Siyasal iletişimde partilerin yeni medya teknolojilerini kullanma biçimlerinin analizi


Tezin Türü: Doktora

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Radyo, Televizyon ve Sinema Bölümü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2016

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: MEHMET GÜL

Danışman: FATİME NEŞE KAPLAN İLHAN

Özet:

SİYASAL İLETİŞİMDE PARTİLERİN YENİ MEDYA TEKNOLOJİLERİNİ KULLANMA BİÇİMLERİNİN ANALİZİ Siyasal iletişim, siyasal partilerin mesajlarını seçmenlere iletmek için düzenlenen her türlü iletişim stratejilerini kapsamaktadır. Siyasal partiler ve aktörler, seçmeni bilgilendirmek ve seçmende hedeflenen tutum ve davranışlarda değişiklik yapmak için geleneksel kitle iletişim araçlarını ve yeni medya teknolojilerini kullanmaktadırlar. Özellikle son yıllarda, yeni medya teknolojileri siyasal iletişimde önemli bir yer tutmaktadır. Bu tezin genel amacı, siyasal iletişim sürecinde partilerin yeni medya teknolojilerini kullanma biçimlerini medya teorileri çerçevesinde analiz etmektir. Tezin birinci bölümünde, geleneksel kitle iletişim araçları, yeni medya teknolojileri irdelenmiş ve kitle iletişim araçları ve medya teorileri genel hatlarıyla açıklanmıştır. İkinci bölümde, genel hatlarıyla siyasal iletişim, seçim kampanyaları ve yeni medya teknolojilerinin siyasal iletişime etkileri irdelenmiştir. Üçüncü bölümde, siyasal iletişimde partilerin yeni medya teknolojilerini kullanma biçimlerinin betimsel analizi medya teorileri açısından yapılmıştır. Tezin sonuç bölümünde, medya teorilerinden hareketle siyasal partilerin yeni medya teknolojileri kullanım biçimlerinin betimsel analiz sonuçları ortaya çıkarılmış, yorumlanmış ve değerlendirilmiştir. Anahtar Kelimelr :Medya, yeni medya teknolojileri, siyasal iletişim, siyasal partiler ABSTRACT THE ANALYSIS OF PARTIES’ USAGE FORMS OF NEW MEDIA TECHNOLOGIES ON POLITICAL COMMUNICATION Political communication includes all manner of communication strategies that organized in order to convey political parties messages to electors. Political parties and actors utilize traditional mass media and new media technologies to inform voter and to make changes targeted manners and behaviors in voter. Particularly in recent years, new media technologies keep a significant place in political communication. The overall purpose of this dissertation is to analyze parties’ usage forms of new media technologies from the perspective of media theories on political communication process. In the first part of the dissertation, traditional mass media, new media technologies are examined and the mass media and media theories are explained in general terms. In the second part, the general lines of political communication, political campaigns and effects of new media technologies on political communication are examined. In the third part, the descriptive analysis of parties’ usage forms of new media technologies on political communication is conducted in context of media theories. In the final part of the dissertation from the point of media theories descriptive analysis outcomes of political parties’ usage forms of new media technologies are revealed, interpreted and evaluated. Keywords :Media, new media technologies, political communication, political parties.