Sosyo-mekânsal bağlamda konum tabanlı mobil oyunlar: Ingress üzerine bir araştırma


Tezin Türü: Doktora

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Gazetecilik Bölümü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2016

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: CEMİLE TOKGÖZ

Danışman: ERHAN AKYAZI

Özet:

Sosyo-Mekânsal Bağlamda Konum Tabanlı Mobil Oyunlar: Ingress Üzerine Bir Araştırma Bu çalışmada, fiziksel mekân ile dijital enformasyonu bir araya getiren ve hibrit mekânlarda hem mekânsal hem de sosyal eksende yeni deneyimler sunan konum tabanlı mobil oyunlar, sosyo-mekânsal bağlamda ele alınmıştır. Konum tabanlı mobil oyunların, gündelik yaşama etkileri, mekân algısı, kolektif anlatı, kimlik sunumu, sosyalleşme ve gim unsurları üzerinden tartışılmıştır. Sosyo-mekânsal bağlamda irdelenen konum tabanlı mobil oyunların, etnografik yöntemle Ingress örneği üzerinden nitel araştırması yapılmıştır. Anahtar Kelimeler : Konum Tabanlı Mobil Oyunlar, Konumsal Medya, Sosyo-Mekânsal Etkileşim, Ingress ABSTRACT Location Based Mobile Games In Socio-Spatial Context: A Research On Ingress In this study, location based mobile games that merge physical space and digital information and provide new spatial and social experiences, were mentioned in socio-spatial context. The effects of location based mobile games on everyday life were discussed in terms of sense of place, collective story, presentation of self, socialization and surveillance. Ethnographic method through Ingress is used for qualitative research of location based mobile games examined socio-spatial approach. Keywords : Location Based Mobile Games, Locative Media, Socio-Spatial Interaction, Ingress