Kültürlerarası farklılıklar çerçevesinde kültürün dış ticaret üzerindeki etkileri : Hindistan


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2019

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Yasemin Serter

Danışman: MEHMET MELEMEN

Özet:

ÖZET Orta Asya’nın nüfus bakımından en kalabalık ve dünyadaki birçok farklı inanışı içerisinde barındırması bakımından dikkat çeken Hindistan, Türkiye ile tarihi, siyasi ve ticari ilişkilerimiz nedeniyle stratejik olarak önemli ülkeler arasındadır. Bu tezin amacı, Hindistan tarihi, sosyo kültürel ve coğrafi yapısı, siyasal ve yasal çerçevesi hakkında bilgi vererek bu ülkeyi biraz daha yakından tanımamızı ve Hindistan’a özgüticaret kültürü anlayışının neler olduğunu açıklarken, diğer taraftan Türkiye ile Hindistan’ın dış ticaretinin düşük seviyelerde olmasının nedeninin, kültürel farklılıklara bağlı olup olmadığını araştırmaktır. Proje dört ana bölümden oluşmaktadır. Birinci bölüm, literatür taramasıyla yapılmış; kültür, kültürün unsurları ve Hofstede ile Trompenaars’ın kültür boyutları açıklanarak, sonraki bölümlere teorik alt yapı oluşturulmaya çalışılmıştır. İkinci bölümde, birinci bölümde olduğu üzere literatür taramasıyla yapılmış olup Hindistan’ın tarihi, coğrafi durumu ve ekonomik yapısı ele alınmıştır. Üçüncü bölümde ise literatür taramasının yanı sıra araştırmacının gerçekleştirdiği Hindistan ziyareti esnasında, Hint halkı ile çeşitli röportajlar yapılmış ayrıca gözlem tekniği kullanılarak, Hint kültürü incelenmiş olup kültür özellikleri, Ticaret Kültürü,Hofstede’inve Trompenaars’ınHint kültürüne ait incelemelerine yer verilmiştir. Dördüncü ve son bölümde Hindistan’a ihracat yapan Türk Firmaları ile yapılan anket verileri ile analizler yapılmış ve sonuç bölümünde geniş bir yer bulmuştur. -------------------- ABSTRACT Central Asia's most populous in the world in terms of population and in terms of attention to host India in many different beliefs, history and Turkey are among the countries strategically important because of our political and commercial relations. The aim of this thesis, Indian history, socio-cultural and geographical structure, providing information about the political and legal framework of this country is a little closer to getting to know and what the India-specific business culture understanding in describing, on the other hand of having low levels of India's foreign trade with Turkey The reason is to investigate whether it depends on cultural differences. The project consists of four main sections. The first chapter was conducted with literature review; culture, elements of culture and Hofstede and Trompenaars' cultural dimensions were explained and the theoretical background was tried to be formed in the following sections. In the second part, as in the first part, the literature review is done and the historical, geographical and economic structure of India is discussed. In the third part, besides the literature review, during the visit of the researcher to India, various interviews were conducted with the Indian people and also the observation technique was used to examine the Indian culture. In the fourth and the last section, the survey data with Turkish firms exporting to India were analyzed and found a wide place in the conclusion section.