Kitle iletişim araçlarından televizyonun halkla ilişkilerdeki fonksiyonu ve televizyon kanallarının halkla ilişkiler uygulamaları


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2005

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: SİBEL ÖZORHON

Danışman: NESİME MELDA CİNMAN

Özet:

KİTLE İLETİŞİM ARAÇLARINDAN TELEVİZYONUN HALKLA İLİŞKİLERDEKİ FONKSİYONU VE TELEVİZYON KANALLARININ HALKLA İLİŞKİLER UYGULAMALARI Çağımızda en büyük değişim, iletişim alanında yaşanmaktadır. Medya, toplumsal hayatta bireylerin çeşitli sosyal ihtiyaçlarını gidermek için sık sık başvurdukları önemli bir kaynaktır. Bireyler bu kaynağı, bilgi edinme, eğlenme, haber alma maksadıyla kullanırken, medya da topluma ve dolayısıyla bireylere karşı sorumluluklarını doğru ve tarafsız olarak bilgilendirme, eğitim, eğlendirme ve sosyalleştirme gibi fonksiyonları yerine getirerek yapar. Kitle iletişim araçlarının, bireyler, kurumlar ile toplum ve kültür üzerinde önemli etkileri olduğu bir gerçektir. Tartışılmayan bir konu vardır, o da televizyonun dünyayı değiştirdiği gerçeğidir. Hayatımıza boylu boyunca girmiş olan televizyon, çok yönlü ve çok boyutlu bir kitle iletişim aracı ve hatta kültürel bir kurumdur. Küreselleşme tanımı içinde yer alan "global köy" kavramı televizyon tanımı için de kullanılmaktadır. Televizyon, dünyayı küçülterek, global bir köye dönüştürmüştür. Dünya çapında bilinirliliği olan televizyon kanallarının halkla ilişkilere bakış açısı ve halkla ilişkiler uygulamaları üzerinde konuşulması ve tartışılması gereken konulardır. Yabancı kanalların halkla ilişkiler departmanının ve uzmanlarının kanal içindeki rolünün çok önemli olduğu tartışılmaz bir gerçektir. GENERAL KNOWLEDGE Name and Surname : S. Sibel Özorhon Field : Communication Sciences Programme : Public Relations Supervisor : Prof. Dr. Melda Cinman Şimşek Degree Awarded and Date : Master - June 2005 Keywords : Television, Mass Media, Foreign Televizion Channels ABSTRACT THE FUNCTION OF TELEVISION WITHIN THE MASS MEDIA AND THE PUBLIC RELATIONS APPLICATIONS OF TELEVISION CHANNELS The biggest changes take place in a field of communication in our century. Media is a source that people frequently appeal to remove their social requirements. Individuals use this source to obtain informations, to have a good time and to get news but on the other hand media does these such functions to educate and entertain the people via mass media. There is fact that mass media has a power on the individuals, society and the culture. There is a one point that can not be discussable, which is, television change the world. Television is a cultural counsil and we feel it in our all life. "Global village" is used under the definition of globalizition and also is useing for television. Television makes the world like a global village. The foreign television channels -which are known very well all around the world- have a strong public relations applications. The public relations specialits have an great influences on their channels.