Sosyal medyada siyasal iletişim, siyasi liderlik ve 2015 Genel Seçim çalışmalarına katılan liderlerin Twitter söylem çözümlemeleri


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Gazetecilik Bölümü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2017

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: EMİNE SAÇAK

Danışman: NECMİ EMEL DİLMEN

Özet:

Sosyal medyanın siyasi düzene etki edebilecek şekilde bir iletişim aracına dönüşmesi ile birlikte, Türkiye’deki liderlerin bu yeni iletişim ortamını kullanım şekillerine bakarak iletişim teknolojisini etkin kullanımımızı gösteren bu araştırmada liderlerin yeni iletişim ortamlarındaki tavırları ile demokrasi arasında bağ kurulmuştur. Bir liderin düşüncesini, ideolojisini, kişisel tavrını, halk ile olan iletişimini yeniden üretmesine fırsat verilen bu yeni ortamda lider kendisini yeniden tanımlamış ve kendi tarzlarını yeniden ortaya koymuştur. Liderlik yaklaşımlarından faydalanarak üretilen yeni liderlik tanımlamasına gidilmiş ve sosyal medyadaki “liderlerin” yeri aranmıştır. Liderlerin takipçilerine yayınladıkları mesajlar ile halkı ikna etme yöntemleri ortaya çıkartılmış ve bu ikna yöntemlerinden çıkan sonuç ile tercih edilen liderlik türlerine değinilmiştir. İletişim kuramlarının sosyal medyadaki yansımalarına bakarak liderlerin kimlikleri ile halk arasında bağ kurulmuş ve neticede dünya liderlerinin sosyal medya kullanım alışkanlıkları Türk siyasi liderlerin yeni gelişmelere karşı sergiledikleri tutumlar değerlendirmiştir. ABSTRACT With transforming of social media to pulpit which is able to have an impact on political order, it is correlated with democracy and attitude of leader in this modern communication media by looking how new leaders in Turkey use efficiently this modern communication media, In this survey, it is given efficient usage of communication technology. In this new environment where a leader has the opportunity to reproduce his ideology, his personal attitude, his communication with the people, the leader has redefinedhimself and re-introduced his own style. Taking advantage of leadership approaches, the new leadership definition has beendeveloped and the "leaders" in social media have been sought. iii With the messages that the leaders have published totheir followers, the methods of persuading the public havebeen revealed and the result of these persuasion methods has been mentioned with the preferred types of leadership. Looking at the reflections of communication theories on socialmedia, the identities of the leaders were linked with the peopleand the social media usage habits of the world leadersultimately evaluated the attitudes of Turkish political leadersagainst new developments.