Beş yıldızlı otel sağlıklı yaşam merkezlerinin, hizmet kalitesi ve fiyatlarının üyelerin üyelik yenileme eğilimlerindeki rolü üzerine bir inceleme


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Spor Bilimleri Fakültesi, Spor Yöneticiliği Bölümü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2019

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: BARIŞ ANLATICI

Danışman: TURGAY BİÇER

Özet:

Amaç: Çalışmanın amacı, İstanbul Anadolu yakasında bulunan beş yıldızlı otel sağlıklı yaşam merkezlerine yönelik hizmet kalitesi, beklenti ve algının kulüp üyelerinin üyeliği yenileme kararları üzerine etkilerinin incelenmesidir. Bu araştırma ile sağlıklı yaşam merkezlerinin üyelerini ellerinde tutmak için ne şekilde bir hizmet anlayışı ile nasıl bir fiyatlandırma politikası uygulamaları gerekliliği hususunda model oluşturulmaya çalışılacaktır. Buradan elde edilecek sonuçlarla, ticari amaçla kurulmuş olan beş yıldız otel sağlıklı yaşam merkezleri stratejik pazarlama kararlarını somut verilere dayandırarak verebileceklerdir. Gereç ve Yöntem: Araştırma kapsamında nicel analiz yöntemi tercih edilmiştir. Bulgular: Katılımcıların %52,4’ü (162) aldıkları hizmetten hiç memnun değilken, %35,9’u (111) memnun değil, %8,4’ü (26) kararsız, %1,6’sı (5) memnun ve %1,6’sı (5) son derece memnundur. Katılımcıların %55,7’si (172) aldıkları hizmete karşılık ödedikleri ücretten düşük düzeyde memnun iken, %38,5’i (119) kararsız, %5,8’i (18) ise yüksek düzeyde memnundur. Katılımcıların %92,2’si (285) tekrar üye olmayı düşünürken, yalnızca %7,8’i (24) tekrar üye olmayı düşünmemektedir. Sonuçlar: Yapılan analizler neticesinde aldıkları hizmetten memnun ve son derece memnun olan katılımcıların diğer katılımcılara göre üyelik yenileme konusunda daha olumlu oldukları görülmektedir. Ayrıca 18 yaş altı ve 50 yaş üstü katılımcıların diğer katılımcılara göre beklentilerinin daha düşük olduğu görülmektedir. Diğer demografik özelliklere göre istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık tespit edilmemiştir. -------------------- Objective: In the study, it is aimed to investigate the effects of service quality and price of the health clubs in five star hotels in Anatolia Side of Istanbul upon the membership retention decisions of the members. For this purpose, it is tried to set a model of service quality and pricing strategy in order to keep the retention at the desired levels. The commercial fitness centers of the five star hotels will be concluding their strategical marketing decision based on concrete datas gained through this study. Material and Methods: Quantitive analyses method has been used for the research. Findings: Out of 309 participants, 52,4% (162) of them were totally dissatisfied, 35,9% (111) of them were dissatisfied, 8,4% (26) of them were unstable, 1,6% (5) of them were satisfied and 1,6% (5) of them were reasonably satisfied about the quality of the services they receive. About the price and quality comparison; 55,7% (172) of the participants have low satisfaction level about the price they have paid for the services they receive. 38,5% (119) of them were unstable and 5,8% (18) were reasonably satisfied. While 92,2% (285) of the participants were in the tendency of retention, only 7,8% (24) of them have the tendency of not retention. Results: It is deducted through the analizes that the satisfied and reasonably satisfied participants about the quality of the services have more tendency for retention. Besides, the participants below 18 and above 50 of age were found less demanding according to the other age groups. There has no other significant differences been found according to the demographical informations.