E-commerce und seine vor-und nachteile aus der sicht der einzelhandelsunternehmen speziell in der lebensmittelbranche in der Türkei


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2002

Tezin Dili: Almanca

Öğrenci: Ümit Ötken

Danışman: METİN SAĞMANLI

Özet:

Hazırlamış olduğum bu master tezimde incelediğim konu ; 'Süpermarket firmalarının kurmuş oldukları internet üzerinden satış sisteminin analizi' idi. Bu konuda öncelikli araştırma alanım Türkiye ve Türk Şirketleri olmasına rağmen hem karşılaştırmalar hem de konunun batıdaki uygulamalarını incelemek amacıyla birçok batılı ülkeyi ve bu ülkelerdeki örnekleri de inceledim. Tezin bölümlerinde firmaların ciroları , maliyetleri , yatırımları , bilgisayar altyapıları , lojistik altyapıları , dağıtım ağları gibi tüm unsurlar hakkında detaylı bilgiler yer almakta. Başlangıçta kanıtlamak istediğim tez şu idi ; 'Türkiye'de faaliyet gösteren süpermarket şirketleri ,nternet üzerinden satış uygulamasını kurarak daha çok marka imajlarını güçlendirmeyi hedeflemekteler. Ticari olarak kar etmekte olsalar bile karlılıkları sadece herhangi bir marketleri kadar olabilir. Çok güçlü ve cirolar ve karlılık içeren alternatif bir satış kanalı olmaktan şimdilik çok uzak bu sistem.' Yaptığım araştırma ve çalışmalar sonucunda ortaya çıkan sonuç ortaya attığım teze uygundu ; ama oldukça önemli ve olumlu bir farkla ; Bu konuya yatırım yapan türk şirketleri altyapılarını ve tüm organizasyonlarını bu sektörün en başarılı uluslar arası örnekleri kadar ekonomik akılcı ve doğru kurmuşlardı. Dolayısıyla ortaya attığım tez doğru olmakla birlikte , bu sektör gelecek on yıllarda , ülkenin genel kalkınmışlık seviyesi yükseldikçe ve doğru yatırımlar yapılırsa çok büyük bir potansiyel oluşturmakta. Yani bugün belki sadece bir market kadar satış rakamı yakalayan ınternet üzerinden satış sistemleri gelecekte firmanın tüm mağazalarındaki toplam ciroların tamamıyla yarışmaya başlayacak. In dieser Masterarbeit wird das Online-Verkaufssystem von Großmarktunternehmen in dem Einzelhandelsektor detailliert untersucht . Arbeitsprinzip des Systems , Organisationen , Kosten und Leistungen der Unternehmen sind die Hauptthemen. Beispiele aus der Türkei , USA und den europäischen Ländern werden analysiert und miteinander vergliechen. Das Ziel der Masterarbeit war die folgende These zu beweisen : '' Die türkischen Großmarktunternehmen in dem Einzelhandelsektor investieren auch ins Internet und E- Commerce wie die internationalen Beispielen aus den Industrieländern. Sie bilden Online - Verkaufssystemen , und dafür nötige Organisationen. Zur Zeit sieht es meistens als ein Marketing -Instrument aus , um den Kunden die Innovation der Firme zu zeigen . Die Leistungen sind nicht mehr besser denn die Leistungen einer normalen Unternehmensfiliale. Aber in den kommenden Jahren , mit der Erhöhung der Einkommensraten der Bewölkerung und mit der Erhöhung der ausgebildeten Internetbenutzer in der Türkei können die Online-Verkaufssysteme genauso große Leistungen wie die totale Leistung aller normalen Filialen der Großmarktunternehmen machen.'' Am Ende der Arbeit entsteht das Ergebnis , daß die Leistungen der Online-Geschäfte von den Großmarktunternehme sind nicht mehr besser denn die Leistungen einer normalen Unternehmensfiliale. Aber in den kommenden Jahren , mit der Erhöhung der Einkommensraten der Bewölkerung und mit der Erhöhung der ausgebildeten Internetbenutzer in der Türkei können die Online-Verkaufssysteme genauso große Leistungen wie die totale Leistung aller normalen Filialen der Großmarktunternehmen machen.