E-öğrenmede içerik tasarımı ile etkileşimin artırılması


Tezin Türü: Doktora

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Gazetecilik Bölümü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2012

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: HÜLYA SOYDAŞ ÇAKIR

Danışman: ERHAN AKYAZI

Özet:

Anahtar Kelimeler : E-Öğrenme, Etkileşim, İçerik Tasarımı E-ÖĞRENMEDE İÇERİK TASARIMI İLE ETKİLEŞİMİN ARTIRILMASI Eğitim alanında yaşanan dönüşümler sonucunda yeni bir anlayış olarak karşımıza çıkan e-öğrenme kavramı günümüzde çok boyutlu olarak ele alınmakta ve incelenmektedir. E-öğrenmenin zaman - mekan bağımsız eğitime olanak sağlayan ve yaşam boyu öğrenme kavramını destekleyen yapısı, öğrenen merkezli eğitim anlayışı, yeni nesil eğitim ortamlarının hızlı gelişimini desteklemektedir. E-öğrenmenin etkinliğini artırma çalışmalarında etkileşim faktörünün önemli yeri bulunmaktadır. Etkileşim öğrenme sürecinde anahtar fonksiyonlardan birisidir. E-öğrenme programlarında özellikle öğrenen ve içerik etkileşimi öğrenme sürecindeki en etkili yollardan birisidir. İçerik tasarımının düzgün yapılması, yeterli etkileşim uygulamalarından yararlanılması başarıyı getirecek önemli faktörlerdir. İçerik etkileşimi yüksek programlarda ilgiyi çekmek, motivasyonu sağlamak, yüksek memnuniyet seviyelerini yakalayabilmek ve öğrenme performansında ciddi artışlar sağlamak mümkün olmaktadır. Bu çalışmada e-öğrenme sürecinde önemli role sahip içerik tasarım ve etkileşim unsurları ele alınmaktadır. İçerik tasarımı ile etkileşimin artırılmasında etkili olan unsurlar belirlenmektedir. E-öğrenme programlarında içerik etkileşimini artırıcı bu unsurların öğrenen açısından algısı ve beklentisi araştırılarak, değerlendirmeler yapılmaktadır. Keywords : E-learning, Interaction, Content Design ABSTRACT INCREASING INTERACTION WITH CONTENT DESIGN IN E-LEARNING As the result of the transformations in the field of education, E-learning concept that appears as a new comprehension is discussed and studied today multi-dimensionally. The structure of e-learning that enables independent anytime and anywhere education, supports lifelong learning concept and its learner centered instruction approach promotes the rise of new generation learning environments. In the studies of increasing efficiency in e-learning, interaction has an important position. Interaction is one of the key functions in learning process. Learner and content interaction in e-learning programmes is the one most effective ways for learning. Proper content design and sufficient content interaction use are important factors to bring success. In highly interactive programmes, it is possible to gain attention, to provide motivation, to achieve high levels of satisfaction and provide significant increases in learning performance. In this study, content design and interaction concepts those have important roles in e-learning process are examined. Factors increasing interaction by the content design are determined. The perception and expectation of the learners about content interaction increasing factors in e-learning programmes are examined and evaluated.