Halkla ilişkilerde yeni medyanın kullanımı ve Fransa örneği


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2006

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Özge Akşen

Danışman: EBRU ÖZGEN

Özet:

Son çeyrek yüzyılda yaşadığımız teknolojik devrim, sadece günlük yaşamımızı etkilemekle kalmayıp, iş yaşamı ve ekonomik faaliyetlerle ilgili tüm alanları doğrudan yeniden yapılandırmaya başlamıştır. Toplumsal yaşamı etkileyen tüm değişimler gibi teknoloji alanındaki değişimler de halkla ilişkiler uygulamalarında farklılıklar yaratmaktadır. Bu çalışma ile halkla ilişkilerde yeni medya kullanımı, yeni medya iletişim araçları, kullanım alanları ve Fransa’daki uygulama alanları incelenerek anlatılmaya çalışılmıştır. İletişime dayalı bir süreç olan halkla ilişkilerin, yeni medyanın getirdiği yeniliklerden ve tüm imkanlardan faydalanmakla beraber, geleneksel halkla ilişkiler ilkeleri hiç bir zaman göz ardı etmediği gözlemlenmiştir. La révolution technologique que nous vivons dans ce dernier quart de siècle, a non seulement influencé notre quotidien, mais elle a également commencé à directement restructurer notre vie professionnelle et tous les domaines liés aux activités économiques. Comme tous les changements qui influent la vie populaire, les changements dans le domaine de la technologie créent des différences dans les applications des relations publiques. Dans cette étude, l’utilisation du nouveau média dans les relations publiques, les outils de communications du nouveau média, leurs domaines d’applications, ainsi que leurs domaines d’application en France ont été examinés et exposés. Il a été constaté qu’étant un processus basé sur la communication, les relations publiques, bien qu’elles profitent des nouveautés qu’apporte le nouveau média et de toutes les possibilités, n’ont jamais négligé les principes des relations publiques traditionnelles.