Eğilimsel, durumsal ve sosyodemografik faktörlerin anlık satın alma davranışı üzerindeki etkisi ve bir yapısal eşitlik modellemesi


Tezin Türü: Doktora

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2017

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: BURAK LEBLEBİCİOĞLU

Danışman: Aypar Uslu

Özet:

Sosyal, ekonomik, politik, demografik ve teknolojik değişimlerle birlikte, tüketicilere ilişkin satın alma davranışları da çeşitlenmiş ve günümüzde tüketiciler temel ihtiyaçlarını karşılamanın ötesinde hedonik ihtiyaçlarını da tatmin etmenin bir yolu olarak alışverişi bir araç olarak görmektedir. ABSTRACT Along with social, economic, political, demographic and technological changes, purchasing behaviors related to consumers have also diversified and nowadays consumers view it as a means of shopping as a way to satisfy their hedonic needs beyond meeting their basic needs.