Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Halkla İlişkiler ve Tanıtım Anabilim Dalı, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2012
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: SİRİN TAHİR
Danışman: Ebru Özgen
Özet:Günümüz endüstrileşmiş toplumların vazgeçilmez kurumları olan işletmelerin, belirledikleri hedeflere ulaşabilmeleri için çeşitli faktörlere ihtiyaçları vardır. İnsan, bu faktörlerin içinde en önemli ve vazgeçilmez olanıdır. İşletmenin kurulmasında, yönetiminde ve yürütülmesinde en önemli role sahip olan insan faktörüne, onun düşünce ve önerilerine saygı duyulması işletmenin temel amacı olarak algılanmalıdır. Çalışan olmadan bir işletmenin var olabilmesi imkansızdır. Kurumun dış ve iç dünyasına açılan kapısı nitelikte olan Halkla İlişkiler faaliyetleri sayesinde kurum hedef kitleye ulaşabilme, vizyon, misyon, değerler ve stratejilerini aktarabilme imkanına sahip olmaktadır. Kurumun iletişim hedeflerine ulaşabilmesini sağlayacak olan kitle ise çalışanlar’dır. Dolayısıyla kurumlar açısından başarıya giden yol, çalışanların kurumun gönüllü elçileri haline gelmesine bağlıdır. Kurum içi iletişimde, kurumun strateji, hedef, amaç, ilkeleri çalışanlara iletilirken diğer taraftan da çalışanların şirket hakkındaki görüş ve düşünceleri de üst düzey yöneticilere iletilir. Bu sayede çift yönlü iletişim kurularak kurum, değer gören kurumlar arasına girmeyi başarır. SUMMARY Today's industrialised societies are the indispensable institutions, There are several factors to reach their stated goals of businesses needs; the human is the one of the most important and indispensable between of these factors. business is one of the most important factors in establishing, managing, and conduct human factor that has the main purpose of the business ideas and recommendations must be respect. It is impossible to live without the staff of a business. Thanks to PR agencies can reach the target audience and in this way, the vision mission and values be transferred to all target audience. Thus, the path to success in terms of institutions, an institution depends on volunteer ambassadors to become employees. The purpose of the institution's premises and principles of the communication strategy targets be communicated to employees in other ways communicated to senior management ideas and suggestions of employees. İn this way bi-directional communication is achieved by establishing a success.