Özel sigorta sektöründe hayat dışı branşlardaki müşteri temsilcilerinin iş memnuniyetinin değerlendirilmesi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Bankacılık ve Sigortacılık Enstitüsü, Sigortacılık Anabilim Dalı, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2010

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: HALE AKOCAK

Danışman: Ali Köse

Özet:

ÖZEL SİGORTA SEKTÖRÜNDE HAYAT DIŞI BRANŞLARDAKİ MÜŞTERİ TEMSİLCİLERİNİN İŞ MEMNUNİYETİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ Sigorta sektöründeki müşteri temsilcilerinin iş memnuniyeti bu tezin temel konusudur. Motivasyon ve iş tatmini buradaki önemli iki tutumdur. Günümüzde işyerinde artı değerin oluşumunda çalışanın önemli etkisi olduğu kabul edilmektedir. Sigorta sektörünün de bu artı değere ihtiyacı uzun yıllardır sigorta şirketleri tarafından göz ardı edilmiştir. Acente bazlı satışla birlikte değişik pazarlama yapılanmaları sektörün gelişimine artı değer katmıştır. Çalışmanın ilk bölümü hizmet kavramı ve özelliklerini içermektedir. Ayrıca hizmet sektöründe çalışan personel profil yaklaşımları hakkında bilgi verilmiştir. İkinci bölümde iş tatmini konusu incelenmiştir. Daha sonra memnuniyetin boyutları belirtilmiş ve işyerinde iş tatmini ölçmenin önemi ve yararları değerlendirilmiştir. Üçüncü bölümde sigorta sektörü çeşitli değişkenler yardımıyla incelenmiştir. Ayrıca sektördeki müşteri temsilcilerinin yetersizliği konusunda bilgi verilmiştir. Dördüncü bölümde sigorta sektöründeki 150 müşteri temsilcisine iş memnuniyeti ile ilgili anket yapılmış ve sonuçları istatistiksel olarak irdelenmiştir. ANAHTAR KELİMELER: Hizmet, İş tatmini, Sigorta Sektörü, Müşteri Temsilcisi Ki-kare analizi. ABSTRACT ANALYSIS OF THE SATISFACTION OF NON-LIFE CUSTOMER REPRESENTATIVES IN THE PRIVATE INSURANCE SECTOR The employee satisfaction of the customer representatives in the insurance sector is the main subject of this thesis. Motivation and the employee satisfaction are the two important behaviours of this subject. In today’s world, it is obvious that the employee has an important effect in creating positive value for his company. In the private insurance sector, the need for this positive value has been neglected for a long time. Agency based sales and various marketing structurings have added positive value to the emerging insurance sector. The first section includes the concept of service and its peculiarities. It also includes the profile and the approaches of the employees working in the service sector. In the second part of the thesis, employee satisfaction is observed. Then, the dimensions of the satisfaction are stated and the importance and advantages of measuring employee satisfaction in a company are emphasized. In the third part, the insurance sector is observed by the help of various variables. Moreover, the unsufficiency of the customer representatives is emphasized. In the fourth part, a questionary has been applied to 150 customer representatives to measure their satisfaction and the results are analysed statistically. KEYWORDS: Service, employee satisfaction, insurance sector, customer representative, chi-square analysis.