Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Makine Mühendisliği (İngilizce) Anabilim Dalı, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2017
Tezin Dili: İngilizce
Öğrenci: MOHAMED SALEH KADDAFI
Asıl Danışman (Eş Danışmanlı Tezler İçin): Mustafa Yılmaz
Özet:
Jetler, özellikle yüksek ısı transfer katsayısına ulaşmanın en iyi yöntemlerinden biridir ve bu nedenle birçok mühendislik uygulamasında kullanılır. Bu çalışmada, jet performansını belirlemek amacıyla düz plakada dağıtılmış ısının mekanizmasını anlamaya çalıştık. Görüntülenen sayısal sonuçlarda elde edilen hedefler, bir yüzey plakasındaki jet çarpma özelliklerinin etkisini, yüzey plakası boyunca Nusselt sayılarının değişimini, düz plakadaki ısı transfer katsayısını ve düz bir plakadaki H/D etkisini belirlemektedir. Farklı Reynolds sayıları (500,1000,1500,2000) sabit bir ısı akısı altında (3000m/w2) ısı transfer katsayısını belirler. Programdan çıkarılan sonuçlarda, jet akışındaki FLUENT simülasyonu (2-D) süreklilik ve momentumun korunumu ve enerji denklemleri çözülmüştür. Bu çalışma farklı Reynolds sayılarının ve H/D'nin Nusselt sayıları ve ısı taşınım katsayısı üzerindeki etkisini kapsar. Sonuç, tüm olgularda Reynolds sayılarının artmasıyla Nusselt sayılarının arttığını ve ısı taşınım katsayısı h'nin H/D ile azaldığını ve bir Reynolds sayısı 2000 iken ısı taşınım katsayısı durma noktasında daha yüksek olduğu ve çıkış bölgesinde yavaş yavaş azaldığı için H/D maksimum değeri olan 3'e ulaştığını gösterdi. |