Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Bahçeşehir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2019
Tezin Dili: İngilizce
Öğrenci: ALİ CAN ŞEHİTOĞLU
Danışman: Ahmet Başcı
Özet:
Endüstriyel pazarda işletmeler arasında rekabetin yüksek olması ve alıcının talebindeki değişiklik nedeniyle pazarlama stratejileri zaman içinde güncellenmektedir. Son yıllarda sanayi pazarlarında faaliyet gösteren işletmeler pazarlama çabalarına daha fazla ilgi göstermiş ve markalaşmaya odaklanmıştır. Markaların endüstriyel pazarlardaki etkisi, şirketlerin pazarlama stratejilerini markalaşmaya göre yönlendirmelerini kaçınılmaz kılmıştır. Literatür taramasına göre markalar, tüketici pazarında ya da endüstriyel pazarda olduğundan bağımsız olarak alıcıların satın alma kararlarında önemli bir etkiye sahiptir. Tezin amacı, markaların endüstriyel pazarlardaki karar verme sürecindeki etkinliğini değerlendirmektir. Bu soruların cevapları anket yöntemiyle toplanmıştır. Markaların endüstriyel pazarlardaki rolünü ve satın alma karar sürecindeki etkilerini incelemek için dayanıklı tüketim malı sektörlerinden satın alma uzmanlarına anket formları gönderilmiştir. Bu kapsamda, google forms aracılığıyla 126 kişilik bir hedef grup ile anket formu paylaşılmış ve cevaplar sonrası 88 anket formu analizde değerlendirilmiştir. Araştırmada anket yoluyla elde edilen bilgiler "IBM SPSS Statistics 22" istatistik programına aktarılmış ve bu program tarafından faktör analizi ve parametrik olmayan bağımsız örneklem testleri yardımı ile değerlendirilmiştir. Sonuçlar, markanın endüstriyel pazarlardaki karar verme sürecinde önemli bir faktör olduğunu göstermektedir, ancak süreci etkileyen başka faktörlerin de olduğu görülmüştür