Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Mekatronik Mühendisliği Anabilim Dalı, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2019
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: ERHAN KAYAALP
Danışman: Garip Genç
Özet:ÖZET ÇOCUKLARIN MEKATRONİK VE OTOMASYON ALANLARINDA GELİŞİMİ İÇİN MODÜLER ROBOT TASARIMI VE UYGULAMASI Bu çalışmada, hazır otomasyon setleri kullanılarak yapılan etkinliklerin öğrenciler üzerindeki etkisi, bilimsel süreç becerileri ve entegre diğer teknolojilere yönelik motivasyonları araştırılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu İstanbul Anadolu yakasında bulunan özel Tekden kolejinin 4. sınıf öğrencileri oluşturmuştur. Araştırma kapsamında okul tarafından tedarik edilen otomasyon setleri kullanılarak öğrencilerin bu setlerle etkinlik yapmaları sağlanmıştır. Öğrenciler tarafından set içerisinden bir modelin tasarımı yapılmış öğretmenin de yönlendirilmesi ile model üzerinde iyileştirme yapmaları istenmiştir. İyileştirme yapılan model üzerindeki değişen parça tasarlanarak 3D yazıcıdan basılmıştır. Bitmiş model üzerine bir dokunma sensörü eklenmiş ve program yazılımı tekrar yapılmıştır. Son olarak çalışma grubu öğrencilerine bir kavrama testi uygulanmış ve sonuçları değerlendirilmiştir. Çalışma sonucunda, öğrencilerin kendi tasarımlarını yaptıklarında keyif aldıkları ve programlamaya karşı olumlu tutumlar sergiledikleri görülmüştür. Ayrıca sistemin yazılımında görsel blokların kullanılması öğrencilerin ilgisini artırmış ve yazılımı daha rahat anladıkları görülmüştür. -------------------- ABSTRACT DESIGN AND APPLICATION OF CHILD ACTIVITY AND TRAINING SET WITH MECHATRONIC SYSTEM In this study, we have examined the effect of activites performed with ready automation sets on children, their scientific process skills and motivation towards other integrated technologies. The study group of this research consists of the 4th grade students of a private school on the Anatolian side of Istanbul. Students were given an activity to carry out within the scope of this research by using these automation sets which were procured by the school. A model from the set was designed by the students and the students were requested to make improvements on this model with the guidance and directions of their teacher. The changed parts in the improved model were designed and printed out from a 3D printer. A touch sensor was installed on the finished model and the program software was reconstructed. Finally the students in the study group were subjected to a comprehension test and the results were evaluated. The result of the study shows that students have positive inclination towards building and programming their own designs. Also the use of visual blocks in the system software has shown an increase in student attention and it’s been observed that this contributes to easier understanding of the software by the students.