Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2019
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: ERGİN TOSUN
Danışman: İsmet Arıcı
Özet:Bu araştırma, müzik öğretiminde bilgisayar destekli müzik eğitimi yönteminin uygulanmasının öğrencilerin gelişimleri üzerindeki etkisini ortaya koymuştur. Araştırmada “Kontrol Gruplu ön test – son test” deneysel yöntemiyle, öğrencilerin bilgisayar destekli müzik öğretim yöntemiyle müzik bilgilerinde ve müziğe olan ilgilerindeki gelişim seviyeleri gözlemlenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu 2016-2017 eğitim – öğretim yılında Bahçeşehir Koleji Ümraniye Kampüsü 3. Sınıf öğrencilerinden toplam 80 öğrenci oluşturmuştur. Cinsiyet dağılımına göre deney grubunun 19’nu kız, 21’ini erkek öğrenciler, kontrol grubunun 21’ini kız, 19’unu erkek öğrenciler oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama araçları 2 bölümden oluşmaktadır. Bunlar: kişisel bilgi formu ve müzik bilgi testidir. Verilerin istatiksel analizleri ile ilgili olarak frekans ve yüzde hesaplamaları Bağımsız grup t-Testi, Wilcoxon analizi ve Mann Whitney-U testi kullanılmıştır. Deney ve kontrol grupları içinde yapılan uygulamaların sonuçları tablolarla sunulmuş ve yorumlanmıştır. Deney öncesi yapılan ön test ve deney sonrası uygulanan son testten sonra elde edilen bulgulara göre; Müzik öğretiminde bilgisayar destekli müzik eğitimi yönteminin uygulanması, geleneksel yöntemle yapılan müzik eğitimine kıyasla öğrencilerin müzik bilgilerini daha kolay öğrenmesini sağlamıştır. Araştırma sonucunda hem deney grubunda hem de kontrol grubundaki öğrencilerin son test puanlarında artış olmuştur. Fakat deney grubundaki öğrenciler1in kontrol grubundaki öğrencilere göre daha başarılı oldukları saptanmıştır. Sonuç olarak, bilgisayar destekli müzik öğretim yönteminin müzik öğretiminde öğrencileri başarıya götürdüğü görülmüştür. -------------------- This research has shown the influence computer aided musical education practice has on the developement of the students. The degree of development, provided by the computer aided music education practice, in the students’ musical knowledge and their interest towards music was determined with the help of the “Control group pre-test final test” experimental method. The study group was formed by 80 third grade students during the academic year of 2016-2017 in Ümraniye campus of Bahçeşehir College. The experimental group consisted 19 female and 21 male students, whereas the control group consisted of 21 female and 19 male students. The data of this research was collected in two parts which are the personal information form and the musical information scale. Independent t test, wilcoxon analysis and Mann Whitney U test were used in order to calculate the frequency and the percentage for the statistical analysis of the data. The results of these exersises which are done on the experiment group and the control group are shown and reviewed with charts. According to the findings acquired from the pre-test and the final test; The computer aided musical education practice allowed students to learn easier than the traditional methods of musical education. In the end, test results of both experinetal group and the control group have increased. However, it is determined that the students in the control group were more successful. In conclusion, the computer aided musical education practice has led the students towards success.