Türkiye’de dini kesimin eğlence kültürü (1980-2005)


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2008

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Hacer Tuzcuoğlu

Danışman: ALİ KÖSE

Özet:

TÜRKİYE’DE DİNÎ KESİMİN EĞLENCE KÜLTÜRÜ 1980 – 2005 Dindar kesimin eğlenceye nasıl baktığını ve bu bakışın süreç içerisinde nasıl bir değişikliğe uğradığını ortaya koymaya çalıştığımız bu araştırmada, ulaştığımız bulguları, olarak şu şekilde ifade etmek mümkündür: Dini kesimde eğlenceye farklı bakış açılarının olduğu göze çarpmaktadır. Yaşanan olaylar olgulara bakışı etkilemektedir. Dini kesimin özellikle 80 Dönemi sonrasında eğlenceye bakışında farklılıklar gözlenmiştir. Genel olarak kendilerini dindar olarak vasıflandıran partilerin güç kazanması İslam’ın siyasi görünürlüğünü arttırırken, özellikle Özal Dönemi’nde göze çarpan parasal artış da İslam’ın kültürel görünürlüğünü arttırmıştır. Yaşanan bu değişimlerden eğlence de nasibini almıştır ve dini kesim için eğlence alternatifleri gündeme gelmiştir. Bu duruma dini kesimin bir kısmının olumlu yaklaştığı gözlenirken, diğer bir taraftan da yoğun eleştiriler aldığı görülmüştür ABSTRACT Fun Culture of Religious Sect in Turkey (1980-2005) Results of this study investigating the viewpoints of the religious people about “entertainment”, the evolution and change of these thoughts through the process may be summarized as: It is evident that there are various viewpoints of religious people about entertainment. The obtained experiences effect the viewpoints of people. Differences on the viewpoints of the religious people have been observed especially after the period of the 80’s. Resurgence of the political parties defining themselves as religious has increased the visibility of Islam. Additionally, the increasing (raise) of economical wealth with the period of Özal has increased the cultural visibility of Islam. “Entertainment” has been influenced by the experienced changes. Additionally, the new alternative entertainment styles have been proposed for religious people. This situation is approved by some part of the religious people, but it is severely criticized and disapproved by another part of them.