT Although the Web has made online shopping possible for many businesses and individuals, in a broader sense, electronic commerce has existed for many years. For more than 30 years, banks have been using electronic funds transfers (EFTs, also called wire transfers), which are electronic transmissions of account exchange information over private communications Networks. E-business (or electronic business) is a border term that encompasses elektronically buying, selling, servicing customers and interacting with business partners and intermediaries over the Internet. Some experts see e-business as the objective and e-commerce as the means of achieving that objctive. Logistics management is that part of the supply chain process that plans, implements and control the efficient, effective flow and storage of goods, services and related information from the point of origin to the point of consumption in order to meet customers’ requirements. This definition includes the flow of goods, services and information in both the manufacturing and service sectors. Manufacturing entities include all types of companies, proding goods as divergent as automobiles, computers, cosmetics, artificial limbs, aircraft and food items. The service sector includes entities such as Government organizations, hospitals, banks, universities, retailers and wholeselars. It is trhough the logistical process that materials flow into the manufaturing capacity of an industrial nation and finished products are distributed to consumers. The recent growth in global commerce has expanded the size and complextiy of logistical operations. Logistics adds value to the supply chain process when inventory is strategically positioned achieve sales. Key Words: Electronic Commerce and Logistics