İngilizce eğitiminde bilgisayar destekli sınav ile kağıt kalem sınavının karşılaştırılması


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2007

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: CEYDA İMAMOĞLU

Danışman: LEVENT DENİZ

Özet:

Bu çalışma İngilizce dersi için hazırlanan Kağıt kalem ve Bilgisayar Destekli sınavları, sınavlarda elde edilen başarı ve sınav bitirme sürelerine göre karşılaştırmış, bilgisayar destekli sınav sonuçlarını etkileyebilecek unsurlar ve sınava yönelik olan düşünceleri belirlemiştir. Araştırmada Kağıthane Anadolu İmam Hatip Lisesi 9. sınıf öğrencilerinden oluşan 15 kişilik, 3 grupla çalışılmıştır. Yapılan tek yönlü varyans analiziyle, grupların İngilizce bilgisi, bilgisayar kaygısı, bilgisayar bilgisi, durumluk kaygıları açısından denk oldukları belirlenmiştir. İngilizce sınavı birinci gruba kağıt kalem, diğer iki gruba bilgisayar destekli sınav olarak uygulanmıştır. Kağıt kalem sınavının .01 anlamlılık düzeyinde ayırd edici olduğu ve iç tutarlık katsayısı Cronbach Alfanın .86 olduğu belirlenmiştir. Sonuçların bilgisayar destekli sınavlar için geçerli olduğu varsayılmıştır. Araştırmanın sonunda yapılan üç sınav türü arasında fark olmadığı, sınavları bitirme sürelerine bakıldığında ise öğrencilerin en az zamanı kağıt kalem sınavında harcadıkları belirlenmiştir. Araştırmada bilgisayar destekli sınav sonuçlarını etkileyebilecek değişkenler bilgisayar bilgisi, bilgisayar tutumu ve bilgisayar kaygısı olarak belirlenmiştir. Öğrencilerin bilgisayar tutumunu belirlemek için, Smalley, Graff ve Saunders’ın ölçeği, Türkçeye çevrilerek anlam eşdeğerliği çalışması yapılmış, Türkçe ve İngilizce Formu arasında .82’lik bir korelasyon bulunmuştur. Ölçeğin güvenilirlik katsayısı .86, test tekrar test güvenilirlik katsayısı .84 olarak bulunmuştur. Bilgisayar kaygısı ölçeği araştırmacı tarafından geliştirilmiş, iç tutarlık katsayısı Cronbach Alfa .85 olarak bulunmuştur. Araştırma sonunda; bilgisayar destekli sınavla “Bilgisayar Kaygısı” ve “Bilgisayara Yönelik Tutum” arasında ilişki olmadığı, bilgisayar destekli sınavla “Bilgisayar Bilgisi” arasında ilişki olduğu bulunmuştur. Öğrenciler bilgisayar destekli sınavlara ilişkin düşüncelerinde ise; 24 tanesi sınavda heyecanlanmadığını, yarısı sınav sırasında problem yaşamadığını ve 26 kişi tekrar bilgisayarda sınav almak istediğini belirtmiştir. ABSTRACT This research includes a comparison of performance and testing time in paper-and-pen tests versus computer-based tests for an English course, potential effects on performance and students’ views for computer based tests. Three groups of fifteen 9th grade students at Kağıthane Anadolu İmam Hatip High School took part in the study; first group took a paper-and-pen test and the others a computer-based test. A one-way analysis of variance indicated that differences among groups in English knowledge, computer anxiety, computer knowledge and state anxiety were not statistically significant. Paper-and-pen test was discriminatory at .01 level and had an internal consistency level of .86. These results were also accepted for computer-based tests. There were no significant differences for the three testing modes and less time was spent on paper and pencil test. Computer knowledge, computer attitude and computer anxiety were tested for their effects on computer-based test performance. The computer attitudes inventory by Smalley, Graff and Saunders was translated into Turkish and a linguistics equivalence test showed a correlation of .80 between the two versions. The inventory had a reliability coefficient of .86 and test-retest reliability of .84. Computer anxiety scale, developed by the researcher, had an internal reliability coefficient of .85. Results indicated a relationship between computer-based test and computer knowledge; no relationships were found for computer attitude and anxiety. Student views on the computer-based test showed that 24 of them weren’t excited and half had no problems during the test and 26 were willing to take other tests on the computer.