Televizyon ve sinemada gizli reklam ve subliminal mesaj


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Radyo, Televizyon ve Sinema Bölümü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2015

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: ÖZCAN ERDEM

Danışman: ALİ BALABANLAR

Özet:

Anahtar Kelimeler : Subliminal Mesaj, Gizli Reklam TELEVİZYON VE SİNEMADA GİZLİ REKLAM VE SUBLİMİNAL MESAJ 20. yüzyılın ikinci yarısında ortaya çıkan bilinçaltı reklamcılık günümüzde de popülerliğini koruyan bir konu olmuştur. Bilinçaltı reklamların ve subliminal mesajların insanlar üzerinde herhangi bir kanıtlanmış etkisi bulunmamaktadır. Buna rağmen bilinçaltı reklamcılık ciddi bir pazar ve endüstri olarak günümüzdeki önemli tüketim dinamiklerinden birini oluşturmaktadır. Televizyon ve sinemada her geçen gün daha yoğun bir şekilde yer alan gizli reklamlar izleyiciler için bilinçaltı reklamlardan daha etkili bir yöntem olarak öne çıkmaktadır. Küresel çaptaki bu reklam araçlarının kullanımları çeşitli örneklerle anlatılmaya çalışılmıştır. Subliminal mesajlarla oluşturulan bilinçaltı reklamların kanıtlanabilir hiçbir etkisi olmadığı ve bu yöntemin çeşitli mesajları yaymak için popülerleştiği görülmüştür. Reklamla program içeriğinin ayırt edilmesindeki zorluk gizli reklamın yapısındaki en ciddi sorun olarak ortaya çıkarılmıştır. Bu sorunun altında uyarı sisteminin gizli reklam süresince aktif olarak kullanılamaması yatmaktadır. Keywords : Subliminal Messages, Hidden Advertising ABSTRACT HIDDEN ADVERTISING AND SUBLIMINAL MESSAGES ON TELEVISION AND CINEMA The subliminal advertising which is emerging the second half twentieth century is also most popular today. There is no proven effect on the people of subliminal messages and subliminal advertising till today. Nevertheless subliminal advertising important market and industry today compose one of the dynamic. Nowadays hidden advertising is more intense located at television and cinema at the same time hidden advertising is more effective method than subliminal advertising. The usage of global these advertising vehicles has been explained with several examples. the subliminal advertising is no demonstrable effects has been shown to create the subliminal messages and this method populazitad for spreading various messages. The most serious problem in the structure of hidden advertising, difficulty in distinguishing hidden advertising and program content. The cause of this problem, actively warning system can not be used in during hidden advertising