Duyularla marka parçalama üzerinden kavramsal bir analiz ve uygulama örnekleri


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Halkla İlişkiler ve Tanıtım Anabilim Dalı, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2015

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: OLCAY KAPLAN

Danışman: Ebru Özgen

Özet:

Markaların tüketiciler üzerinde marka bilinirliği, marka sadakati ve kalite algısı oluşturabilmeleri için pazarlama iletişimi stratejilerine duyusal markalamayı da entegre etmeleri önemli bir faktör haline gelmiştir. Zira günümüz pazar koşullarında tüketici ihtiyaç ve istekleri sürekli değişmekte olup, mevcut tüketicilerin kaybedilmemesi için onları duygusal açıdan etkileyerek duyularına da hitap etmeyi başarmak gerekmektedir. Günümüzde birçok marka duyularla marka parçalamanın önemli bir etken olduğunun farkına vararak, bu yöndeki faaliyetlerini geliştirmektedirler. Bu bağlamda firmalar, markalarının pazarda bulunan rakiplerinden farklılaşmasını sağlamak amacı ile görme ve işitme duyularının yanı sıra diğer duyulara da hitap etmeye çalışmaktadırlar. Bu doğrultuda duyusal marka parçalamanın günümüzde çok etkili bir pazarlama iletişimi yöntemi olduğunu ortaya koymak analizin temel amacını oluştururken, araştırmanın konusu moda sektörü üzerinde incelenmiştir. Böylelikle genel olarak gıda sektörü üzerinde uygulanan ve araştırılması yapılan duyusal markalamanın hazır giyim sektörü bazında da etkili olabilecek bir yöntem olduğu araştırılmıştır. Bu kapsamda duyusal markalama stratejisi çerçevesinde moda sektörü bazında bunu başaran Mavi ve bu konuda pazarda etkili bir rol oynayan Vakko markası üzerinde duyusal marka parçalama sürecinin analizi gerçekleştirilmiştir. Vakko ve Mavi markasının bu yöndeki faaliyetine yönelik derinlemesine görüşme yöntemi seçilmiş ve araştırmanın sonucunda elde edilen bulgular doğrultusunda duyularla marka parçalamanın marka bilinirliği, marka sadakati ve kalite algısı yaratma sürecinde etkili olduğu ortaya çıkarılmıştır. ABSTRACT In order to create brand awareness, brand loyalty and quality perception on consumers it has become an important factor for brands to integrate sensory branding into their marketing communication strategies. Because in today's market conditions consumer needs and desires are constantly changing, therefore to avoid loss of existing customers it is necessary to appeal to their senses by affect them emotionally. Today, many brands realize that brand smashing with senses is an important factor and they develop their activities in this direction. In this context, firms trying additionally to the visual and auditory senses to appeal also the other senses in order to provide differentiation from their competitors in the market. In this respect, the main purpose of this analysis reveals that brand smashing with senses is today a very effective marketing method and the subject of this research has been investigated on the fashion industry. Thus, overall on the food industry applied studies about sensory branding has been investigated in this study that it is also an effective method on the fashion industry. In this context, the process of brand smashing with senses were analyzed on Mavi and Vakko, which is a brand in Turkey that the sensory branding strategy on the fashion industry effectively successfully uses. For the activities in this direction of Vakko and Mavi it was choosen an in-depth interview method and according to the findings obtained from the results of the research has been removed that brand smashing with senses is effective at the process of creating brand awareness, brand loyalty and quality perception.